Gå til innhold

Ny "bærbar" pc / shuttle.

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å bytte ut den stasjonære kjempen min. Med noe mindre.

Ett LITE tårn, eller en shuttle.

Er det noen som har noen linker til noen gode små-tårn eller noen gode shuttler, eventuelt noen tips.

Hadde en shuttle for en stund siden, synes det ble litt for trangt. OG varmt.

Takker for alle svar.

budsjett ca: 5-7k (har gfx kort)

Endret av Paulex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43585

Her er en Barebone med 4GB ram @ 7500kr OMG..

8244491[/snapback]

Likte det første kabinettet som ble foreslått. Men det kommer til å ta med plass på skrivebordet enn bildet tilsier.

Du kan trygt droppe 4GB... Med mindre du skal ha 64bit programvare og OS.

Ellers kan du titte litt på Shuttle SD27P2 (Intel versjonen). Eneste du trenger ved siden av er CPU, RAM, HDD, skjermkort og Optisk enhet.. Kan bli noe dyrere enn ditt budsjett.

Lenke til kommentar

@alfred: Den så jo grei ut denne.

Har ett x800XT agp. Er det noe vits i og bytte ut dette?

Isåfall, hvilket kort burde jeg gå for? (ps. da kan jeg tøye busjettet)

Er så usannsylig lenge siden jeg følgte med på hardwarefronten merker jeg ^^

Endret av Paulex
Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43585

Her er en Barebone med 4GB ram @ 7500kr OMG..

8244491[/snapback]

Likte det første kabinettet som ble foreslått. Men det kommer til å ta med plass på skrivebordet enn bildet tilsier.

Du kan trygt droppe 4GB... Med mindre du skal ha 64bit programvare og OS.

Ellers kan du titte litt på Shuttle SD27P2 (Intel versjonen). Eneste du trenger ved siden av er CPU, RAM, HDD, skjermkort og Optisk enhet.. Kan bli noe dyrere enn ditt budsjett.

8244622[/snapback]

Er ikke skrivebords plass det står på.

Skal abre ha noe som er lettere å ta med seg enn ett mega-tower som er helt usannsynlig utdatert og veier mer enn de fleste tårn på markede nå.

Endret av Paulex
Lenke til kommentar
@alfred: Den så jo grei ut denne.

Har ett x800XT agp. Er det noe vits i og bytte ut dette?

Isåfall, hvilket kort burde jeg gå for? (ps. da kan jeg tøye busjettet)

Er så usannsylig lenge siden jeg følgte med på hardwarefronten merker jeg ^^

8244643[/snapback]

absolutt! Grunnen er enkel: Du må over på gammel HW om du skal ha AGP i en barebone løsning. Det er dumt fordi det begrenser dine muligheter. Anbefaler på det sterkeste å heller kjøpe et billig og bra PCI-e kort i tillegg til en god løsning med andre komponenter ;)

Lenke til kommentar

Tok en titt på baksiden av foreslått kabinett og set at det er rom for 4 PCI uttak bak.

Foreslåtte HK har bare 2/3 PCI slots, er ikke dette for slankt? (p.s. den sorte slotten er vel for pci gfx kort?) no idea.

Må da ha GFX kort..Lydkort og da ett trådløst nettverks kort.

Lenke til kommentar
Tok en titt på baksiden av foreslått kabinett og set at det er rom for 4 PCI uttak bak.

Foreslåtte HK har bare 2/3 PCI slots, er ikke dette for slankt? (p.s. den sorte slotten er vel for pci gfx kort?) no idea.

Må da ha GFX kort..Lydkort og da ett trådløst nettverks kort.

8248576[/snapback]

Altså hovedkortet er bare et forslag. Og man trenger ikke lydkort, så vidt jeg ser er det integrert. Det fungerer bra nok, hvis du ikke er en film-/musikk elsker som MÅ ha god lyd. Og nettverkskort er også integrert. Så skjønner ikke problemet.

edit: Ja, den sorte slotten er PCI-E spor til skjermkort :thumbup:

Endret av alfredsn
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg opererer med audigy platium pro edition som har en egen boks jeg bruker med fjernkontroll o.s.v. kan jo selvfølgelig bruke integrert, men er jo surt når du først har ett greit lydkort.

Når det kommer til nettverks-kort. Jeg trenger en GOD trådløs versjon, men en sinnsvakt god rekkevidde. Slik som jeg ser det nå er vel noen av 3com kortene de med bests rekkevidde og kvalitet, så der går det iallefall en pci slot, men ja. Jeg ser poenget ditt. Men er det noen tilsvarende kort som faktisk passer inn og som da evt. har bare det ekstra pci sporet?

Hvis ikke ser det jo ut som det er greit.

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg opererer med audigy platium pro edition som har en egen boks jeg bruker med fjernkontroll o.s.v. kan jo selvfølgelig bruke integrert, men er jo surt når du først har ett greit lydkort.

Når det kommer til nettverks-kort. Jeg trenger en GOD trådløs versjon, men en sinnsvakt god rekkevidde. Slik som jeg ser det nå er vel noen av 3com kortene de med bests rekkevidde og kvalitet, så der går det iallefall en pci slot, men ja. Jeg ser poenget ditt. Men er det noen tilsvarende kort som faktisk passer inn og som da evt. har bare det ekstra pci sporet?

Hvis ikke ser det jo ut som det er greit.

8253699[/snapback]

Det med at du har en egen boks til lydkortet er ikke noe stress. Den er bare å bruke. Er det en sånn som passer inn i 5,25" brønnen, eller er det en ekstern sak? Uansett, du kan deaktivere onboard kortet. Nesten alle hovedkort til forbrukere blir levert med lydkort integrert.

Når det gjelder rekkevidden for nettverkskortet ditt, så kan du prøve med en sånn USB variant. Skal vissnok være veldig bra og du har en litt mer fleksibel antenneløsning. Det anbefales for øvrig å bytte kanal på routeren din om du sliter med å få godt signal. Det er ofte flere som kjører på kanal 11 som auto. Gjorde det selv, byttet til kanal 2. I dag er alt dønnsolid ;)

Lenke til kommentar
Det med at du har en egen boks til lydkortet er ikke noe stress. Den er bare å bruke. Er det en sånn som passer inn i 5,25" brønnen, eller er det en ekstern sak? Uansett, du kan deaktivere onboard kortet. Nesten alle hovedkort til forbrukere blir levert med lydkort integrert.

Når det gjelder rekkevidden for nettverkskortet ditt, så kan du prøve med en sånn USB variant. Skal vissnok være veldig bra og du har en litt mer fleksibel antenneløsning. Det anbefales for øvrig å bytte kanal på routeren din om du sliter med å få godt signal. Det er ofte flere som kjører på kanal 11 som auto. Gjorde det selv, byttet til kanal 2. I dag er alt dønnsolid ;)

8254753[/snapback]

Routern har jeg ikke kontroll over.

Jeg har hybel i ett bygg vhor museumet jeg jobber for har trådløst nettverk.

jeg får lov til å "leeche" av deres internett på privaten, om jeg klarer å nå deres signaler. For å klare dette trenger jeg ett kraftig nettverks kort som fanger opp godt.

Huset i seg selv er fra 1750, så veggene og dørene o.s.v. vil ikke da være en veldig stor sperre for signalene. Men når det kommer til router instillinger så har jeg ikke noe jeg kan gjøre.

Når jeg tenker over det med lydkort kan jeg vel egentlig bare scrappe det gamle og bruke integrert. Om det er støtte for 5.1 noe jeg regner med de fleste har nå til dags.

Og da sitter jeg igjen med en brønn med ett nettverks kort og en fri pci brønn, så det var ikke så galt :)

@nokia_dell: Den overskrider vel mitt budsjett med ett par-3 høvdinger er jeg redd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...