kjall Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Har en ny Fujitsu Siemens Amilo PC med windows vista. Den finner routeren, en Jensen AirLink 6954 , men når jeg skal koble til den trådløse tilkoblingen får jeg beskjed om at det mislykkes av ukjent årsak. Har pc'er i nettet med windows xp, de har ikke dette problemet. Noen som vet hva årsaken er, det kan vel ikke være at routeren ikke støtter vista? Har prøvd pc'en mot en dlink router, og der hadde den ikke det problemet. Endret 26. mars 2007 av kjall Lenke til kommentar
mjk75 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har en ny Fujitsu Siemens Amilo PC med windows vista. Den finner routeren, en Jensen AirLink 6954 , men når jeg skal koble til den trådløse tilkoblingen får jeg beskjed om at det mislykkes av ukjent årsak. Har pc'er i nettet med windows xp, de har ikke dette problemet. Noen som vet hva årsaken er, det kan vel ikke være at routeren ikke støtter vista? Har prøvd pc'en mot en dlink router, og der hadde den ikke det problemet. 8242694[/snapback] Hei. Hadde samme problemet selv. etter å ha surfet litt ser det ut som om det er drivere som er problemet. Jeg løste det ved å velge wep-kryptering istede for wpa/psk. og vips så fikk jeg vista trådløst også Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Har hatt noe dodgy greier med profilen min også. Bruker WPA, men problemet mitt var at når SSID ikke var "broadcasta" så ville den ikke koble opp, hverken automatisk eller ved tvang. Satt på broadcasting av SSID og den vil koble opp. WPA selvsagt på enda. Rimelig wierd. Vista sin innebyggede WLAN "administrasjon" Edit: ville bre presisere at den en time tidligere fungererte utmerket i XP. Med samme instillingene. Endret 27. mars 2007 av SuperFly Lenke til kommentar
stalegjelsten Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg fikk også ukjent årsak problem med mitt trådløse nettverkskort, jeg løste det ved å koble til ved å slå på short preamble. Dette gjøres ved å åpne enhetsbehandling, dobbeltklikke på nettverkskortet, avansert, sett short preamble til "on" i listen. Lenke til kommentar
stalegjelsten Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg løste problemet nå ved å skru på short preamble i driverinnstillingene. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hepp Slenger meg på her. Har lagt inn den nyeste programvaren til wlan kortet og det vil seg ikke. Hverken med wpa eller uten kryptering i det hele tatt. Opsettet funker på winxp. Hva skal man gjøre, folkens? (short preamble funka ikke) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 funker ikke uten kryptering? sjekk at du har installert WLAN driveren riktig, og at det er rett driver for rett kort. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Sjekka det før jeg skrev denne posten. Skjønner ikke hva det er. "Kunne ikke koble til nettverk av ukjent feil" Møkk... Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Har også problemer med det innebygde trådløs-kortet i min Thinkpad T42 og Netgear wgt624 v3 ruteren jeg bruker. Kjører Vista Ultimate. Problemet mitt er at jeg får koblet meg til, men det kan ta utrolig lang tid. Hver gang jeg restarter maskinen, så finner den trådløs-nettverket, men får alltid "limited connectivity". Kun lokal tilkobling med andre ord, men hvis jeg lar maskinen stå en time eller to så får den koblet seg på etterhvert. Har kun mac-adressering som beskyttelse, ingen wep eller wpa. Har to andre xp maskiner i nettverket som kobler seg på helt uten problemer, men jeg får problemer hver gang jeg restarter maskinen. Noen som har en løsning på dette problemet ?? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 konklusjon: Nettverkssøket i vista suger (Enn så lenge;) Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Har en ny Fujitsu Siemens Amilo PC med windows vista. Den finner routeren, en Jensen AirLink 6954 , men når jeg skal koble til den trådløse tilkoblingen får jeg beskjed om at det mislykkes av ukjent årsak. Har pc'er i nettet med windows xp, de har ikke dette problemet. Noen som vet hva årsaken er, det kan vel ikke være at routeren ikke støtter vista? Har prøvd pc'en mot en dlink router, og der hadde den ikke det problemet. 8242694[/snapback] Hei En oppdatering av firmwaren til 6954 vil fikse problemet med tilkobling av vista pcer. Sjekk på www.jensenscandinavia.com Vennlig hilsen Tor JensenScandinavia Support Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ahh. Supert at produsenter er innom dette forumet. Skal teste det over helga. Takk =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå