TrengerLittHjelp Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 1.Pcen min slår seg bare plutselig av. 2.Jeg har egentlig en xp 1700 prosessor, men på dxdiag står det at jeg har 1.10GHZ 3.Skjermen min slår seg av etter ca 2 sekunder etter at jeg har slått den på. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 1. Vet ikke hvorfor PC-en slår seg av.. Hvordan er temperaturen på CPU? 2. Grunnen til at dxdiag viser 1.10GHz er fordi du bruker 100 i fsb istedenfor 133. Gå inn i bios og sett fsb til 133. Da blir det 133*11=1,46GHz. I dag kjører du 100*11=1,10GHz. Du kan vente deg en liten ytelsesøkning ja! :smile: 3. Merkelig.. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Nå, hvordan går det, TrengerLittHjelp? Fått maskinen opp å kjøre igjen? Ellers kan sikkert noen andre rote fram bedre svar enn mitt! :smile: Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 hmm.. for lite strøm? (psu, strømuttak?) kan kanskje være det..? Lenke til kommentar
TrengerLittHjelp Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 CPU temperaturen min ligger på 30-40 grader. Jeg har en strømforsyning på 300w Lenke til kommentar
TrengerLittHjelp Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Etter at jeg har fiksa noen greier på pcen blir skjermen nesten helt blå istedet for å slå seg av. Der står det f.e.k.s. PAGE_FAULT_IN_NOPAGED_... eller at det er noe feil med WIN32K.sys. Det kommer opp sånn hele tiden uansett om jeg oppgraderer bios eller formaterer pcen. Noen forslag til hva jeg kan gjøre, eller må jeg bytte hovedkort? Lenke til kommentar
Datanaut Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 hva med å restarte bios? det står i hovedkortmanualen din hvordan du gjør det, hvis du allerede ikke vet da.. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 å oppdatere bios går vel egentlig på det samme.. :smile: _________________________________________________ Im one of the übercool +`s at hw.no@undernet! You are missing something if you`re not here! Christmasgreetigs form nvoetfiv|aka|julefivie|aka|fy_pokker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå