Gå til innhold

Boikott filmmusikken til 300


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bevis:

 

"Victorious Titus" av Elliot Goldenthal.

 

"Returns a King" av Tyler Bates.

 

"Finale" av Elliot Goldenthal.

 

"Remember us" av Tyler Bates.

 

Nå er jeg ikke sikker på om disse utdragene fra Amazon gir det beste sammenlikningsgrunnlaget (spesielt ettersom "Finale" er delt opp i tre og vi hører det første partiet, mens "Remember us" copypaster spesielt del 2). Den første sammenlikningen mellom "Victorious Titus" og "Returns a King" illustrerer tyveriet godt. Hørte litt på "Remember us" av Bates igjen. Jeg blir kvalm av den åpenbare copypasten. Nøyaktig samme lydbilde, instrumentvalg og tempo :thumbdown:

Lenke til kommentar

Helt ærlig: Cry my a river!

 

Hvor mange her inn bryr seg egentlig?

Skal de selge filmusikken til Filmen sidenav i det hele tatt?

Sikker på at musikkskaperne ikke har fått penger eller kommer til det?

Låning av musikk er som låning av teknologi, det skjer hele tiden, og det er da ikek noe ille?

Lenke til kommentar
Bevis:

 

"Victorious Titus" av Elliot Goldenthal.

 

"Returns a King" av Tyler Bates.

 

"Finale" av Elliot Goldenthal.

 

"Remember us" av Tyler Bates.

 

Nå er jeg ikke sikker på om disse utdragene fra Amazon gir det beste sammenlikningsgrunnlaget (spesielt ettersom "Finale" er delt opp i tre og vi hører det første partiet, mens "Remember us" copypaster spesielt del 2). Den første sammenlikningen mellom "Victorious Titus" og "Returns a King" illustrerer tyveriet godt. Hørte litt på "Remember us" av Bates igjen. Jeg blir kvalm av den åpenbare copypasten. Nøyaktig samme lydbilde, instrumentvalg og tempo :thumbdown:

8341074[/snapback]

 

Jeg kan gå med på at "Returns a King" av Tyler Bates lignet veldig "Victorious Titus" av Elliot Goldenthal.,når det gjelder "Remember us" av Tyler Bates.

og "Finale" av Elliot Goldenthal. så syns jeg ikke at det var så åpenbart men forstår helt klart poneget ditt.

Men så har jo Tyler Bates laget 23 andre sanger så til 300,viss du greier å finne likheter på alle de sangene like klart som på "Victorious Titus" og "Returns a King",så er jeg fullstendig enig med deg.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Helt ærlig: Cry my a river!

 

Hvor mange her inn bryr seg egentlig?

Skal de selge filmusikken til Filmen sidenav i det hele tatt?

Sikker på at musikkskaperne ikke har fått penger eller kommer til det?

Låning av musikk er som låning av teknologi, det skjer hele tiden, og det er da ikek noe ille?

8341128[/snapback]

Jeg bryr meg. Godt nok for deg?

 

Om de skal selge filmmusikken? Ja, de gjør det: Link

 

Hvis det bare er låning, hvorfor er ikke de egentlige skaperne kredittert?

 

Jeg kan gå med på at "Returns a King" av Tyler Bates lignet veldig "Victorious Titus" av Elliot Goldenthal.,når det gjelder "Remember us" av Tyler Bates.

og "Finale" av Elliot Goldenthal. så syns jeg ikke at det var så åpenbart men forstår helt klart poneget ditt.

Men så har jo Tyler Bates laget 23 andre sanger så til 300,viss du greier å finne likheter på alle de sangene like klart som på "Victorious Titus" og "Returns a King",så er jeg fullstendig enig med deg.

8341178[/snapback]

Det er små trekk her og der fra Goldenthals filmmusikk over deler av filmmusikken til 300. Likhetstrekkene mellom "Victorious Titus" og "Returns a King" var ikke lette å spore ifølge Amazons utdrag, men jeg kan godt legge ut sammenlikninger selv seinere. Ifølge linkene i førsteposten, har musikk fra Black Hawk Down og begge soundtrackene fra Troy blitt flittig brukt. I tillegg har vi dette eksempelet på tyveri:

 

"Message For The Queen" av Tyler Bates.

 

vs

 

av Aleksandar Sarievski.

 

Det har jo gått sport i å ikke gjøre noe som helst selv, virker det som.

Lenke til kommentar

I tillegg til musikken fra makedoneren, Black Hawk Down, Troy osv :whistle:

 

Her er en bedre sammenlikning mellom "Finale" og "Remember us":

 

"Finale"

 

"Remember us"

 

Utdrag fra låtene er lagt ut i lav kvalitet (96 kb/s). Begge låtene varer like lenge i disse utdragene (3:15), men det er av tekniske årsaker (begge var i samme prosjekt i Adobe Audition) og det er bare å beklage. "Remember us" varer under halvparten av denne tiden.

Lenke til kommentar

Jeg er med. Jeg vil støtte musikkbransjen en del i tillegg. Siden det er den som lider. Da snakker jeg for det meste om bandene som sliter, men f.eks. U2, som har nok penger er ikke like viktig.

 

 

Plagiat er noe av det verste. Jeg vet hvordan det er å gjøre noe/lage noe og at andre tar "credits" for det. Det er surt, barnslig, grådig og teit.

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...