Gå til innhold

Boikott filmmusikken til 300


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mer eller mindre nøyaktig det samme. Ganske så sjokkerende. Les linkene, der står det bedre forklart.

8243070[/snapback]

 

Harry Gregson-Williams/Ridley Scott stjal da musikk fra 13th Warrior og brukte i Kingdom of Heaven. Det er generelt sett masse musikk i Kingdom of Heaven som hører til andre filmer (blant annet Blade 2).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Når de bruker god musikk fra andre filmer så blir jo det en god komplett samling. Lett blanding ftw :p

Men de får gjøre hva de vil, blir sikkert ordnet opp hvis de orker å ta tak i dette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg kan godt kjøpe en egen cd med musikken både fra 300, Black Hawk Down, Titus, Troy og alle de andre som fortjener det :)

 

No problemo, dear little boy.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du (gjennom signaturen din) veldig aktivt forfekter et plagiatalbum framfor originalmaterialet? Er du klar over at pengene ikke går til de rettmessige skaperne, men til tyver? Det er ganske ironisk at en bransje som sutrer over piratkopiering selv driver med skamløs kopiering :roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du (gjennom signaturen din) veldig aktivt forfekter et plagiatalbum framfor originalmaterialet? Er du klar over at pengene ikke går til de rettmessige skaperne, men til tyver? Det er ganske ironisk at en bransje som sutrer over piratkopiering selv driver med skamløs kopiering :roll:

8301976[/snapback]

 

Den linken i signaturen er en rein spøk, for å se hvordan du reagerte. Ikke noe annet. Har nemlig morrobuksene på meg idag, selv om mine spøker er utrolig dårlig :!:

 

Men skjønner din frustrasjon, er jo utrolig frekt. De tar nok tak i dette.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg syns det var en ganske artig spøk, egentlig. Men det er jo umulig å vite om folk på forumet spøker eller ikke :p

 

Hadde det vært meningen din, hadde jeg respektert den for dèt. Det gjelder å bare prøve å forstå, selv om man ikke nødvendigvis er enig ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hehe, jeg syns det var en ganske artig spøk, egentlig. Men det er jo umulig å vite om folk på forumet spøker eller ikke :p

 

Hadde det vært meningen din, hadde jeg respektert den for dèt. Det gjelder å bare prøve å forstå, selv om man ikke nødvendigvis er enig ;)

8302092[/snapback]

 

Hehe, du må være den første som synes mine spøker er artig, for de bruker som oftest å være utrolig dårlig :) Er nok en lang vei til komiker bransjen. Men sant som du sier, man vet jo aldri om noen spøker eller ikke. Har gått i fella mange ganger!

 

Fin holdning og respektere alles meninger uansett hvor dum den er, Cun. Men denne gangen er jeg ikke imot din mening. Håper de rette eierne til låtene gjør noe med denne fyren.

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg skriver dette i raseri over et av vår tids største plagiatkatastrofer. Filmmusikken til den populære og kjente filmen 300 blir i disse dager lovprist av folk på forumet, noe som ikke er galt i seg selv, men hvis man kjenner til sannheten, får pipa en annen lyd.

 

Komponist Tyler Bates har regelrett stjålet musikk fra annen filmmusikk lagd i den seinere tid, bl.a. Titus, Black Hawk Down og Troy. Selv syns jeg filmmusikken i 300 er bra, men hvorfor det? Jo, fordi musikken er tidløs og stammer fra mesterverk og godbiter, noe hr Bates tydeligvis ikke har kapabilitet til å lage selv.

 

Så hvorfor boikotte noe man syns låter bra i seg selv? Fordi pengene går ikke til de som har lagd musikken, men til en tyv.

 

Boikott Tyler Bates' filmmusikk!

 

Linker:

Music on film reviews

Movie-wave

Scoremagacine

8242638[/snapback]

 

har boikotta hele den dritt filmen der. den er etter en tegneserie. men den følger ikke det. det var aldri religion innblandet men slik er det i filmen.

Lenke til kommentar

Kan godt støtte jeg, pleier ikke å kjøpe sånne cder i det hele tatt, så det blir ikke akkurat vanskelig å unngå :D

Men filmen er å anbefale, så den på IMAX i London, digg :dribble:

(for de som ikke vet det, er IMAX en av verdens største kinoer, 20 m høy og 26 m bred, 12000 w til anlegget alene, hehe)

Lenke til kommentar

good artists copy, great artists steal...

 

hehe:P ikke helt enig i den der:P men jeg synes at folk skal få lov til å bli inspirert av andre! det er faktisk veldig viktig. Men man må klare å få til noe som ikke ligner orignalen. jeg har personlig ikke sett/hørt 300, men hvis musikken han har kopiert fra ligner den i filmen blir jeg nok skuffet... muliag at musikken er bra, men tanken bak er ikek bra...

Lenke til kommentar
Kan godt støtte jeg, pleier ikke å kjøpe sånne cder i det hele tatt, så det blir ikke akkurat vanskelig å unngå :D

Men filmen er å anbefale, så den på IMAX i London, digg  :dribble:

(for de som ikke vet det, er IMAX en av verdens største kinoer, 20 m høy og 26 m bred, 12000 w til anlegget alene, hehe)

8335796[/snapback]

 

BTW, IMAX er vel ikke kinoen i seg selv. det er et format som må ha en spesiell sal. filmet med helt andre kameraer enn det som er normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...