Gå til innhold

Boikott filmmusikken til 300


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke ord-for-ord nei, men nok til at det kom anklagelser. Mobbing er nok det beste alternativet, OST-en har allerede solgt bra, så det er ikke så mye å tjene på en boikott nå. Å spre denne informasjonen videre, derimot, vil nok være mer effektivt. Kanskje vi ser en boikott av den neste filmen han scorer?

Lenke til kommentar

Bedre enn det - kanskje vi ser en generell boikott av scores, slik at folk heller kan kjøpe selvstendige klassiske verker :hmm:

 

Spøk til side, "kraftig inspirasjon" er vel noe som har preget filmscores i mange, mange år. En ting er at Zimmer og Newman har svært tydelige signaturer, en annen ting er at de samme triksene brukes om og om igjen av mindre profilerte komponister.

Sørgelig nok kan man si det samme om resten av musikkbransjen.

Lenke til kommentar

Kowalski: Gode poenger, jeg lurer på hva som ville skjedd hvis Zimmer slapp en score under et pseudonym. ^^

 

Det er ingen hemmelighet at mange av de store resirkulerer mye av filmmusikken og at så snart en score slår skikkelig an innenfor en sjanger (Gladiator, f eks) så inneholder de neste filmene i sjangeren et lignende spor, det vi ser her er at resirkuleringen foregår av andre. ^^

Lenke til kommentar

Jeg driter egentlig fullt ut i om han stjeler eller ikke, musikken i filmen var dritbra..

Skjønner ikke hvorfor det er vits i å lage en så stor deal ut av det..

Minst 50 prosent av norges befolkning stjeler jo musikk når de laster ned, så hvorfor skal det være galt i at han tar et par sanger, og mikser de inn i filmmusikken?

Lenke til kommentar
Kowalski: Gode poenger, jeg lurer på hva som ville skjedd hvis Zimmer slapp en score under et pseudonym. ^^

 

Det er ingen hemmelighet at mange av de store resirkulerer mye av filmmusikken og at så snart en score slår skikkelig an innenfor en sjanger (Gladiator, f eks) så inneholder de neste filmene i sjangeren et lignende spor, det vi ser her er at resirkuleringen foregår av andre. ^^

8263748[/snapback]

 

Akkurat dette tenkte jeg når jeg hørte musikken i 300, Gladiatoren var det første som slo meg.

 

På den andre siden er det rart at klassisk på mange måter blir mer "hipt" og "inn" med en gang det er filmmusikk :hmm:

Lenke til kommentar
Minst 50 prosent av norges befolkning stjeler jo musikk når de laster ned, så hvorfor skal det være galt i at han tar et par sanger, og mikser de inn i filmmusikken?

8267703[/snapback]

Om disse 50% prosentene så hadde begynt å selge musikken de lastet ned videre, for så å tjene gode penger og høste suksess på dette, hadde vel problemet vært ørlite grann større??

Lenke til kommentar
Yay! Boikotting er jeg med på.

Men er det bare jeg som lurer på hvordan man skal boikotte akkurat filmmusikk?

8290620[/snapback]

La være å kjøpe den og påpeke overfor andre som lovpriser den om at den er plagiert.

 

Og du mener filmbransjen i USA tar seg nær av at 3-4 gutter på et norsk forum setter "Boikott filmmusikken til 300" i signaturen sin?

8290636[/snapback]

Apati og likegyldighet er ikke min stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...