Gå til innhold

Vox AC30CC - Combo eller forsterker+kabinett?

Kvakko

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå for en AC30CC2, men er litt usikker angående et par ting.

Er det noen som har noen formening om jeg burde gå for comboen eller forsterker+kabinett. Prisen blir omtrent den samme. De nye AC30'ene har jo fått litt pepper hva "reliability" angår, men etter en rask kikk på Harmony Central kan det virke som om AC30CCH kommer litt bedre ut av dette enn comboen. Hva er egentlig fordelen med comboen her, bortsett fra at den tar mindre plass og er enklere å transportere?

Jeg har dessverre ikke tilgang til AC30CC2X versjonen med Celestion-elementene, og vet derfor ikke om disse er verdt de ekstra tusenlappene. Det virker som om de fleste er fornøyde med Vox/Wharfedale-elementene, men jeg skulle gjerne hatt en litt mer informativ beskrivelse av forskjellene. Lydklipp hadde naturligvis vært det ideelle, men mer enn hva jeg forventer. Noen som har noen innspill angående dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg finner der er en demonstrasjonsvideo som naturligvis inneholder en del lydeksempler, men det gis ingen demonstrasjon av forskjellen mellom høyttalerelementene. Er litt i tvil om det er verdt å betale 5-6 tusen ekstra for disse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW

Uansett så skal man ta lydklippene fra fabrikantene med en stor klype salt, da disse ofte er mikset og trikset en del med.

Lenke til kommentar
Uansett så skal man ta lydklippene fra fabrikantene med en stor klype salt, da disse ofte er mikset og trikset en del med.

8243688[/snapback]

Jeg så ikke på det som noen umulighet, men jeg har faktisk prøvd forsterkeren selv, bare ikke Celestion-versjonen.

Jeg ville gått og prød begge, hvis du har mulighet til det.

8243831[/snapback]

Som sagt så har jeg dessverre ikke tilgang på begge. De hadde ikke Celestion-varianten inne hos noen av de lokale forhandlerene sist jeg sjekket. Kanskje jeg får ta meg en ny runde i nær framtid.

Lenke til kommentar

Ja, da var det omsider bestilt. Det ble til at jeg gikk for AC30CCH toppen og V212BN kabinettet.

post-8496-1175253282_thumb.png

post-8496-1175253320_thumb.png

Edit:

Fikk beskjed at kabinettet ikke kunne skaffes før juni, så da ble det til at jeg tok turen tilbake til butikken og kjøpte comboen i stedet.

Endret av Kvakko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...