Gå til innhold

CD-Brenner

sosyv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

sosyv skrev (2002-12-14 11:28):

Har nettopp satt i en ny cd-brenner, Aopen 40-12-48. Får ikke frem innholdet som er på cd'ene. Ellers vises cdbrenneren som normalt (H:). Det grønne lyset i front blinker. Har Abit kt7raid hk.

Fint hvis noen kan hjelpe.

Mvh

Stig

Hvilke typer cd'er er det?

Hent siste firmware oppdatering på hjemmesidene til aopen og en eventuell flashing av hovedkort kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har prøvd med både data-og audiocd. Har prøvd driver fra Aopen.com og hovedkortet er nylig oppdatert ifm oppgradering av cpu.

Jeg har ikke prøvd med en ny idekabel. Har den på samme kabel som jeg har den gamle cdromen. Den gamle står som Master. Bruker også samme strømkabel.

Tror jeg har prøvd det meste nå:-((

Mvh

Stig

[ Denne Melding var redigert av: sosyv på 2002-12-14 12:27 ]

Lenke til kommentar

Klarer den å brenne CD-er? Eller klarer den verken å lese eller skrive?

For naboen hadde en Aopen 40x brenner. Den dødde etter 30-40 brenninger. Den ble vist i Min Datamaskin, men innholdet på CD-ene kom aldri frem. CD-en bare stod og spant i brenneren..

Problem med AOpen brenner..

Moralen blir; hvis det viser seg at brenneren er defekt - så kjøp et bedre merke neste gang! Håper derimot at dette ikke er tilfelle. Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Før du slår fast at brenneren er defekt, så ville jeg dobbeltsjekket at kablene og jumperne står rett. Koble ut CD-romen og sett CD-brenneren ytterst på kabelen. Brenneren stod som master, gjorde den ikke!?

Plextor er kvalitet, men er en smule overpriset!? Jeg ville personlig gått for en Lite-On 48x til 508 kr på databutikken, men Asus og Plextor er jo også konge. Sjekk tester på hardware.no. Har ingen personlige erfaringer med disse, men leser jo litt på forumet..;

Beste kjøp i cd-brennar klassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...