Gå til innhold

Får ikke stabil FPS (Vanguard)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hater dette! Jeg VET det er noe som ikke er som det skal være, noe som ikke stemmer. Men så feilsøker jeg litt, og kommer ingen vei. Ting er slik jeg slik jeg har lært at de skal være :p Forresten, mens jeg er igang, denne tråden er muligens feilpostet, isåfall beklager jeg, og ber om at en moderator flytter den til ett passende forum :)

Jeg har nå de siste ukene spilt "Vanguard: Saga of Heroes". Nå skal jeg uten å gå mye inn på dette spillet fortelle at det har på seg å være krevende. Dette skulle ikke være noen stopper for systemet mitt. I alle fall ikke på de settingsene jeg kjører på.

Okey, jeg kjører på "Highest Performance", og har ofte ganske bra FPS (dvs >40). Men andre ganger er det ett stort problem. Har mange steder (der det er litt tettere med mobs etc) FPS under 20.. I byer ned mot 15. Så har jeg forsket litt med settings, og sett om det var noe som gjorde forskjell. Ikke noe jeg merket noe spesielt til. Uansett, dersom jeg setter opp "grass density", begynner lyden å hakke. Nå bryr jeg meg ikke så veldig mye om gress, så har satt den til 0%.

Nå tror dere kanskje at jeg dette problemet kun i Vanguard, men det stemmer ikke. Det var også problemer med FPS i "STALKER", men dette problemet løste seg (ikke helt) når jeg satte ned lightning complexity (eller hva det het...? Krevde i alle fall restart for å funke).

Så har jeg jo også gjort en del ting som dere sikkert hadde foreslått, hvis ikke jeg skriver det her ;)

1. Defragmentert. (la Vanguard mappa på de ytterste ringene)

2. Lagt virtuelt minne på en annen fysisk disk

3. Gitt "VGClient" prosessen høy prioritet i task manager.

4. Installert nyeste drivere fra ATI.

5. ++ (kommer ikke på i øyeblikket)

Systemet mitt:

CPU: Intel Core2Duo E6300 overklokket til 3,0Ghz

GPU: ATI Radeon X1900XT 256MB (625/700)

RAM: GEiL 2x1024MB @ 850Mhz 4-4-4-12

HK: Asus P5B-E PLUS (Rock solid, heart touching :love: )

Er det noe mer info dere eventuelt trenger for å hjelpe meg, må dere bare spørre.

Takker for svar :)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...