Gå til innhold

Div Squeezebox problemer

Anbefalte innlegg

Har fått en slik rålekker sak i hus, men alt er ikke fryd og gammen.

Har koblet den til en filserver som ikke er helt frisk. Dette resulterer i at det er ofte klikker når jeg skal kjøre squeezebox på slimserver. Bruker nå vnc -> slimserver -> squeezebox for å styre den, eller evt [filserver-lokal ip:9000] på den bærbare jeg sitter med.

Er det noen mulighet for å få til noe som er lettere å ha med å gjøre?

Er jo helt vanvittig kjipt med det web baserte UI opplegget. Skulle hatt et eget program som var mer stabilt. Finnes dette som 3. parts program?

Ikke minst skulle det vært lettere å legge til flere mapper der squeezebox finner musikk. Slik det er på filserveren nå må alt som ligger litt her og der flyttes og greier...

Skulle også hatt muligeten til lettere å bytte mellom "slimservere" slik at når servern var kranglete kunne jeg bare bytte til den bærbare og spille fra den. Igjen, er det noen som kjenner til noen muligheter til å fikse dette?

Kan gjerne lage dette som en "offisiell" squeezebox tråd om det er ønske om det.

Mvh Pål Erik

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mappeproblemet kan du løse ved å lage en egen katalog - feks c:\SlimServer. I katalogen legger du snarveier til alle katalogene du har musikk liggende. På den måten får Squeezebox'en en adresse til all musikken din. Bruker selv den metoden siden jeg har musikk på både laptop og ekstern disk.

Vet ikke om det går an å installere flere SlimServere på en og samme PC, men har du to PC'er er det ikke noe problem å bytte SlimServer. Hold inne venstre "joystick-knapp" til du får opp diverse valgmuligheter. Velg da den serveren du ønsker.

Ex.

Lenke til kommentar

Har allerede fått svar på det meste her gjennom slimdevices forumet.

Fant ut at det enkleste var å slenge all musikken på servern, ettersom det er begrenset plass på den bærbare, og trenger ikke da å ha inne flere slimservere.

Er forresten utrolig godt fornøyd med denne saken. Driver i kjelleren å skal renovere der, og da er det bare å plukke med squeezebox ned i kjelleren og koble til anlegget der nede.. Starter opp igjen der den slapp og kan jo bruke fjernkontrollen til å browse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...