MrL Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei, skal ta båtføre prøven på torsdag, og lurte på om det er et sted på internett der man kan teste seg gratis, altså en prøve som er ganske lik. Har prøvd testen på dinside, men trenger en som har litt flere spørsmål og sånt. Noen som vet om et sted? Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Her og her. Ver obs på at den siste testen er litt gamal og spørsmålet "Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann?" skal vist nok ha feil svar, trur eg iallfall Lagt til: Ser no at du allerede veit om den på dinside.no lese først, skriv etterpå ...lese først, skriv etterpå ...lese først, skriv etterpå Endret 27. mars 2007 av sinten Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Her og her. Ver obs på at den siste testen er litt gamal og spørsmålet "Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann?" skal vist nok ha feil svar, trur eg iallfall Lagt til: Ser no at du allerede veit om den på dinside.no lese først, skriv etterpå ...lese først, skriv etterpå ...lese først, skriv etterpå 8250288[/snapback] Hehe, men uannsett, takk for den første! Var litt kort, men bedre enn ingenting Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Trenger ikke lese, jeg følgte ikke med i en eneste time og ikke leste noe til eksamen fordi viste ikke en gang hva vi skulle ha om på eksamen hehe... Men hadde bare 4 feil Lenke til kommentar
MrL Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Trenger ikke lese, jeg følgte ikke med i en eneste time og ikke leste noe til eksamen fordi viste ikke en gang hva vi skulle ha om på eksamen hehe... Men hadde bare 4 feil 8268935[/snapback] shit, tror nok du må være utrolig god til å tippe endlig ferdig med prøven jeg å, digg Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Her og her. Ver obs på at den siste testen er litt gamal og spørsmålet "Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann?" skal vist nok ha feil svar, trur eg iallfall .. 8250288[/snapback] Har ikke tatt båtførerprøven selv, men det er helt tåpelig å kaste bort tiden på å lære seg signalflagg. Utenom "A" selvfølgelig. Dersom man er i en slik situasjon at man vil kalle på hjelp så er det siste man gjør å henge opp signalflagg. De eneste flaggene man kanskje kan få bruk for i handelsflåten er A, B, G, H og Q. Av disse er kun A som er interessant for lystbåtene. Hva lydsignaler angår så er det kun ett lydsignal mellom en stor båt og en liten båt. Den består av et langt støt og to og betyr "Fokk off! Ellers blir du kløyvd i to" På meg virker noen av spørsmålene for teoretiske. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Har hørt at båtførerprøven kommer til å bli obligatorisk til neste år stemmer dette? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Ingen som vet, det kan hende..... Lenke til kommentar
Jung Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Ingen som vet, det kan hende..... 8329630[/snapback] Ekke det sann at man må ta båtførerprøven for båter over 10knop etter 01.01.2008? Ikke sikker men synes å ha hørt det et sted.. Gidder vertfall ikke ta før jeg må! Men nå ble jeg virkelig usikker Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Tror det forløpig bare er fremmet som et forslag, ikke blitt vedtatt enda.... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg håper det blir vedtatt. Så kan jeg skryte av å ha spart 1500,- på å ta den tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå