Gå til innhold

Båtføreprøven på internett?


Anbefalte innlegg

Hei, skal ta båtføre prøven på torsdag, og lurte på om det er et sted på internett der man kan teste seg gratis, altså en prøve som er ganske lik. Har prøvd testen på dinside, men trenger en som har litt flere spørsmål og sånt. Noen som vet om et sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her og her.

 

Ver obs på at den siste testen er litt gamal og spørsmålet "Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann?" skal vist nok ha feil svar, trur eg iallfall :hmm:

 

Lagt til: Ser no at du allerede veit om den på dinside.no :blush:

 

lese først, skriv etterpå :wallbash: ...lese først, skriv etterpå :wallbash: ...lese først, skriv etterpå :wallbash:

Endret av sinten
Lenke til kommentar
Her og her.

 

Ver obs på at den siste testen er litt gamal og spørsmålet "Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann?" skal vist nok ha feil svar, trur eg iallfall  :hmm:

 

Lagt til: Ser no at du allerede veit om den på dinside.no  :blush:

 

lese først, skriv etterpå :wallbash: ...lese først, skriv etterpå :wallbash: ...lese først, skriv etterpå :wallbash:

8250288[/snapback]

 

Hehe, men uannsett, takk for den første! Var litt kort, men bedre enn ingenting :D

Lenke til kommentar
Trenger ikke lese, jeg følgte ikke med i en eneste time og ikke leste noe til eksamen fordi viste ikke en gang hva vi skulle ha om på eksamen :D hehe...

 

Men hadde bare 4 feil ;)

8268935[/snapback]

 

shit, tror nok du må være utrolig god til å tippe :p endlig ferdig med prøven jeg å, digg :D

Lenke til kommentar
Her og her.

 

Ver obs på at den siste testen er litt gamal og spørsmålet "Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann?" skal vist nok ha feil svar, trur eg iallfall  :hmm:

..

8250288[/snapback]

 

Har ikke tatt båtførerprøven selv, men det er helt tåpelig å kaste bort tiden på å lære seg signalflagg. Utenom "A" selvfølgelig. Dersom man er i en slik situasjon at man vil kalle på hjelp så er det siste man gjør å henge opp signalflagg. De eneste flaggene man kanskje kan få bruk for i handelsflåten er A, B, G, H og Q. Av disse er kun A som er interessant for lystbåtene. Hva lydsignaler angår så er det kun ett lydsignal mellom en stor båt og en liten båt. Den består av et langt støt og to og betyr "Fokk off! Ellers blir du kløyvd i to"

 

På meg virker noen av spørsmålene for teoretiske.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ingen som vet, det kan hende.....

8329630[/snapback]

 

 

Ekke det sann at man må ta båtførerprøven for båter over 10knop etter 01.01.2008? Ikke sikker men synes å ha hørt det et sted.. :hmm:

Gidder vertfall ikke ta før jeg må! :p

Men nå ble jeg virkelig usikker :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...