Gå til innhold

Ny PC til hd-videoredigering - ser dette greit ut?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal sette sammen en ny pc til min far, og den skal bl.a. brukes til å redigere video tatt opp i hd. Jeg har satt opp følgende handlekurv fra komplett.no som jeg vurderer å bestille.

CPU: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Pris: 1550

Hovedkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Pris: 899

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Pris: 1579

Skjermkort: Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out/DVI-I/HDMI/HDCP-ready

Pris: 1549

Kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

Pris: 549

PSU: Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W Bulk, 120mm Vifte, SATA, 20/24pin

Pris: 549

Disk: Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Totalt pris: 7.425,00

Vil denne PCen være god nok til sitt formål? PC'en skal ikke brukes til spill, så jeg valgte et middels skjermkort da jeg har hørt at dette har lite eller ingen ting å si for videroredigeringsoppgaver.

Jeg tar gjerne imot forslag på annet minne/hovedkort/kabinett i ca samme prisklasse som gir mer for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jo fint ut. Men hvorfor ikke spare et par hundre kroner ved å velge dette skjermkortet fremfor det du har valgt, og få oppimot dobbel ytelse?

Ta en titt her, så kan du sammenligne litt...

Kan jo også nevne at intel setter ned prisene sine rundt 22. april, så da vil du få en E6600 til rundt det samme som E6300 koster i dag...

Mvh. Markus.

Endret av Markus123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...