Svend Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har en Mazda 626, 90 model, 2,0 i. Bilen har gått litt over 100.000. Problemet med bilen er at motorolje nivået øker. Har byttet oljen og kjørt ca 100 mil og det ser ut til at nivået hr økt med ca. en liter. Har fulgt med på vannet, men det minsker ikke. Bilen starter og går helt fint, men når oljenivået øker, så ryker bilen litt i motbakker. Noen som har peil på hva dette kan skylles? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Lukt på olja på peilepinnen, lukter det bensin tenner ikke bilen din skikkelig, mulig falskluft. Lenke til kommentar
Svend Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Lukt på olja på peilepinnen, lukter det bensin tenner ikke bilen din skikkelig, mulig falskluft. 8244528[/snapback] Synes ikke at det lukter særlig bensin av oljen. Synes den lukter som vanlig brukt motorolje, men konsistensen på oljen er tynn. Etter hva jeg kan se, så får ikke bilen falsk luft. Alle slanger er hele og på plass. Men hvordan mener du at bensinen kan komme i oljen, når bilen ikke tenner skikkelig da? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det kan skje om man kjører hardt, gjerne kombinert med mye småkjøring. Det har hendt at jeg har fått diesel i oljen, men etter et par 4-timers langturer fordamper mye av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Lukt på olja på peilepinnen, lukter det bensin tenner ikke bilen din skikkelig, mulig falskluft. 8244528[/snapback] Synes ikke at det lukter særlig bensin av oljen. Synes den lukter som vanlig brukt motorolje, men konsistensen på oljen er tynn. Etter hva jeg kan se, så får ikke bilen falsk luft. Alle slanger er hele og på plass. Men hvordan mener du at bensinen kan komme i oljen, når bilen ikke tenner skikkelig da? 8246785[/snapback] Når en sylinder ikke tenner går mesteparten av bensinen ut i eksosen men mye går også i oljen, har du vann i oljen så ser den ut som gul grøt. Du finner fort ut om den suger falskluft hvis du sprayer startgass rundt innsugsmanifold/slanger når bilen går. suger den seg i seg dette hører du det på motorens gange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå