Gå til innhold

skjermen min tar ikke inn signaler...

toazty

Anbefalte innlegg

kjøpte meg nye flatskjerm for 6mnd siden, men har hatt litt problemer... av og til så får den ikke signaler..

jeg har prøvd analog og digital , og prøvd 2 forkjellige skjermkort..

men av 6 mnd erfaring med skjermen så¨har jeg funnet ut at den fungerer igjen neste dag hvis den står av\uten strøm,

det er en 19" fujitsu siemens wide ,

noen som har noen lignende symtomer på sin skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk nett skjermen på, men så måtte jeg skru den av igjen, hadde ikke minne brikkene i, så jeg skrudde den av, satt dem inn, skrudde på igjen, å nå komme f''' kje skjermen på igjen...

men nå prøvde jeg en gammel crt skjerm, fungerte ikkje på den heller, så nå tror jeg kanskje det er noe med hovedkortet... men det er jo litt merkelig at begge pci-e portene skal være ødelagt...

Lenke til kommentar

Det kan være helt andre ting, uten å kunne være mer konkret (litt vanskelig uten mer beskrivelse) - RAM, CPU, strøm er noen veldige interessante faktorer :) RAM og CPU kan ha vært overklokket en anelse, en av RAM brikkene kan ha litt småproblemer ELLER hovedkortet bommer på timingen. PSU kan være litt svak men det kan også være at du f.eks. har glemt å plugge til en 4-pin "molex plugg brukt på IDE harddisker" inn i hovedkortet. Som sagt, bare forslag :) Selv har jeg en gang i blant problemer med å starte opp min gamle maskin (full av piksler, støy, mens selve maskinen lever som vanlig). Med 2 skjermkort. Så forstår problemet, og har selv aldri løst mitt eget (som kanskje kan tyde på at det er hovedkortet ettersom alt annet er forsøkt testet).

Test av RAM når du først kommer inn:

http://hcidesign.com/memtest/

La den stå å grille et par timer iallefall for å være sikker. Sett rundt om 80% av all rammen du har, har du dualcore/2 CPU kan du starte programmet to ganger og sette f.eks. 40% + 40% per program.

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

tok ut 2 av ram brikkene min, da fungerte plutselig pcen, jeg satt i rambrikkene igjen, så fungerte den ikke, tok de så ut igjen, så fungerte den, satt dem inn igjen, og sa plutselig så fungerte pc'en, enn så lenger....

skal kjøre den testen snart, kjører

p5b dlx

dual 2 core 6400

g.force 512ddr3

4 x 1024 ddr2 ( alle er samme type )

til dette har jeg 500W strømforsyning, noe som er mer enn nok

men holder en knapp på rambrikkene,

og i bios og Win. viser det bare 2495 av 4gb ..

Lenke til kommentar

Vel, jeg har lest det skal være problemer med å få utnyttet all RAMen du har når du først kommer inn i f.eks. Windows 32-bit (3.5GB / 4.0GB?), men det er kanskje her 64-bit versjonen viser sin styrke? Ville nesten tro at du ville fått opplyst alle 4GB i BIOS ja, skummelt...

EDIT: Kan det være hovedkort/chipset begrensninger når du bruker alle 4 slottene som gjør at du må justere ned RAM verdiene i BIOS?

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Nei, den testen er litt interessant :) Det står litt mer informasjon på websiden, også hvordan man bør teste. F.eks. tar du ikke all RAMen, ettersom testen da vil gå tregere og Windows begynne å swappe (Windows flytter om på minnet underveis hvis jeg forstod det riktig, så før eller siden har du testet alt minnet du har), testperioden tror jeg faktisk de anbefaler over 12 timer. Personlig har jeg oppdaget feil etter en halvtime, MEN når de først kommer da kommer de fortløpende. Programmet sier ifra når dette skjer, så du burde ha mulighet til å se feilen, ta et printscreen eller kamerabilde, og vise dette til netshop/butikk hvis du vil.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...