Gå til innhold

Roland PC-300 USB HJELP!


Freddy-

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått taki et Roland PC-300 USB keybord som jeg har koblet til pc'n og har lastet ned drivere til.

 

Noen som vet av et gratis program jeg kan bruke til å spille inn musikk med? Eller spille "live" med, altså sånn at jeg får lyden rett ut av høyttalerene via pc'n?

 

MVH

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva du er ute etter, men hvis det kun dreier seg om og spille på midi-boardet så kan denne hosten være grei. Den er grei til avspilling og enkle opptak. Det du trenger i tillegg er noen vst instrumenter. Vet det skal være en tråd her som inneholder mange "gode" gratis vsti`er.

Hvis du er ute etter naturtroe piano, strenger, guitar lyder ell, så ikke regn med å finn dette gratis..

Lenke til kommentar

Du må også ha noe som "lager" lyd. Det keyboardet du har lager ingen lyder i seg selv. Se HER og prøv noe av det som ser greit ut. Etter at du har innstallert så gå i programmet og velg VST > Load VST plugin og søk deg frem til .dll tillhørende softsynten. Da skal du få lyd.

Husk også å velg ASIO driver så du slipper store forsinkelser fra du trigger keyboardet til du hører lyder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...