Gå til innhold

Skrive ut et eller annet i felter som er tomme?

Anbefalte innlegg

Vet jeg hadde den oppe en gang før, men starter jeg nå et nytt emne (som jeg gjør), kommer en moderator til å si "bruk den andre tråden du startet for en stund siden", men hvis jeg hadde gjort det så ville jeg bare ha fått advarsel for bumping av gamle tråder, så det er vanskelig å si hva jeg bør gjøre...

Men uansett, jeg fikk en kode av CruellaDeVilla (tror jeg), som gjør slik at det blir printet ut noe annet i de feltene som er tomme. Her er koden: (i while løkka)

<?php
while($row = mysql_fetch_array($result)) { // $result inneholder SELECT koden
$felt1 = empty($row['felt_en']) ? 'Felt 1 er tomt' : $row['felt_en'];
$felt2 = empty($row['felt_to']) ? 'Felt 2 er tomt' : $row['felt_to'];

echo $felt1;
echo "<br />";
echo $felt2;

}
?>

Problemet er at noen ganger, så fungerer den, og andre ganger ikke...det er bare helt random den ikke fungerer. Funker den når jeg bruker den for å hente ut fra en tabell, så vil den fungere, men kopierer jeg over koden (skifter host, brukernavn, passord osv), så er det ikke alltid den fungerer mer.

Ja da, jeg skifter navn og sånn i feltene...

Men hvorfor skjer dette? De gangene jeg "virkelig trenger" det, så funker den ikke, men da det ikke er viktig, funker det, og noen ganger omvendt selvfølgelig.

Edit: Det blir ikke printet ut noe de gangene det ikke vil fungere.

Noen som vet hvorfor det er feil? Har prøvd både på PHP 4 host, og PHP 5. (Med flere tabeller på begge hostene - Hotserv.dk og Awardspace.com)

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...vet ikke helt hvordan jeg skulle bruke den, men fikk feilmelding på det jeg prøvde

$felt_en = empty(trim($row['felt_en'])) ? 'Felt en er tomt' : $row['felt_en'];

Feilmeldingen jeg fikk var

Fatal error: Can't use function return value in write context in /var/www/hotserv.dk/users/andersmoen/test.php on line 10

Prøvde å sette trim rundt den andre og, men hjalp ikke. Men det her er rart...nå fungerte den koden jeg posta på både PHP 4 og PHP 5 igjen :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...