Gå til innhold

Overgang: mini-jack til forsterker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsterkeren står i en litt knotete posisjon nå, men fikk tatt et bilde fra baksiden.

post-51054-1174944168_thumb.jpg

Jeg ser nå også at høyttalerne opererer med et sinnrikt system. Fra pcen går det nå en minijack ut og den kabelen kommer inn i en liten boks ved (1). Så går det derfra rett til den høyre fronthøyttaleren (her finnes volumkontroll, headphones utgang og av/på-knapp), også til subwoofern (2). Derfra går det ut til de resterende høyttalerne.

post-51054-1174944151_thumb.jpg

Er det noen som skjønner hvordan jeg kan gjøre dette, eller om det i det hele tatt er mulig?

Endret av jj_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Han trenger ikke det hvis det bare er lydsignaler som skal overføres. Da trenger han bare overganger til pluggene, er verre hvis han skal drive høyttalerne med recieveren.

8320663[/snapback]

Det var nok det jeg hadde tenkt ja :(

Men da er det bare å vente på at X-Fi skal komme som expresscard til bærbar!

Lenke til kommentar

Jeg har bare vanlig 2-kanalers lyd ut fra bærbare, så det jeg ville oppnå var å kjøre optisk ut for så å bruke forsterkeren min til å produsere 5.1 signal.

Men, som det også påpekes her, det virker som at det sitter en effektforsterker i høyre fronthøyttaler/sub-woofer'ern, slik at skal jeg få det til må jeg klippe av ledningene og mekke fælt. :nei: Da er det bedre å skaffe et eksternt lydkort.

Endret av jj_
Lenke til kommentar

Aha, sånn å forstå. Eneste som trengs er en overgang mellom phono-utgangene på forsterkeren og mini-jack pluggene på høyttalersettet.

Du trenger tre 2xphono-mini-jack kabler og tre mini-jack hann til mini-jack hun adaptere. Tror de har sånt på clas ohlson og biltema.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Det ser litt dårlig ut, se bilde fra baksiden av forsterkeren lenger opp. Det eneste jeg finner er DVR/VCR OUT, men det blir isåfall bare stereo. Ellers er det bare vanlige høyttalerutganger.

Lenke til kommentar

Jepp, men fant noen tester av bl.a. den. USB-lydkort tar jo kjempemye systemressurser, opptil 15% av cpu. Da er det jo ikke noe vits å ha i spill. :hrm:

Og hvordan er det egenlig med båndbredden til usb, er det nok?

Så da er jeg tilbake til det evige valget - vente på X-fi eller gå for denne.

Pro Terratec: Pris, jeg vil få samlet mus/tastatur/lydkort på samme usb-hub og trenger ikke tenke på kabler, leveringstidspunkt.

Pro X-fi: Bedre lyd og effekter, betydelig mindre cpu-load.

Hva ville dere valgt?

Endret av jj_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...