geekay Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det var tider hvor folk snakket mye om Netshop, da butikken begynte å selge varer på Internett. Mye positiv omtale kom frem og ikke ufortjent. For min del og, virket det at Netshop hadde lave priser og ikke minst GOD kundeservice. Handlet derfor en god del der i de siste 3 åra. For noen uker siden var det en bruker her på forumet som skrev om et problem som han hadde med ovennevnte butikken. Det virket litt rart. Problem og Netshop... nei nei, disse to ordene hører ikke sammen, skulle man tenke. Men desverre, viser det seg for min del og at gode tider med tanke på kundeservice er forbi for Netshop. To måneder siden gikk mine minnebrikker fra OCZ, som ble kjøpt fra Netshop, i stykker. Gode minnebrikker egentlig, som ble kjøpt for en høy pris. Disse ble dermed sendt til retur for over en måned tilbake. Jeg fikk en returordrebekreftelse fra Netshop på mail og... det var egentlig det. Etter å ikke ha hørt noe fra butikken i fire ukers tid, ringe jeg Netshop og fikk snakke med en fra returavdelingen. Vedkommende sa at han ikke hadde oversikt over saken min og ba om mobilnummeret, som han fikk. Ifølge han, skulle jeg bli kontaktet dagen etterpå, for å få informasjon om returen. Men igjen, hørte jeg ingenting fra den berømte nettbutikken . De to siste gangene jeg forsøkte å ringe og snakke med returavdelingen, svarte ingen på telefon. Ble satt til avdelingen over og over igjen, men kom tilbake til samme personen som satt i resepsjon. Slik er denne historien om to minnebrikker som ble sendt i retur i februar og har kanskje likt det bedre der borte hos Netshop. Men PC'en min savner dem to virkelig. Den har stått og samlet støv i de siste ukene. Kommer den til å stå slik lenge ? Netshop ser ut til å ha bestemt seg om dette spørsmålet. Mvh, Greg Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Trist historie, selv har jeg bare gode erfaringer med netshop. Handlet mye der de siste årene og på de to retur-sakene jeg har hatt har de ikke brukt mer enn 1 dag på å behandle saken og på å sende nye varer. Men husker en periode med komplett.no som hadde meget god service, men som kanskje vokste litt for mye litt for fort og dette gikk ut over servicen. Håper dette ikke skjer med netshop. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Alle har opp og nedturer, har man god service får man kunder, får man kunder har man mer å gjøre. Annsetter man nye må disse læres opp og det tar tid, har sett denne tendensen hos mange nettbutikker og vanlige butikker. Lenke til kommentar
geekay Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 For si det slik - trist kan det bli for Netshop, og det håper jeg ikke det blir. Overbevist at flesteparten av de som handler der er fornøyde kunder. Men mangel på seriøsiteten er ikke et positivt tegn. Helt enig angående Komplett. Alle de store er for store til å ha med oss små å gjøre. Netshop har vel også vokst etter oppkjøp av Microplex. Grunnen til skriveriet er at jeg aldri sendte noe til retur til Netshop, og visste ikke hvor langt tid det skulle ta i så fall. Men nå skjønner jeg at det er forskjell på en dag som det tok hos deg, og 5 uker som det fremdeles tar hos meg Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Er ufornøyd med netshop i det siste jeg å men.... Leverte noe for rep men fikk det tilbake etter mange mailer, telefoner etc i samme dårlige stand... Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har vær trofast til Netshop selv , men nå er det nok. Kjøpte et Zalman kabinett der med ordre dato 15.11.2006. Da jeg skulle sette i alle delene som jeg fikk noe senere fant jeg ut at der manglet en strømkabel til panelet. Sendte da mail om dette og etter litt frem og tilbake så skjønte Netshop hvilken kabel det var(Dei sa hvertfall det). Siden har der hvert flere mailer fra meg om når jeg får kabelen. De beklager og sier at dei venter en forsendelse fra leverandør til uken og at den sikkert er der. Dette er da bare unskyldninger for noen kabel har ikke jeg fått. Har nå tolmodig som jeg er ventet 1 mnd. siden siste mail med at den kommer sikkert snart lovnad. Så nå innfører jeg døgnmulkt på netshop på 100,- kroner dag. Dette har jeg informert Netshop om. Måtte Netshop brenne i H...... Lenke til kommentar
geekay Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Må si at det er både trist og overraskende å lese om flere saker som ikke hører til en god webshop. Trodde det var veldig få som hadde problemer med akkurat Netshop, men ... Til volvo240_r og halnes1; for meg virker det at deres varer (tjenester) har mangel/defekt, og skal dermed returneres/erstattes. En ting som er ikke lurt er å bare gi opp. Vi er forbrukere, og det er tross alt pga oss weshop'ene tjener penger. Tilbake til tråden. Etter å ha lest flere og flere innlegg fant jeg ut at det kan faktisk være lurt å kreve heving av kjøpet, dersom det tar urimelig lang tid for behandling av slike saker. Riktignok var det snakk om en komplett PC som var defekt, men minnebrikker er en god del enklere å behandle. Takk til Alastor, som henviste til lovverket, noe som jeg vet alt for lite om Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Lurt o bruke sig av forbrukerrådet før hjälp, de är väldigt flinke och kan sina grejer. Om fler orkar hålla ut alla "månader" med pappirmølla/email/telefoner så visar vi att sercive o garantier är till før att føljas. Service i dette land är noe som inte är särskilt bra så det är sunt o stå på o kräva det som är ditt. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Faktisk enig med trådstarter her....har lignende erfaringer selv med kundebehandling nå vs før. Lenke til kommentar
geekay Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Til Robbansvenske: dette tenkte jeg ikke på før, men nå ser det ut til å være nødvendig. Som det ble sagt, lover og regler er noe de kan best. Fremdeles synes jeg det er nødvendig å dele sine erfaringer her på forumet, slik at alle for vite hva slags kundebehandling kan oppstå. Som sagt - "kan" er ikke det samme som "skal". Skulle aldri tro i untangspunktet at jeg kommer noen gang å skrive dette om Netshop, men at de faktisk orker å ha det slik! Med så mange eksempler rundt omkring fra før, som Komplett, brude Netshop vite at det er LETTERE å lære av andres feil, og ikke av sine egne. Akkurat dette er det vanskelig å skjønne. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har vært en del negativ omtale av Netshop, både Nett/Sandefjord og Oslo avdelingen i det siste. Håper at Netshop ledelsen tar denne "kritikken" alvorlig og gjør noe fornuftig for å forandre denne tendensen. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg hadde et hovedkort som begynte å brenne for noen uker siden, det stanka noe helt for jæ*lig hjemme en uke etterpå, men heldigvis brant ikke huset ned. Men men, jeg sende hovedkortet i retur og etter noen uker kom det tilbake. Jeg skjønte at erstatningsvaren hadde vært brukt, men det gjør meg forsåvidt ikke noe så lenge det er i fungerende stand. Men etter ca.5 sekunder så jeg umiddelbart at noe var galt. Den øverste PCIe slotten var delvis knekt og vridd av Dette var ingen transportskade, for jeg har aldri fått et hovedkort så godt pakka inn før og eska var strøken da jeg åpnet den. Syns uansett dette var svakt av netshop, da jeg som ikke "proff" umiddelbart kunne finne feil på varen! Endret 27. mars 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Netshop har dessverre blitt like ille som Komplett i mine øyne. De begynte veldig godt, slik som Komplett også gjorde en gang i tiden. Når kundene strømmet til ser man utfallet. Unskyldninger som sykdom, "vi har 289475765765 pakker å pakke hver dag", reise, ombygging osv. er ikke god musikk i mine ører. Jeg driter en lang i hvem, hva og hvorfor. Jeg skal ha ting levert akkurat slik jeg har fått det før. Når de plutselig ikke klarer dette etter å ha gjort det i 1-2-3 år, ja da er det noe galt med disse unskyldningene. Godt PS Data holder koken ennå. Lenke til kommentar
geekay Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Snakket med noen kjente som er litt datainteresserte, mange av dem har gått fra Komplett, osv. til Pcutstyr ( da dette er aktuelt for mange fra Østfold ). Argumentasjonen var at hvis det skulle skje noe, så kunne man ihvertfall snakke med ansvarlige ansikt til ansikt. Da er argumenter som ble nevnt over, ala "det er kø på telefon, vi har ikke mulighet til å behandle alle" ikke lenger aktuelle. Som sagt har vi alle våre problemer og ting vi skal gjøre, men vi er ikke kunder pga vår evne til å utrykke medfølelse. Synes til å med at Komplett her bedret seg i det siste ... hvem skulle tro det :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Interessant tråd. Dette er vel en av grunnene til at "nye" Netshop's kan komme inn og ta "markedsandeler", og at eksisterende "går på dunken" på grunn av manglende inntjening/frafall av (nye) kunder. Mao.. De blir sittende igjen (kun) med RMA-saker, som de i tilleg har problemer med å få håndtert raskt nok og med akseptabel tap (for det blir det.. for webshop'en). Svært mange kunder er veldig opptatt av å bli behandlet som "VIP".. Dette var en "kritisk suksessfaktor" for Netshop da de startet opp. Når man så blir "populær" nok vil man "møte veggen" mtp kapasitet vs. kundeoppfølging... ikke minst RMA. Personlig er jeg mest opptatt av lav pris og rask nok levering og (for meg) akseptabel returhåndtering. Er nok ikke så "utålmodig" som en del andre. Men det er bare meg.. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Såvidt jeg vet så har vel en av de som var med å starte Netshop nå startet opp en annen nettbutikk. Tror det var databasen.no kan jo håpe at de har samme service som netshop var kjent for. Men har ikke handlet der og inntrykket jeg fikk når jeg leste om de var at de ikke kom til å konkurere på pris men service, jeg er gjerrig samtidig som jeg krever god service. Vanskelig for meg å finne gode nettbutikker med andre ord. Men har vært storfornøyd med netshop foreløpig, har ikke handlet datakomponenter av de på ett halvt år nå kunn cdplater og diverse og det er ikke så veldig vanskelig å få god service da. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Komplett er i mine øye unskyldt da mey av rotet deres i det siste skyldes omlegging/bygging av lafer o.l. Men Netshop er jeg litt skeptisk til ja Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg har handlet lenge hos netshop, og alltid vært fornøyd. Men i det siste har det vært helt umulig å komme gjennom på kundeservice. Snakket med to selgere der, og det skyldes visstnok en defekt telefonsentral. Når du ringer servicenummeret 33422210, står du i virkeligheten i kø - men du hører bare ringelyd. Mange tror det dermed ikke er noen som tar telefonen i andre enden, og legger på. Ny sentral skal være på vei, men de bør fikse dette litt faderlig fort! mvh Thorstein Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Apropos telefonkø og kjappe leveranser.. "Good ol'" PS-Data er bare sjef i så måte... La inn en ordre igår hvor jeg fikk en feilmelding på ett Visa-kort (problem med BBS).. hvor jeg endret til oppkrav (for å få reservert delene... lagersalg må vite!). Ringte da Salg minutter etter at jeg la inn ordre.. umiddelbart besvart av en kundebehandler.. som da allrede hadde behandlet ordren(e) mine (ryddet opp visa-reservasjon). Lagt til plukk.. og sendt umiddelbart. Endret 27. mars 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
geekay Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Forsåvidt enig med deg TL1000S. Men lurer på hva du legger akkurat i begrepet "utolmådig". Du mener vel ikke at å vente i fem uker på en retursak og bli noe frustrert er det samme som å være "utolmodig" ? Endelig fikk jeg snakke men en hos Netshop i dag. Riktignok etter laaaang ventetid på telefon. En som heter Thor virket å være en avdelingsleder hos dem, i så fall virket vedkommende å ha en del ansvar og dermer seriøs. Virket også hyggelig og kundevennlig. Jeg fortalte ham hele historien fra a til å. Så beskrevet han hva som egentlig skjedde hos Netshop. Personen som hadde ansvaret for behandligen av aktuelle retursaken fikk inn minnebrikkene rett etter at de kom til Netshop. Testet dem og... det var det. Varen ble merket som defekt, men ingen minnebrikker ble sendt ut i retur. Hvorfor dette forgikk på denne måten visste han ikke. Han beklaget også veldig, innrømmet hele saken for å være en god del "utenom det vanlige" og tilbød ganske fort enten å heve kjøpe eller velge en annet være som kunne koste noe over den opprinnelig prisen av minnebrikkesettet. Det var en lettelse for meg. Men spørsmålet om kundeservicen til Netshop er fremdeles åpent. Det er mange kunder der borte og ifølge innlegg her og på andre tråder viser problemene å være mange. Håper at ingen kommer til ha min erfaring med så lang ventetid og "human factor" feil, som er av den verste arten. Vet ikke helt om jeg kommer til å handle hos Neshop igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå