Gå til innhold

Skal kjøpe gaming pc til ca 10 000...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe en pc til ca 10 000 som hovedsaklig skal brukes til spill og å se film på osv. Jeg lurer på om dette oppsettet ser greit ut:

CPU: Amd Athlon 64 x2 4200 2,2ghz

HK: MSI S-AM2 K8M890 mATX

Minne: Geil 2gb (1024x2) DDR2 PC2 4300 533mhz

Skjermkort: Asus Radeon RX1950 PRO 256mb pci-express

HDD: 2x WD 500gb 16mb cache SATA

Kabinett: Aopen Case m/ 500watts PSU

Skjerm: ASUS 19"lcd Widescreen

CD rom: Samsung DVD brenner

Mus og tastatur har jeg fra før av...

Ser dette greit ut ? Bare kom med forslag til endringer osv. Som sagt, denne pcen skal brukes til spilling og film av en 13 åring.

mvh

LeeCoo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får en 13-åringen råd til noe slikt egentlig? Er selv 13 og har 5K i banken og, hm... 50 øre i kontanter. Kinda sucks, har ikkje råd til så veldig mye :p Søren og at eg ikkje får ukelønn. >_>

Men on-topic, kan ikkje 500 watt bli litt lite for å drive de komponentene? Iallefall slik at den bruker omtrent all kraft?

Det er jo 2 harddisker, kraftig GPU, 2 GB RAM, bra DC prossessor...

Viss dette bare er tull så bare si det, eg har ikkje giddet å oppdatere meg helt i det siste, så har glemt slike ting ^^

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Er vel egentlig lillebroren min som skal ha denne pcen. Jeg bare spør for han, siden jeg har ikke holdt meg helt oppdatert med pc de siste åra. Han har jobba en del så han har tjent egne penger hvis du lurte ;)

men, On-topic:

Noen som vet om strømforsyningen er for slakk ?

Kabinett og sånt er vel egentlig uvesentlig. Han vil helst ha 1tb til sammen på pcen.

Hvorfor bør han satse på Dual Core istedetfor amd ?

Lenke til kommentar
Er vel egentlig lillebroren min som skal ha denne pcen. Jeg bare spør for han, siden jeg har ikke holdt meg helt oppdatert med pc de siste åra. Han har jobba en del så han har tjent egne penger hvis du lurte ;)

men, On-topic:

Noen som vet om strømforsyningen er for slakk ?

Kabinett og sånt er vel egentlig uvesentlig. Han vil helst ha 1tb til sammen på pcen.

Hvorfor bør han satse på Dual Core istedetfor amd ?

8241339[/snapback]

Det kan vel diskuteres, men har hørt fra mange hold at med Core 2 har Intel gått forbi AMD, og at den altså er et bedre valg. Forøvrig så har eg ikkje selv satt meg inn i dette så kan ikkje bekrefte eller avkrefte noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...