Gå til innhold

Problemer med Codec, mørk skjerm.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har litt problemer med å finne en codec som funker bra, eller jeg tror iallefall det er det som er problemet.

Når jeg skal se filmklipp, lengre filmer og lignende, får jeg bilde, men bildet er veldig mørkt. Jeg har prøvd mange forskjellige codec packs feks K-Lite, SLD. En kompis sa til meg at codec'er var unødvendig hvis jeg brukte VLC player, så jeg skaffet meg dette, men fortsatt er bilde på filmer veldig mørkt. Så jeg begynner å lure på om det kan være noe annet som er galt, noen som har vært borti lignende før?

-thorsø

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket i verktøyene til skjermkortet ditt, etter farge-instillinger for video/overlay?

8247288[/snapback]

Vet du om det finnes noen måte, slik at windows kan gjøre dette automatisk slik at det blir best mulig bilde?

Fikk opp en slik meny, men nesten umulig å skaffe perfekt bilde, så hadde vært kjekt med noen hjelpemidler, evt programmer som gjør dette bra.

post-60478-1175009841_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Leste hva som stod i den andre tråden, prøvde med VLC og gjøre det som skulle funke, men nei, filmen ble lysere, men nå er den lilla. Lastet ned Mediaplayer classic, men fortsatt lilla.

skal jeg gjøre "o->Playback->Output, og f.eks velge VRM9 Renderless." mens en film kjører eller uten, har prøvd begge, men uten hell.

Endret av Thorsø
Lenke til kommentar

Du skal sette renderer til VRM9 Renderless, restarte MPC og åpne fila på nytt.

EDIT: At bildet er lilla kan jo tyde på at du har et dårlig dekodingsfilter installert. Du kan bruke gspot (forklaring her) eller MPC (høyreklikk på bildet, filters) for å finne ut hva som dekoder fila hos deg.

Lenke til kommentar
Du skal sette renderer til VRM9 Renderless, restarte MPC og åpne fila på nytt.

EDIT: At bildet er lilla kan jo tyde på at du har et dårlig dekodingsfilter installert. Du kan bruke gspot (forklaring her) eller MPC (høyreklikk på bildet, filters) for å finne ut hva som dekoder fila hos deg.

8250668[/snapback]

Da sier jeg hjertelig takk for hjelpen, har fin farge på filmene mine nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...