Gå til innhold

TES: Oblivion til PS3

Toska92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noe mer erfaring med dette tydligvis strålende spillet(ifølge mange spillsider) utenom de gode omtalene på nettet?

Tenker på online-muligheter og spesielle/ekslusive ting i spillet.

Kanskje jeg skaffer meg penger til å kjøpe det.

8240741[/snapback]

Spiller det daglig på Xbox 360. Ingen tvil at dette er det beste spillet du kan få tak i

Gleder meg til Shivering Isles som kommer i morgen

30+ spilletimer og nytt land å utforske. Den kommer sikkert til PS3 engang også, så lenge det er mulig å laste ned ekstra innhold til spill

Ellers har jeg lest at Oblivion til PS3 har med alle de andre offisielle tilleggspakkene.

Knights of the nine blandt annet, som er skikkelig bra

Oblivion er et must have spill til alle som liker RPG

Endret av ohlala
Lenke til kommentar

Kjøpte det på pc.. og spilte det en del.

Ingen tvil om at spillet er nydelig å se på.

Problemet for meg var level systemet. Det ødela hele opplevelsen.

Når du jobber hardt for gå opp i level, går alle andre også opp i level. Ofte blir du faktisk svakere ved å gå opp en level, ettersom fiendene levler bedre enn deg.

En annen ting er at disse oblivion gate'ne er veldig like og temmelig kjedelige, og du kan egentlig bare løpe igjennom dem uten å sloss med noen.

Oblivion kunne vært fantastisk, men etter å ha bli kjent med spillet, så blir jeg bare irritert når det får topp score.

For å runne spillet lettest mulig ---> aldri sov :)

Lenke til kommentar
Jada, har spillet på PS3. Knights of Nine-pakken er inkludert, ellers er det vel bare litt grafiske forskjeller. Er ingenting online eller noe sånt.

Men er et flott spill uansett!

8240861[/snapback]

Nå har det kommet en ny patch som gjør grafikken omtrent identisk med PS3 versjonen. Det sies at textures er klarerer og mere crispy på Xbox 360 versjoenen. Alt i alt så er den ikke store forskjellen mellom disse to

Det er ikke noe online utenom du kan laste ned tilleggspakker og andre diverse ting til Oblivion.

Dette er et spill du garantert ikke blir stresset av. Har du hatt en stressa dag så er kuren dette her

1. Kjøp pils eller brus for de mindreårige

2. Lag noe god mat

3. Sett inn Oblivion i konsollen

4. Sett deg godt til rette i sofaen

5. Spill Oblivion i ditt eget tempo mens du koser deg med mat og drikke

De fleste spilene jeg har til konsollen bruker jeg mest i Online

Fleste spill er liksom kjedelig i Singelplayer. Etter å spilt mange timer online med folk, er AI og en datastyrt verden ikke helt det samme. Oblivion er unntaket. AI er så bra at det heletiden skjer et eller annet rundt deg som du ikke har sett før. Selv etter mange hundre spilletimer så dukker det alltid noe nytt opp. Det som gjør at Oblivion er det aller beste spillet der ute i dag

Lenke til kommentar
Problemet for meg var level systemet. Det ødela hele opplevelsen.

Når du jobber hardt for gå opp i level, går alle andre også opp i level. Ofte blir du faktisk svakere ved å gå opp en level, ettersom fiendene levler bedre enn deg.

En annen ting er at disse oblivion gate'ne er veldig like og temmelig kjedelige, og du kan egentlig bare løpe igjennom dem uten å sloss med noen.

8240972[/snapback]

Jeg også sleit litt med levelystemet når spillet kom. Jeg var vant med Morrowind og andre RPG spill der det ofte er level soner og ikke scaling

Når jeg fikk Oblivion måtte jeg legge det fra meg etter en stund. Jeg klarte rett og slett ikke det level systemet det bruker og følte at spillet var ødelagt på en måte.

Mange måneder etter begynte jeg på nytt igjen, denne gangen uten forventinger og sammenligne med andre spill. Startet på blanke ark, og nå elsker jeg systemet.

Det er sant at ting levles opp med deg, men ikke alle og alt. Det er enkelte ting som har fast level og det gjør det hele spennende.

Uten level scaling ville det vært drit kjedelig å vandre rundt i en stor verden når du er level 50. Det hadde vært gøy kanskje i starten, men etterhvert ville det vært kjedelig å drepe de samme gamle fienden med en fast bestemt level.

Nå er det mye bedre når jeg hele tiden får utfordring for min level

Oblivoin gate var ikke helt det store her heller. Du trenger ikke ta mange Oblivion gate for Main Questen, så det er ikke det helt store problemet.

Spoiler

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Oblivion gate vil bli borte når du har gjort ferdig Main questen

Main quest er bare en liten brøkdel av hva du kan gjøre i spillet

Endret av ohlala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...