Gå til innhold

Skal kjøpe ny Gamer PC på Komplett. Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nnnnnice!!

men for å spare ca. 2000 kan du kjøpe lillebror e6600.. nesten ikke merkbart bedre/dårligere ytelse på de to.. :p

kjøp deg en cpu-kjøler i tillegg ala ZALMAN sine..

men for all del, uber pc :)

8241375[/snapback]

Takk for tips, skal se litt på det :)

Men hvordan er hovedkortet?

Lenke til kommentar

Hovedkortet skal være veldig bra..stabilt osv, men ikke spesielt egnet til overklokking....

Helt enig i at E6600 er et mye bedre kjøp og den bittelille forskjellen klokker du lett med stanadard kjøler.

Over 5k for skjermkortet synes jeg er litt drøyt, kjøp det billigste du finner.

Er det bare meg som ikke ser noe minne i den lista?

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Hovedkortet skal være veldig bra..stabilt osv, men ikke spesielt egnet til overklokking....

Helt enig i at E6600 er et mye bedre kjøp og den bittelille forskjellen klokker du lett med stanadard kjøler.

Over 5k for skjermkortet synes jeg er litt drøyt, kjøp det billigste du finner.

Er det bare meg som ikke ser noe minne i den lista?

8243455[/snapback]

Skal se om jeg finner et billigere skjermkort. Minne skal også bli lagt til. Skal jeg ta 1 eller 2 gb med minne?

Lenke til kommentar

Ta 2 Gigabyte RAM og et 8800 GTS kort. GTX korta er klokka maks hos leverandøren og GTS korta yter opp i mot det samme som GTX korta. Pluss at dem koster mye mindre. Så jeg personlig ville valg et GTS kort som man kan klokka selv, enn å betale dyre dommer for et klokket kort som yter nesten identisk.

Endret av alfredsn
Lenke til kommentar
Dersom du skal spille på 1600*1200 eller mer med øyesnopet på fult bør du vurdere et 8800GTX, det yter såpass bedre enn 8800GTS på høye oppløsninger at det kan svare seg. 

Ellers ser oppsettet bra ut!

8244192[/snapback]

Tror heller at jeg kjøper et GTX. Kjøper det beste, når en først skal kjøpe ;)

Lenke til kommentar
Ta 2 Gigabyte RAM og et 8800 GTS kort. GTX korta er klokka maks hos leverandøren og GTS korta yter opp i mot det samme som GTX korta. Pluss at dem koster mye mindre. Så jeg personlig ville valg et GTS kort som man kan klokka selv, enn å betale dyre dommer for et klokket kort som yter nesten identisk.

8243907[/snapback]

Hva snakker du om? Selv om du klokker et GTS er det ikke det samme kortet som GTX nei. Skal trådstarter ha GTS så gå iallfall for 640 ram versjonen..mer fremtidsrettet.

Synes også kabinettet blir unødvendig dyrt med 400W PSU som er verdiløs... Jeg mener, feks så får man skikkelige kabinetter som Antec p180 til omtrent samme prisen.

Lenke til kommentar

5700 kr GTX...får ikke stressa nok hvor dyrt det er. Broren min kjøpte et GTX for 3900 kr for en god stund siden. Gå heller for det billigste gtx for rundt 5000 kr, eller dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327407 Det er et MYE bedre kjøp for pengene spør du meg.

Skal du ikke klokke noe særlig så ser jeg liten eller ingen vits med det hovedkortet fremfor det første du hadde pekt deg ut.. Ingen ytelsesforskjell uten klokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...