RRhoads Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 På begynnelsen av 80-tallet ble metall erklært død. Det samme skjedde på begynnelsen av nittitallet. Og nå er det noen som sier det samme igjen. Rock og metal vil aldri dø, fordi det er den sjangeren som har de mest hengivne fans. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hva med Muse? De slo jo ikke gjennom før etter 2000. 8242366[/snapback] Merkelig at ingen har nevnt de, gjorde jo en av tidenes album nå. De som mener rock er død hører ikke på de rette kanalene. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Her på forumet skal vi holde oss til sak og ikke til person. Hvis personangrep fortsetter, vil det få konsekvenser. 8242594[/snapback] OT: Hvorfor skal vi boikotte 300-musikken? Til trådstarter: Jeg bare lurer på hvor du fikk ideen om at rocken er død? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det er veldig mye rock på både radio, og i hitlistene... Alt etter hva slags rock man vil ha... Elvis er rock, the beatels har både rock og pop. Mesteparten i dag forbinder rock med hardrock. Trådstarteren, tenker han på at den tradisjonelle rocken, eller hardrock, eller all rock generelt? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg synes nå at Turboneger får greit med oppmerksomhet i aviser og TV. Det har flere ganger vært lengre reportasjer om Turboneger i f.eks BT, og NRK sender noen TN-konserter innimellom. I tillegg sender NRK P3 både Pyro og Konstabel flere ganger i uken. Satyricon var jo faktisk på VG-Topp20-konserten i fjor husker jeg. Alle aviser og tv-stasjoner skrev om P Diddy og Snoop da de var i Norge. Hvilket rockeband kan få samme oppmerksomhet? Hver gang det er større rockekonserter i Norge (Dream Theater og Iron Maiden i fjor) blir det oppslag i avisene. I likhet med når det kommer større hip-hop-konserter.Det er bare så få store konserter i Norge. Derfor er det ikke så mange å tenke tilbake på, og da kommer de ofte litt i skyggen av de nyeste konsertene. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Man sier jo at hiphop er død også, jfr. Nas' siste album. Det er vel en generell "musikken var mye bedre før-holdning". Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nostalgi er intet nytt, nei. Jeg er sikker på at det fantes folk som påstod at musikken var død da The Beatles slo gjennom. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nostalgi er intet nytt, nei. Jeg er sikker på at det fantes folk som påstod at musikken var død da The Beatles slo gjennom. 8243225[/snapback] En gammel lærer som vi hadde på barneskolen hadde ikke mye til overs for Beatles, nei. Da vi hadde om Beatles, snakket han mye om at man før Beatles måtte være flink til å synge for å slå gjennom, men da Beatles kom slo de gjennom kun fordi de spilte en nyere stil og laget liv på scenen. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hvorfor må et band 'fornye' seg for at man skal synes det er bra? Metallica ble jo ikke akkurat bedre etter at de gikk nye veier. Synes det er veldig fint jeg at forskjellige band fortsetter i samme sporet som før. Når jeg skal høre på f.eks. slayer vil jeg høre slayer, og ikke noe annet. Skal jeg høre maiden, skal jeg høre maiden. Den eneste måten å drepe en musikksjanger på, er å slutte å spille den, og så vidt jeg vet solgte metallica ut 40000 billetter på valle hovin på et par timer. Så helt dødt er det vel ikke ennå. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Samme med Rolling Stones fra 00.00 i dag. Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det går vel også ei historie om ein agent (eller var det eit plateselskap?) som avviste Beatles fordi han trudde at gitarmusikk var på vei ut... Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Rocken er ikke død. Bare i norge har det blomstret opp mange rockeband de siste årene: Kaizers Orchestra, BigBang (holdt lenge, glansperiode nå), Madrugada(holdt på lenge glansperiode i fjor), DumDum Boys(holdt på lenge disse også) for å nevne de største, det er selvsagt mange mange mindre kjente rockeband også; og flere er på vei. For eksempel er majoriteten av banda på urørt-plata er rockeband. Nå fokuserte jeg bare på hva som skjer i Norge, men jeg kan forsikre deg om at situasjonen er den samme i utlandet. Hvis du sjekker ut Last.fm ser du at de fleste banda på topplistene der er en eller annen form for rock. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Vel. Kanskje rocken ikke er død, men den er ihvertfall midt i en eller annen form for dvale. Det ER ikke veldig mye interessant som har dukket opp etter år 2000. En del helt greie band, men ikke noe som vil gå inn i musikkhistorien. 70 og 90-tallet var veldig bra. 80-tallet var stort sett et flaut tiår, men det kom også mye bra i den perioden. Satser på det dukker opp noe stort snart. Jeg for min del utforsker heller jazz, elektronika og metal i mangel på interessant rock. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener, men mange gode rockeartister som har vært aktive etter 2000:RHCP Wolfmother Iron Maiden Foo Fighters Audioslave Og mange, mange fler Så svaret på spørsmålet ditt; nei. 8240318[/snapback] Nok en gang må folk flere tiår tilbake for å finne noe. Nei. Det kommer ingenting nytt. Folk lever på gamle minner. Rocken er i ferd med å dø ut da ingen klarer å fornye den. Alt dreier seg om hiphop. Synd. 8240378[/snapback] Så vidt jeg vet starta hip hop på 70-tallet. Musikk lever lenge hvis den er bra ^^ . Endret 27. mars 2007 av Veitafan Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det har vel blitt mer og mer populært med litt hardere rock. Ganske så hard egentlig Children of Bodom In Flames Panthera Dimmu Borgir (hardere får du vel knapt) osv... Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det har vel blitt mer og mer populært med litt hardere rock. Ganske så hard egentlig Children of Bodom In Flames Panthera Dimmu Borgir (hardere får du vel knapt) osv... 8246961[/snapback] tja...det er mange nye band som har fått gjennombrudd etter år 2000 som spiller lettere rock(jeg vil si ganske så mangen) Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg sier meg ikke uenig, men kunne du komme med eksempler? Har de hatt et gjennombrudd, så bør jeg ha hørt om dem! Endret 27. mars 2007 av anietsoj Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Finnes det egentlig noen store rockeband fra etter år 2000? Syns alt dreier seg om hiphop, hiphop og atter hiphop overalt. Alle aviser og tv-stasjoner skrev om P Diddy og Snoop da de var i Norge. Hvilket rockeband kan få samme oppmerksomhet? Er rocken rett og slett i ferd med å dø ut? 8240309[/snapback] Støtter meg til Thendrup og sier: Lenke til kommentar
Hippieshop Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg føler at den gode gamle rocken er død, det er nemlig ingen som synger eller spiller med sjela si lengre. Det er utrolig leit at det har blitt sånn. Grateful Dead f.eks. var ifølge meg tidenes beste band, men ser man noe lignende de idag? Nei.... Mats N. Grønli Endret 27. mars 2007 av Hippieshop Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 For min del er ikke rocken død, i hvertfall ikke dersom man setter metal som en undersjanger av rock. Metallen blomstrer som aldri før, og vi hadde et heidundrandes bra år i fjor, med flere titalls gode utgivelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå