BlindAct Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg har begynt å få sansen for et kanadisk rockeband nå jeg, de kaller seg Priestess. Hørte om de via en sang fra GH3, og etter min mening er den dritbra. Dere kan jo se musikk videoen til "Lay Down" her hvis dere er interresert. Har tenkt til å kjøpe albumet de har sluppet ut i nærmeste fremtid, men jeg finner det bare ikke. Men men, sånn er livet, og så fant jeg ut at de var overraskende bra live. YouTube ftw Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Bra vokalist hadde de Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Takk for linken til Lay Down, OverLegen619. Priestess virker som et interessant band som jeg vil høre litt mer av. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Jeg tror heller rocken sover. Kan ha vært litt seigt i det siste, men tror aldri rocken vil dø. Ingen andre sjangere heller, for den saks skyld. Det lages jo fremdeles klassisk musikk, selv om den oppstod for, jeg vet ikke hvor lenge siden. EDIT: Kom på at det jeg har hørt av rock fra 00-tallet iallfall er bedre enn det jeg har hørt av rock fra 90-tallet. Uten at jeg har hørt så godt etter. Endret 28. desember 2007 av someOen Lenke til kommentar
kommando Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Rust never sleeps 8-) Det finnes mye god rock, og sjangeren er absolutt ikke på vei ut. Det gjelder bare å få opp øynene, eller ikke bruke VG/p4 som referanse for ny musikk. http://www.groove.no/html/list/78525742.html eller http://www.groove.no/html/list/69257642.html - 2 lister med mye bra rock av året Min favoritt er Dinosaur Jr. - Beyond http://youtube.com/watch?v=0SxxZ4wWcSw - Almost Ready fra samme album, litt slapp lyd men gir et hint av musikken Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Etter GnR som ble dannet på midten av 80-tallet har det ikke kommet noen nye tilskudd som har hatt en stadionkonsert i Norge. Uansett rocken er ikke dø, synes den lever mye bedre i dag enn på 90 tallet da hitlistene var fylt opp av Ace Of Base, Snow, og Sash. Endret 6. januar 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
xersess Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 metal har vel tatt mer og mer over det stemmer, men husk at mange av dei gruppene som regnes for metal grupper er omtrent like mykje rock som dei er metal. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 rocken lever videre gjennom metalen, som den dag i dag er en av verdens utvilsomme største sjangre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 rocken lever videre gjennom metalen, som den dag i dag er en av verdens utvilsomme største sjangre. Den dag i dag? Metal, utover Metallica og Maiden segmentet er forsåvidt ikke så voldsomt digert som enkelte vil ha det til. Empirisk bevis: http://www.last.fm/music/+charts/artist/ Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg tenker ikke kommersielt, men på antall band og fans som faktisk enda er metal frelst den dag i dag. sammenlign metal med opera, jazz, blues osv du. Så skal du få se litt andre tall. og rock er jo på toppen der jo! flotte greier, og metal på andre plass som EN AV de største sjangrene, det jeg sier jo! Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Rocken ER DØD, punktum. dessverre... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Rocken ER DØD, punktum. dessverre... Og hvorfor det, om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hva med band som QOTSA (Queens of the Stone Age) ? De har riktig nok vært akutelle lengre enn siden 00', men man kan jo ærlig innrømme at de virkelig er et "etter milleniumsskiftet-band", og de pokkers så store. Hva med f. eks Mark Lanegan band? (kan hende de har blitt nevnt før i tråden, men elleve sider med eldgamle poster ble dessverre litt mye) Uansett, jeg liker å tro at rocken er langt i fra død, for da hva med Gluecifer? The Hellacopters? Eagles of death metal? Noen sjangere innen rocken har stagnert (jeg er f. eks swingrock/rock'n'roll/boogie-tilhenger, men til og med der er det mange nye acts som dukker opp hele tiden), men ingenting har dødd her. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ja, og hva med Mew, Muse, The Coral, Radiohead, 120 Days, Turboneger, Sigur Rós, The Shins, Mogwai, Modest Mouse, The Mars Volta, Kings of Leon, Kaizers Orchestra, Interpol, Hot Hot Heat, Explosions in the Sky, Bright Eyes, The Black Keys, Band of Horses, Audioslave og Arcade Fire, blant så evig masse annet? Rocken er fullt i live i dag, selv om den ikke høres helt ut som 70-tallets klassiske rock, eller hva faen. Lenke til kommentar
Groet Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 har blitt jævli mye mer mainstream "metal" i det siste, om en kan kalle det det. screamo og slikt tull. kommerst, polert og minimal musikalsk substans. men har et bittelite håp om at en masse små wannabes vil begynne å ape etter gode gamle uslepne DOWN nå som de er tilbake, og kanskje snu trenden. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Rocken ER DØD, punktum. dessverre... Og hvorfor det, om jeg tør spørre? Hva er rock? Lenke til kommentar
Groet Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Rocken ER DØD, punktum. dessverre... Og hvorfor det, om jeg tør spørre? Hva er rock? Stein. hvilken Stein er det som er død? Edit: tenkte jeg skulle svare med samme nivå av saklighet som deg. Endret 8. januar 2008 av Groet Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 P Diddy og Snoop er vel på størrelse med Metallica.. WTF? Hvor gammel er du egentlig? Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Led Zeppelin Reunion? Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Led Zeppelin Reunion? ... hadde vært digg så fått med seg WTF? Hvor gammel er du egentlig? Enn du? Endret 8. januar 2008 av Mr. Fiskum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå