CerveZa_ Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Er det mulig å få støtte for integrerte lydkort under linux? Jeg har et ASUS A7V8X hovedkort med "AC'97 Realtek 6-channel CODEC" soundchip Jeg er ikke ute etter svar som "kjøp nytt PCI lydkort" o.l. da jeg etter hvert skal gjøre det... Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 RH 8 fant lyd "kortet" og installerte det som det skulle under installasjonen her.. Lenke til kommentar
ism Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 For å sitere fra Linux journal september 2002. De satte opp den "ultimate linux boksen" Quote: The sound support front is a happer place. We used the ALSA drivers, and with a properly set up ALSA-based-system you shouldn't need to disable the sound chipset on the motherboard to use a high-end sound card. You can use both. We would run the motherboard's audio in and out as a dedicated conference system to chat with headquarters, while saving the Sound Blaster Live! for playing Ogg Vorbis files on headphones. We still like the now-inexpensive Sound Blaster Live! for the ubiquitous kernel support, easy setup, good sound and, most important the fact that 32 programs can have the audio device open at the same time. ... bare sånn siden du hintet at du skulle kjøpe et kort snart :smile: Lyddelen av mitt fremtidige kjøp er hvertfall klar: NVidia chipset på jovedkortet med integrert lyd og Soud Blaster Live! Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 hmm... da jeg ikke er så veldig godt kjent med linux stapper jeg inn mitt gamle soundblaster 128PCI med den for€$£@€ stygge lydkvaliteten... :razz: Lenke til kommentar
electro Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 hmm, i suse,redhat osv. finner det seg selv.. men i de distroene det ikke gjør det, skriver du bare : modprobe via82cxxx_audio eller modprobe ac97 så skal det virke;) Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hvordan får man lagt det inn permanent ved oppstart? Hva er de eksakte besvergelsene som må inn i modules.conf for at det skal virke med en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå