-iL- Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Hei, har nettopp oppgradert ADSL linja mi, til Telenors høyeste hastighet, og dermed krevde de at jeg måtte ha nytt modem fra dem. Jeg fikk da en Thomson Speedtouch 546T/T2. Denne har innebygd ruter, men har bare 4 porter, som er for lite til mitt bruk. Jeg har en 3com switch som jeg gjerne skulle ha brukt. Telenors kundeservice var det ingen hjelp å få. Hvordan kobler jeg til denne switchen? Endret 26. mars 2007 av -iL- Lenke til kommentar
Nana Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Kryssakabel mellom modemet og 3Com svitsjen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Bare plugg den i en av lanportene, det er plug & play. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Kryssakabel mellom modemet og 3Com svitsjen? 8240171[/snapback] Har prøvd en vanlig TP kabel, det fungerte ikke. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Bare plugg den i en av lanportene, det er plug & play. 8240179[/snapback] nope det fungerte ikke. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 du må koble den i port 8 på 3 com switchen og trykke ned den hvite knappen ved siden av (uplink) du vil da kunne bruke standard TP altså ikke krysset, siden kryssingen da blir gjort i switchen Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 du må koble den i port 8 på 3 com switchen og trykke ned den hvite knappen ved siden av (uplink) du vil da kunne bruke standard TP altså ikke krysset, siden kryssingen da blir gjort i switchen 8240289[/snapback] Takker, da tester jeg dette når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) du må koble den i port 8 på 3 com switchen og trykke ned den hvite knappen ved siden av (uplink) du vil da kunne bruke standard TP altså ikke krysset, siden kryssingen da blir gjort i switchen 8240289[/snapback] Takker, da tester jeg dette når jeg kommer hjem! 8240331[/snapback] og det fungerte ikke. Bruker den bittelille (5cm?) tp kabelen som Telenor sendte med mellom modem/ruteren og switchen's port 8. Trykker den uplink knappen på switchen, men ingenting skjer. Har prøvd og skru av og på power på både speedtouchen og switchen. edit: tydeligvis var det noe feil med den lille kabalen den ville ikke gi meg nett uansett posisjon på knapp, jeg prøvde en annen TP kabel, og da fungerte det uansett om jeg hadde uplink knappen inne eller ute. (hva er egentlig forskjellen?) Endret 26. mars 2007 av -iL- Lenke til kommentar
emandero Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Den lille hvite kabelen kan du ikke bruke til dette. Dette er en vanlig modular kabel, som faktisk kun er 1p ( hvis eg ikke husker feil ). (mulig den er 2p).. Denne er med for å bruke sammen med splitteren din. Ut fra kontakten og inn i splitter, for å så koble tlf og modem til splitter... Men ikke alle som bruker denne, spørs litt hvordan man har ting lagt opp. Men ser du har fått det til nå Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Den lille hvite kabelen kan du ikke bruke til dette. Dette er en vanlig modular kabel, som faktisk kun er 1p ( hvis eg ikke husker feil ). (mulig den er 2p).. Denne er med for å bruke sammen med splitteren din. Ut fra kontakten og inn i splitter, for å så koble tlf og modem til splitter... Men ikke alle som bruker denne, spørs litt hvordan man har ting lagt opp. Men ser du har fått det til nå 8243879[/snapback] ja skjønner Trodde det var en kjekk liten tp kabel, som passer glimrende da router modemet står oppe på switchen. Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Den lille hvite kabelen kan du ikke bruke til dette. Dette er en vanlig modular kabel, som faktisk kun er 1p ( hvis eg ikke husker feil ). (mulig den er 2p).. Denne er med for å bruke sammen med splitteren din. Ut fra kontakten og inn i splitter, for å så koble tlf og modem til splitter... Men ikke alle som bruker denne, spørs litt hvordan man har ting lagt opp. Men ser du har fått det til nå 8243879[/snapback] ja skjønner Trodde det var en kjekk liten tp kabel, som passer glimrende da router modemet står oppe på switchen. 8244692[/snapback] du ikke 2 dhcp i nettet ditt a? en på vær boks:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå