Izex Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Skal ha Socket A hovedkort med gode overklokkings evner og god stabilitet, skal brukes til gameing og programmer, en XP2400 skal bankes inn i CPU holderen og det blir sikkert 512MB PC2700 ram til å begynne med. Er det noe hovedkort som holder et års tid på markedet nå eller er det noe som kommer som det er verdt å vente en måneds tid til på? ser siste hovedkortet fra giga-byte har fått mye skryt... Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 jeg er godt fornøyd med mitt ASUS A7V8X, men jeg tror ASUS A7N8X med nFORCE 2 chipsettet er verdt og ta en titt på, doble minnekanaler http://www.asus.com.tw Lenke til kommentar
Izex Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Ja det sistnevnte der sto det ihvertfall "NEW" på så det holdt hehe...så også godt at det gikk mye kretskort baner til ram slotene ja:) Det blir vurdert sterkt fra nå av, Asus har jo peil på HK så. får se om jeg finner no test av det en plass kanskje. (Billig var det også gitt) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Epox EP-8RDA+ er siste og best på det meste: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759&p=40 Lenke til kommentar
Izex Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Hm,ja det så jo også bra ut da...Epox er nice...det er litt av en jungel av hovedkort så det er ikke lett med valg av "hovedkomponenten" til min nye PC...klarer jeg å bestemme meg har jeg kanskje greierne til jul og...hadde vært no, digger å skru bygge mekke PC hehe :smile: Hm bare databutikken som har det, til 1200,- Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 02:45, skrev Izex:Hm bare databutikken som har det, til 1200,- Hvorfor så få webshoper fører Epox her, er meg en gåte - de er jo gamle i tralten, og har toppa tester med flere kort. De har også god support: > Value users should also be pleased with Epox's excellent tech support and RMA policy < Det var av mangel på dette at ASUS A7N8X missa toppen. Helheten er viktig - om plastikken er rød svart eller grønn, who cares ? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Well..jeg bestillte Epox kortet :lol: [ Denne Melding var redigert av: Izex på 2002-12-14 04:54 ] Lenke til kommentar
knut Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Her i norge er det lite vits å legge vekt i amerikansk "tech support" og rma. Vi har våre egene rutiner her som er som oftest anderledes enn i statene. Men Asus A7N8X Deluxe er et meget godt og stabilt kort! Du har da to nettverkskort av god kvalitet, samt et svært godt lydkort med 5.1 mulighet og digital utgang (coaxial). Du får da også muligheten for doble minnekanaler (noe som i dag ikke gir stor ytelsesforbedring) og støtte for ddr400 ram. Av andre ting dette hovedkortet har bør USB2 (6 utganger), Firewire(to utganger) og S-ata(to kanaler) nevnes. Dette kortet kom for under en måned siden, og nForce2 brikkesettet regnes som det raskeste til Amd Athlon i dag. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 04:53, skrev Izex:Well..jeg bestillte Epox kortet :wink: og en AMD XP2400 CPU, Creative Audigy 2, alu overgang 60-92mm cpu kjøle trakt(funnel) og 92mm Titan alu 92mm vifte...mangler nå bare ram... Blir spekefjøl her også i jula: over helga kommer resten til Abit IT7max - da blir det tut&kjør, og sikkert endel knoting :smile: Lenke til kommentar
Izex Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Til bludern - jo så Asus scora sinnsykt bra de også, men det var snakk om + - 1 til 2 poeng bedre/dårligere enn Epox hele veien så det har lite å si...dessuten har jeg så mye kort og greier at jeg vil ha minst mulig intergrerte saker, kjipt om noe streiker vetu...spes i jula. hadde en gang Asus A7V pro A kort men blei så enormt plaga med det så jeg solgte det og kjøpte Aopen kortet jeg har i dag *rødme* AK73 pro A eller noe sånnt hehe...så pga så jamn score hele veien og at jeg bil ha noe nytt så falt valget på Epox...jeg får sende litt bebnchmarks etterhvert så kan vi se om det holder høvelig score. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Zink good luck hehe..håper du "holder deg på veien" med den :smile: tut og kjør forsiktig i uendelig ghz zonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå