Nevnarion Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) J.R.R. Tolkiens sønn har skrevet ferdig boka som faren etterlot seg et uferdig manuskript på da han døde. Boka kommer 17. april og har navnet "The Children of Húrin". Hele artikkelen i Dagbladet Så hva tenker folk om dette? Blir det bra, i god gammel Tolkien-stil, eller kunne man heller bare latt gamle manuskripter ligge? Dommen må nok vente til april, men jeg må jo si jeg er spent. Endret 26. mars 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Høres jo ut til å kunne bli interessant...! Har vært fornøyd med en del andre bøker av Tolkien, så må håpe at det blir bra Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 En gledelig nyhet håper den blir bra. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Spanande, blir det ei bok som LOTR og Hobbiten eller meir som ei slags historiebok som omhandlar sønnen til bror til morfar til søskenbarnet på farssida? Finnes jo ein god del av dei og på markedet. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Ifølge avisa the Independent så skal det hvertfall være «En episk historie om eventyr, tragedier, brorskap og heltemot,» og være et tidlig kapittel i den større historien. Et ekstra pluss er jo også at det igjen er Alan Lee som står for illustrasjonene. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 ... Og der var preorder lagt inn på hardcover utgaven fra amazon.co.uk til den nette sum av 196 kr inklusive frakt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Må si jeg er spent på dette. Tror sønnen klarer det bra, jeg, men det kan jo gå begge veier. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Bestilte fra play jeg, kom på 146 kroner inkludert frakt. Gleder meg til å lese Lenke til kommentar
smetho Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Sønnen fullførte vel Silmarillion også så det bør ikke være noe problem i og for seg. Boka er nok "enda en" historie fra Tolkien-universet, mer som en forlenget utgave av noen historier i Silmarillion enn en ny LOTR. Ja, jeg antar bare Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Boka er nok "enda en" historie fra Tolkien-universet, mer som en forlenget utgave av noen historier i Silmarillion enn en ny LOTR. Ja, jeg antar bare Du har nok rett, historia om Hurin og borna hans (Turin og Nienor) vart fortalt i Silmarillion. Redigert: Forresten, kan nemne at den skal verte oversatt til norsk av Nils Ivar Agøy, og skal etter planen kome i mai (kjelde). Endret 26. mars 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Tja. Det var vel en grunn til at Tolkien aldri ga det ut. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det er Christopher, sønnen hans som har skrevet den ferdig. Derfor den ikke ble gitt ut mens JRR Tolkien levde. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Er vel i hovudsak snakk om å redigere og få kontinuitet i namn o.l. kan eg tenkje meg, ikkje so mykje skriving. Grunnen til at denne, og Silmarillion, ikkje vart gitt ut medan han levde var jo at JRRT aldri vart ferdig med den, det var berre ei enorm mengde notat og utkast til historiar, som aldri vart satt saman til ei heilheit. Det er det arbeidet Christopher Tolkien har gjort. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 wiki The Children of Húrin Lenke til kommentar
Sokkhove Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) kan nesten ikkje vente på denne! har lest det som står av historien om Hurin og Turin i Ufullendte Fortellinger, og eg syns det er noko av det beste som er skreve av Tolkien Endret 29. mars 2007 av Sokkhove Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Bestilte fra play jeg, kom på 146 kroner inkludert frakt. Gleder meg til å lese 8241520[/snapback] Da får du den vel ganske kjapt? Tror jeg bestiller en der også. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kansellerte min hos Amazon jeg, og bestiller hos play istede.. ca 50 kr spart Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Har bestilt min fra Amazone og gidder ikke lage styr for 50 spenns skyld. Gleder meg i alle fall til denne boken dumper i postkassa mi... Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Sønnen fullførte vel Silmarillion også så det bør ikke være noe problem i og for seg. Boka er nok "enda en" historie fra Tolkien-universet, mer som en forlenget utgave av noen historier i Silmarillion enn en ny LOTR. Ja, jeg antar bare 8241527[/snapback] Fullførte? Han gjorde vel ikke mer enn å samle sine fars tekster og sette dem mellom to permer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå