Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin, vil ikke POST'e

Anbefalte innlegg

OK, satt sammen en ny masking av følgende komponenter

Asus MN2-E NForce 570 ultra,

Athlon 64 4000+

XFX GeForce 7600 gt

2x Apacer 1 gb DDR2 minne( pc2 6400)

Problemet er at maskinen ikke vil poste.. ingen systempip, ingen text på skjerm, skjermen slår seg ikke på. Eneste som skjer er vifter starter, thats it. Kjøpte ny ATX2.0 strømforsyning. Har koblet til begge strømplugger, dvs 24 pins + 4 pins. Har tatt vekk disker, drev osv. Kun disse komponentene. Har forsøkt begge minnebrikkene alene, i alle slottene, og sammen som dual channel, i begge kanalene. Tok alt fra hverandre igjen, og satte alt sammen en gang til. Ingenting skjer. Forsøkte å "clear C MOS data". Nada.

Er en komponent defekt? Isåfall, hvilken er mest sansynlig? Hovedkort eller cpu?

Alt sammen var foressten nytt.

Endret av tilstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK, satt sammen en ny masking av følgende komponenter

Asus MN2-E NForce 570 ultra

Jeg mener at ASUS hovedkort har en LED som lyser om det er liv. Lyser denne? LEDen er vanligvis beskrevet i manualen.

Du kan kan lure i gang strømforsyningen ved å kortlsutte poler på atx pluggen, men jeg vet ikke hvilke. Vær sikker på at du vet hvilke før du prøver.

Lenke til kommentar

Jeg tror LED spørsmålet er et villspor...uansett har den en intern LED som lyser dersom powersupply er på (dersom du har bryter på den), hvelket den gjør. Men LED frempå kabinettet, lyser ikke. (virket med forrige oppsett/pc)

Hadde tilkoblet HD og floppy ens stund også, men floppy vill eikke virke, kun lyste kontinuerlig, uten å lese diskett. HD gikk rundt, men det gjør den jo bare man setter strøm på den likevel, så det er ikke noe tegn på noe som helt...annet enn at PSU virker da.

Kommer ikke post (power On self test)i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Nei, hadde ikke eliminert skjermkortet, bare antatt at det mest sansynlig ikke var den som var problemet. Men nå gjorde jeg en kvalifisert gjetning og tippet at det var hovedkortet som var defekt, hvor usannsynlig det enn kan høres ut når det var nytt, men nå kjøptr jrg ett nytt identisk hovedkort, og da funket det.

Så, problemet er løst, defekt hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...