Gå til innhold

C++, spill og grafikk-programmering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hva slags jobber som du har søkt på, men det kan kanskje være en idè å søke på «vanlige» jobber som utvikler før du går over i spillbransjen. Men, jeg vil generelt tro at det er vanskelig å få jobb hvis du ikke har noe utdanning e.l. å referere til. Opera ansetter folk uten at de nødvendigvis har en bachelor grad (selv om dette hjelper selvfølgelig hjelper), men du må jo allikevel ha ting å vise til..

Lenke til kommentar
Er det mange her som har programmert lenge i C++ og har vært innom DirectX, OpenGL og Mode13 før?

8239943[/snapback]

Vel jeg har programert c++ en stund å holder på med OGL.

Jeg er enig med staalezh, kom deg inn i arbeid der du programmerer det er mye bedre å ha på cven at du har programert istede for å jobbe på et lager.

Du kan jo vurdere å bli med på eller starte et opensource prosjekt der du kan vise fram dine evner.

Eventuelt kan du lage en hjemmeside der du viser fram det du har laget, det kan vel kompensere for papirer.

Men er bare en glad amatør så ta rådene med en klype salt, ellers lykke til.

Lenke til kommentar

Den typen jobber krever ofte anten gode papir frå utdanningsinstitusjoner og ein del relevant arbeidserfaring eller veldig gode arbeidserfaringer.

Slik du framstiller det så har du diverre ingen av delene, og dermed er nesten døra heilt lukka slik situasjonen er no.

sidan du er 25 så ville eg kanskje ikkje sett meg på skulebenken igjen då det vil ta nokre år å komme seg opp på det nivået du vil inn på.

Så opensource-prosjekt kan vere den rette veien. Her kan du oppdrive den kompetansen og erfaringa du har behov for , for å komme inn på det jobbmarkedet.

Opera og andre ansetter folk utan formell utdanning, men ein må vise til tung fagleg erfaring likevel, dei ansetter ikkje noko utan utdannning og fagleg erfaring.

Lenke til kommentar