Gå til innhold

C++, spill og grafikk-programmering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hva slags jobber som du har søkt på, men det kan kanskje være en idè å søke på «vanlige» jobber som utvikler før du går over i spillbransjen. Men, jeg vil generelt tro at det er vanskelig å få jobb hvis du ikke har noe utdanning e.l. å referere til. Opera ansetter folk uten at de nødvendigvis har en bachelor grad (selv om dette hjelper selvfølgelig hjelper), men du må jo allikevel ha ting å vise til..

Lenke til kommentar
Er det mange her som har programmert lenge i C++ og har vært innom DirectX, OpenGL og Mode13 før?

8239943[/snapback]

Vel jeg har programert c++ en stund å holder på med OGL.

Jeg er enig med staalezh, kom deg inn i arbeid der du programmerer det er mye bedre å ha på cven at du har programert istede for å jobbe på et lager.

Du kan jo vurdere å bli med på eller starte et opensource prosjekt der du kan vise fram dine evner.

Eventuelt kan du lage en hjemmeside der du viser fram det du har laget, det kan vel kompensere for papirer.

Men er bare en glad amatør så ta rådene med en klype salt, ellers lykke til.

Lenke til kommentar

Den typen jobber krever ofte anten gode papir frå utdanningsinstitusjoner og ein del relevant arbeidserfaring eller veldig gode arbeidserfaringer.

Slik du framstiller det så har du diverre ingen av delene, og dermed er nesten døra heilt lukka slik situasjonen er no.

sidan du er 25 så ville eg kanskje ikkje sett meg på skulebenken igjen då det vil ta nokre år å komme seg opp på det nivået du vil inn på.

Så opensource-prosjekt kan vere den rette veien. Her kan du oppdrive den kompetansen og erfaringa du har behov for , for å komme inn på det jobbmarkedet.

Opera og andre ansetter folk utan formell utdanning, men ein må vise til tung fagleg erfaring likevel, dei ansetter ikkje noko utan utdannning og fagleg erfaring.

Lenke til kommentar

Hva med å investere i et eller flere kurs i programmering? Selv om du kanskje kan det fra før, så får du papirer på at du har vært gjennom det og du kan sette det opp på CVen. For arbeidsgivere er det kanskje litt tryggere å satse på noen som har noen papirer, enn noen som har lært det på egenhånd, selv om de kan like mye? :)

Lenke til kommentar

Ja, siden din ser er OK ut, ikke minst programmene du har laget! Bra jobba!

Et lite tips er banneret på toppen, den ser litt for "template" aktig ut hvis du skjønner hva jeg mener :). Kanskje ta vekk skyene og putte inn screenshots fra programmene dine?

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Høyskolen er et fint sted. 3år. da er du 28, og har papirer - good luck.

8265090[/snapback]

Hvis du tilfredstiller kravene til generell studiekompetanse med 3MX og 2FY så kan du søke høyskole eller universitet. Mangler du 3MX og 2FY så kan du ta dette med et forkurs. Hvis du har 3 år å slå ihjel så er ikke en svipptur innom en høyskole dumt. Du er definitivt ikke for gammel for det.

Jeg var på intervju hos funcom, men kom ikke lenger enn det.

Jeg tror ikke du skal være skuffet over det. Funcom er et firma som konkurrerer og prøver å utmerke seg på verdensbasis. Leste også at de har en forkjærlighet for sivilingenører med lite eller ingen programmeringserfaring. ;)

Når det kommer til ledige jobber som involverer 3D grafikk, så tror jeg det finnes lite til ingenting av dem. De som finnes vil det nok være mange kvalifiserte søkere til.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Eventuelt, kan du starte ditt eget spillutviklingsfirma.

:wee:

Ser jo ut som du har utrolig mye erfaring fra siden din iallefall.

Hmm nei, funcom kan du ikke ta som noen skuffelse.

Som nevnt over Siv.ing, eller folk med (master) som det heter nå, er å foretrekke.

Utrolig nok, erfaring er virkelig ikke verdsatt i samme grad som før.

Driver med data på fritiden, hovedsaklig C++ og nasm, men jakter på en master i informatikk. :ph34r:

I dag får man betalt etter hvor mange år man har gått på skole, ikke etter erfaring, å ikke etter produsert arbeid, bare etter hvor mange år du har på skole.

(helt sykt!)

:no:

Lenke til kommentar

Trådstarter: Du har en fin CV så synes det er litt rart at du ikke har fått noe enda. Det kan være vanskelig å komme inn i jobbmiljø og har flere kamerater som sliter med dette. Anbefaler deg å bare hive ut søknader og CVer, for så å ringe og følge dem opp. Det er viktig at du følger opp søknadene du sender ut for det viser at du har interesse for akkurat de du søker hos.

Nå vet jeg ikke hvor flink du er å skrive søknader, men det har veldig mye å si for om du kommer inn til intervju eller ikke. Du må by på deg selv og fremstå som en dyktig og spennende person uten å skryte for mye. Kan være vanskelig å formulere deg på en riktig måte. Kanskje du bør få noen som har peil til å se over dine søknader.

Bare pass på å skreddersy hver eneste søknad til akkurat der du søker. Ta med ting i søknaden som bare stemmer for denne bedriften. Generelle søknader går rett i søppelkassa. Jeg foreslår at du gjør noen tiltak her, så hvis du kommer til intervju så er du ett steg lengre.

Hvis du senere kommer på mange intervjuer og heller her ikke får jobb så anbefaler jeg også at du tar kontakt med noen som også kan dette. Er stor forskjell på personer her, og på samme måte som søknaden må du by på deg selv og være spennende. Stortsett de som kommer til intervju har utdannelsen og erfaring i orden og da står det mer på hvordan du utgir deg som person. Det er jo veldig viktig for arbeidsgivere at de finner personer som passer for jobben og går inn i miljøet.

Synd du ikke bor i Vestfold ellers kunne jeg fått ordnet at du hadde snakket med en som har VELDIG god peiling på dette og ga meg noen triks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...