Gå til innhold

Når fikk du mest vondt?


Anbefalte innlegg

Da jeg var 6-7 og lekte boksengård(?). Det var midt på natta og jeg sprang for å gjemme meg, men det jeg ikke så var ei klærsnor som var mellom 2 hus, sprang rett i den og falt bakover. Den traff rett langs øynene, og jeg har enda et merke innover i nedebeinet der snoren traff meg.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt fra en legestudent at det stedet det gjør mest vondt å sy, faktisk er i hånden. Selv har jeg sydd igjen et sår i hånden - uten bedøvelse - og det var virkelig infernalsk vondt.

8295519[/snapback]

Stemmer det, hendene, fingrene, og spesiellt fingertuppene (aller mest tommelen) er de stedene med mest nerveendinger i kroppen. It 'urts :p

8297339[/snapback]

 

Det er nok i penishodet det er mest nerveendinger.

 

OT: Når jeg skled ned fra et gelender jeg balanserte på på barneskolen, landa på kjeven på en sementkant.

Lenke til kommentar
hoppa ned fra et tak her om dagen, ca 2m høyt og landet med kneet først. Gikk og halta i ca en time etterpå, eller hinket :p . Da jeg kom hjem ca 2 timer etterpå og skulle legge meg og tok av buksa så jeg at jeg hadde en kul stikkende ca 2 cm ut av kneet, men det gikk over dagen etterpå, ingenting alvorlig...

 

Knakk også tennene (fortenna) i 5klassen, gjorde ikke vondt men ble litt psykotisk på han/henne som dytta meg :p

8301811[/snapback]

haha Robin. Var det ikke Nora som knakk fortennene dine ?

 

 

Ontopic :

 

Da jeg dro til en stolpe alt jeg kunne på fotballkamp etter jeg slapp inn mål. (Det var 10 min igjen) Tru meg, det gjorde vondt. Jeg brakk 2 fingre pluss et lite brudd i håndleddet :) Gikk med gips i en og halv måned.

Lenke til kommentar
Da jeg spilte fotball, fikk en alvorlig takling rett i beina og vridde kneet alt for mye. Knakk helt sammen, rett på akutten, og to uker på krykker med 70% avrevne leddbånd. Hadde allikevel flaks med at jeg ikke rev dem helt av, da hadde det blitt krykker mye lenger :) Men har smerter enda, selv om dette er 4-5 år siden :ermm:

8275653[/snapback]

ahh, deilig det der , har gjort det 9 ganger til nå! medfødt feil inni i kneet, ble ikke oppdaga før for to år siden, har opperet ene kneet, andre til høsten.

Lenke til kommentar

Er vel to ganger jeg har opplevd EKSTREM smerte. Først kan jeg nevne når jeg var hos fysioterapeuten. Jeg var utrolig lite myk i lår-seksjonen, så han tok likegreit og trykte beinet mitt så nærme brystkassen som mulig. Helt sinnsvakt hvor vondt det gjorde.

 

Edit; skal nevnes at han så og si la alle sine 90 kilo inn i arbeidet for å "myke" meg opp.

 

Andre gangen var når jeg fikk tungebåndet klipt, var 7-8 år gammel. Tro jeg beit hun som gjorde det :hm:

Endret av barely_amused
Lenke til kommentar

Som liten var det noe feil med skulderen min, så armen falt ut av ledd ganske ofte, ikke og anbefale! mye nerve og drit oppi der man kjenner godt til :p

 

Hadde også en fin episode i skogen sammen med "gutta" ganske lang historie men morsom også!

Vi var ikke gamle gutta og hadde veldig begrenset utstyr til og lage hytte med, en liten øks og et tau (med stramme funksjon, "Jekketau" som vi kalte det, sånn med krok i den ene enden, også fester man "jekkedelen" på selv).

Minstemann i gjengen klatret alltid høyt opp i en buske og festet dette tauet og vi fant noe stort og fint å feste tauet i på bakkenivå og strammet til.

Selv om vi hadde en mindre kvass øks gikk dette ganske så fort når buska sto i nok spenn, knakk tvers av!

Vår lille klatremester presterte senere å feste tauet i en gren, i stedet for rundt stammen, jeg festet andre ende i en stubbe som jeg senere satt på og strammet tauet.

Sitter der i mine egne tanker og titter opp mot toppen av buska mens den bøyer seg mere og mere, men så knekker greina tauet er festet i og kommer rett mot meg i gud veit hvor stor fart, kroken på enden av taue treffer meg rett i tenna så det spruter alle veier :)

sinnsvakt vondt men ganske komisk i ettertid :p

(noen timer i tannlege stolen, så blei alt bra igjen hehe)

Endret av dabooo
Lenke til kommentar

nja. det som jeg trur har gjort mest vondt av alle de tåpelige ting jeg har gjort, er når vi hadde sånn dugnad rundt tunet her, også kom en som er et år yngre enn meg om skulle på død og liv hakke med spett ned i no steiner der jeg holdt på å grave ut stein.

 

splatt og der kløyan sia på pekefingern min :p

Snakk om uflaks.

 

Har et kult arr på fingern :wee:

Lenke til kommentar

Har 2stk her

 

Første: Når jeg sto på bussen på vei hjem fra skolen sa noen noe til meg, jeg bøyde meg ned for å høre hva de sa og bussen stoppa helt bråt. Jeg fløy inn i et sete også over til det andre og endte til slutt på golvet med masse blod fra nesen og foten.

 

Andre: Var på skolen, vi har en lang stein trap opp til klasserommet vårs, endag sto jeg der og slappet av etter jeg var ferdig og det var snart friminutt. Så kom en kompis og skulle skremme meg, lettskremt som jeg er hoppa jeg framover, datt, slo hodet i gulvet, reiste meg jævlig forvirra og skulle gå ned trappa da jeg trynte med hodet først ned hele trappen. Merklig nok hadde jeg mest vondt i penis etter fallet. Teit som lærer'n er måte jeg hjelpe til og vaske vekk blodet fra nesen, heldigvis ikke så mye.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Knuste langefingeren mellom to store steiner på 200-300 kg. for to år siden. :nei:

Var en stor en som sto fast mellom to stk., den skulle jeg selvfølgelig vri på så den datt ned mens hånden min var bak. Og den treffer steinen under på akkurat det punktet fingeren min er. Spruta litt blod da ja, men kjente ikke så mye de første 10 sekundene egentlig.

 

Ellers så trynet jeg godt da jeg sprang skikkelig fort som 5-åring og kjørte tennene rett nedi grov betong.

Lenke til kommentar
Når jeg kutta 1,5 cm av fingertuppen. Skulle ta på meg skoa, og lente meg til dørkarmen til ytterdøra (type stor, tung). Så tok et vindkast tak i døra og smalt den igjen. Fingertuppen lå på dørmatta. :)

 

Sånn ser det ut i dag:

 

La ved bilde av den "friske hånden" for sammligning.

8241263[/snapback]

 

Jeg har oppøved den samme tingen, bare at jeg mista 1,2 cm, og jeg mista min i en ganske lett tredør. Ble litt ekstra vondt da jeg ikke merket det før jeg skulle til vasket og vaske blod, og kunne kjenne en hard klump stikke opp (tror det var beinet). og da jeg så en stor hudklump sitte klemt fast i døra.

Lenke til kommentar

finger i bildøra (den ble fin og blå)

 

datt og rulla ned en trapp med mange trinn (tenderized)

 

løp i skogen som liten og snublet i en |''''| slik rot så jeg falt med magen først, drithardt. slo lufta ut av meg og fikk ikke igjen pusten på noen sekunder

Lenke til kommentar
Det er nok i penishodet det er mest nerveendinger.

Stemmer det, eller klitoris har enda flere pr mm^2, men følelsen nervene sender etc er veldig forskjellig. Nerver er ikke entydig.

Noen er mer følsomme for trykk, noen for varme/kulde etc. Er ikke sikker på om man kan sammenligne fingertupper med kjønnsorganer direkte basert på antall nervefibre.

Har iallefall hørt at fingertupper er stedet på kroppen det er mest smertefullt å skade, men det kan jo for alt jeg vet komme av at vi oftere skader oss der enn down under (heldigvis) :p

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...