Gå til innhold

Når fikk du mest vondt?

Anbefalte innlegg

Da jeg spilte fotball, fikk en alvorlig takling rett i beina og vridde kneet alt for mye. Knakk helt sammen, rett på akutten, og to uker på krykker med 70% avrevne leddbånd. Hadde allikevel flaks med at jeg ikke rev dem helt av, da hadde det blitt krykker mye lenger :) Men har smerter enda, selv om dette er 4-5 år siden :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, dere som syter over å ha knekt bein og avrevne sener etc har ikke opplevd EKTE smerte!

Lilletåa mot bordben er den ultimate smerte og hverken fødsel eller beinbrekking kommer opp i mot dette! Nærmeste kandidat er ball i skritt antageligvis. :p

Hehe, nei, noen av dere har en del sinnsyke historier som jeg desverre ikke kan matche i det hele tatt :ermm: Aldri brekt noe, bare forstuet og sydd en del ganger i huet :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmmm... Det var vel når jeg tok BCG`en det.

Neida :p

Det var vel èn gang jeg klarte å skli på en måte at jeg nesten landet på tesktiklene, det gjorde ikke vondt akkurat da, men etterhvert klarte jeg nesten ikke å gå uten å få vondt der nede, og dette holdt på i en uke, men når jeg begynte å bli bedre igjen hadde jeg en kompis på besøk og av en eller annen grunn slo han meg der nedentil, og da gjorde det vondt igjen.

Også èn annen gang, i gymmen på skolen så spillte vi håndball, da det kom en fra det andre laget bak meg (stod i forsvar da) og for å hindre henne i få ballen i målet snudde jeg meg rundt, men det gikk vist for fort for foten, så plutselig hørte jeg en knase-lyd, og jeg klarte ikke å stå lengre fordi jeg hadde forstuet ankelen. Men det værste var ikke vel ikke at det gjorde dritvondt da, det var vel at når jeg skulle hjem så ringte jeg til mamma for å få hun til å hente meg, men hun kunne (hun var et annet sted tror jeg) så jeg måtte nærmest hinke hjem (var egentlig ikke så langt, men å hinke/halte èn kilometer er ikke gøy).

Lenke til kommentar

Barnehagen:

"Whoohoo. Hahaha" *gå på benk*

"Uæ!" *benken velter*

"DANG" *slår trynet rett inn i benken*

"VRÆÆÆL" *fortanna er slått opp i tannkjøttet*

Det var helt sykt vondt, det. I hvert fall da. Tanna ble slått langt oppover tannkjøttet, slik at over halvparten av tanna var inni hodet. Så måtte jeg straks til legen, som måtte dra den ut. Minst like vondt.

Så var det en gang jeg fant et skateboard (jeg er ikke verdens beste skateboarder) og bestemte meg for å renne nedover en bakke. Hadde bare shorts, og skrapet mot knærne var veldig ekkelt. Blødde ikke stort, men det kan være fordi grusen dekket til blodårene :p

Lenke til kommentar

vel en gang kræsja jeg inn i en bil med sykkel, slo kneet og kunne ikke gå på en uke.

Samme kneet ble senere skadet på samme sted da jeg skulle ake ned en bakke og sklei over en stein, det var 2 år siden, har fortsatt problemer med å trene lenge uten å få vondt i kneet. Så har jeg fått min dose med kjærringstøt og så har jeg sparka iristen min inn i albuen på en fyr og fått et kne på nærva i albuen, kunne ikke bevege armen på en time elns..

Lenke til kommentar

Mosegrodd tretrapp om vinteren. Jeg (idiot) på toppen. Litt uoppmerksom, og i løpet av ett sekund ligger jeg først vannrett ut i lufta, for så å deise ned i trappa så ryggen tar av for hele fallet punktvis per trinnkant. Tar et par sekunder før jeg føler meg som menneske igjen og skjønner hva som har skjedd. Glad ingen så på.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Når jeg gikk i barnehagen skulle leke vi en eller annen lek... husker ikke reglene men endte opp med at jeg måtte løpe som bare F**N mot en steinmur. Rett før muren faller jeg og smeller hodet rett i kanten av en monsterstein :no: Begynte å blø noe sykt... Fikk aldri vite om barnehagetanten som holdt meg fikk vekk blodet fra jakken :hmm: Har et herlig hakk i kraniet etter den lille hendelsen der :p

Endret av Hakoon
Lenke til kommentar
Kløyva lillefingeren med et brekkjern når jeg skulle gjøre en vaskemaskin litt mindre (for å få den opp en trapp). Var egentlig ikke så smertefullt, men sying uten bedøvelse på legevakten, now that hurt.

8295430[/snapback]

Jeg har hørt fra en legestudent at det stedet det gjør mest vondt å sy, faktisk er i hånden. Selv har jeg sydd igjen et sår i hånden - uten bedøvelse - og det var virkelig infernalsk vondt.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt fra en legestudent at det stedet det gjør mest vondt å sy, faktisk er i hånden. Selv har jeg sydd igjen et sår i hånden - uten bedøvelse - og det var virkelig infernalsk vondt.

8295519[/snapback]

Stemmer det, hendene, fingrene, og spesiellt fingertuppene (aller mest tommelen) er de stedene med mest nerveendinger i kroppen. It 'urts :p

Lenke til kommentar

Verste smerte jeg har hatt var for noen uker siden, en strekk-liknende i venstresida av brystkassa hindret meg i det meste av daglige aktiviteter. Når jeg skulle sove måtte jeg finne en stilling og ligge _Helt_ stille for å ikke få vondt. Jeg kunne ikke løfte noe tungt, kunne ikke ta inn for mye luft i lungene.

Enkelte bevegelser ble helt umulige, knytte skoene ble helt umulig.

Endte opp med å ringe legevakten som kunne fortelle at det var en strekk i musklene rundt ribbeinene og ikke hjertet det var feil med. Etter en uke på 400mg Ibux 4 ganger daglig dro jeg til legen for å få dette sjekket. en vanlig legeundersøkelse viste ingen ting. Røntgen viste heller ingen feil. Legen skriver ut en recept på en medisin som skal hjelpe til med legingen av dette problemet. "Tas ved smerte" står det på pakken. Etter 4-5 dager på denne medisinen(husker ikke navnet) så forsvant smertene men de sitter litt igjen. nå merker jeg de bare om jeg løfter noe feil.

Denne kombinert med Sennestrekk i arm/legg er ikke noe jeg vil anbefale noen.

Lenke til kommentar

Hmm... Har ganske mange "gode" fortellinger å komme med her.

1. Spilte fotball, og en kar sklitaklet meg bakfra. Ankelen min ble totalfucked, den beste måten jeg kan beskrive det på er: Noen heller tennvæske på foten din, tenner på, og lar det brenne.

2. Stod på rollerblades i ca 50km/t nedover en gate her i Bergen, fikk en pinne inn i det ene hjulet, og skrapte vekk en god del av kjøttet på den høyre hånden min.

3. Grindet ned et rail på rollerblades, tippet over på høyrekanten, fikk armene på venstre siden, og raspet trynet nedover i ca 50cm. Dette resulterte i et sinnsykt hovent ansikt, masse blod, og utseende som Doctor Weir fra Event Horizon. (ok kanskje litt overdrevet, men you get my point).

4. Da jeg opererte i kjeften som liten. Hadde en tann som hadde forskjølet seg opp i gannen, og som måtte ut. I tillegg kuttet kirurgen ut tannkjøttet. Sprøyten de brukte for å bedøve meg tror jeg er den største jeg har sett noensinne, det gjorde ikke akkurat saken bedre at jeg lå og så på beholderen med blod og gørr de sugde ut av kjeften på meg. Denne beholderen inneholdt ca 2-3 liter med diverse drit da operasjonen var bedre.

For å sette prikken over "i'en" fant legene ut at jeg burde ha hatt narkose ETTER operasjonen, og ikke lokalbedøvelse!

5. Hoppet utfor et hustak på rollerblades. Landet fint, ikke noe problem, men slaget forplantet seg oppover i kroppen, og opp i ballene. Fikk helt sinnsykt vondt etterhvert :)

Endret av haingodegamle
Lenke til kommentar

Jeg og min lillebror skulle leke, plutselig kaster han en Action-man lignende figur og treffer meg hardt i ballene! :cry: Han mente jo det ikke da.

Jeg sto og sjangla litt, ble svimmel, svettet og tilslutt slengte meg ned i sofaen, der lå jeg en god stund.

Lenke til kommentar

8295519[/snapback]

Stemmer det, hendene, fingrene, og spesiellt fingertuppene (aller mest tommelen) er de stedene med mest nerveendinger i kroppen. It 'urts :p

8297339[/snapback]

Rumpa derimot, den er grei.

Lenke til kommentar

Da jeg tryna på isen og brakk nesa. Skjeddei 4. klasse. Det var en stoor akebakke som var dekt av is, vi står 5-6stk nederst i bakken og skal hoppe unna de som kommer akende, jeg står i midten. Vi er litt for trege med å hoppe unna og jeg tryner så det synger. Da lillesøster får vite at jeg har knekt nesa presterer hun å si "men den sitter da der enda".

Lenke til kommentar

hoppa ned fra et tak her om dagen, ca 2m høyt og landet med kneet først. Gikk og halta i ca en time etterpå, eller hinket :p . Da jeg kom hjem ca 2 timer etterpå og skulle legge meg og tok av buksa så jeg at jeg hadde en kul stikkende ca 2 cm ut av kneet, men det gikk over dagen etterpå, ingenting alvorlig...

Knakk også tennene (fortenna) i 5klassen, gjorde ikke vondt men ble litt psykotisk på han/henne som dytta meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...