MrLuni Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Når jeg kutta 1,5 cm av fingertuppen. Skulle ta på meg skoa, og lente meg til dørkarmen til ytterdøra (type stor, tung). Så tok et vindkast tak i døra og smalt den igjen. Fingertuppen lå på dørmatta. Sånn ser det ut i dag: La ved bilde av den "friske hånden" for sammligning. Skjedde noe samme med meg, men kjente faktisk ingenting annet en noe pullsering og litt svie. Jeg fikk en tung kvass rist over fingertuppen. Blødde som en gris Det aller VÆRSTE smerten jeg har vært borti og det jeg aldri kommer til å glemme er spinalbedøvelse (tror det heter noe sånt). 10cm tykk sprøyte inn i korsryggen for å lamme fra midjen og ned. Snodi følelse å ikke kjenne føtter eller noe der "nede" Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Kanditat nummer 1: Min kjære søster hentet meg på en typisk damesykkel med bagasjebrett. Satt meg på bagasjebrettet, og etter et par hundre meter ble jeg lei av å subbe med beina ned i bakken. Uten å tenke helt over hva jeg gjorde plantet jeg beina på sykkelramma rett ved siden av hjulet med en teit lyd lå hælen min inni hjulet. ALT på hælen min ble vrengt under beinet, og det blødde ganske fint. I tillegg til å gjøre noe så inni helsikes vondt, lå akillesen blottlagt og det pumpet blod ut. Jeg ble svimmel og ble kjørt på sykehuset. Der satt de bedøvelse. Det er det vondeste jeg noen gang har vært med på. 13 sting. Kanditat nummer 2: Skyfri himmel på Hovden Skisenter, og jeg, som den tidsbesparende personen jeg er valgte å ta på bindingene i fart. Kort og greit: Jeg rant rett i ei stang med nesa først. Epic mengder blod og scootertur. Hurra. Endret 22. desember 2008 av Startfanet Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Fysisk var det på snowboard. Jeg datt, brakk håndleddet, men var ikke klar over at det var brukket, trodde jeg skulle klare meg ned bakken hvertfall, selv om det var ganske vondt. Så falt jeg igjen... Legen sa det var et ganske komplisert brudd. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 1. Jeg fikk beinet inn i et sykkelhjul. Jeg dro av huden på leggen, og helt ned til helen\hælen. Har et stort arr nå. 2. Jeg kjørte med et akrebrett rett inn i et gjerde. Skallen min sprakk opp i en lengde på ca. 4 cm. Så jeg har et stort arr på skalen. Blodet fosset ut, i mens jeg ble kjørt til sykehus. Arret er heldigvis ikke synlig pga. av at hår dekker det til. 3. Kappet av fingreren i en verandadør. På den døra var det et sånt hakk. Når man kom til det hakket, gikk døren igjen av seg selv. Jeg klarte og holde prekefingeren innemellom der. Jeg kappet pekefingeren tvers av i mens blodet sprutet ut av fingeren. J eg måtte sy den på. Jeg kan nå se at pekefingeren er mer missformet enn de andre fingrene mine. 4. Det var i 2. klasse. Vi lekte oppå et bord. En gutt i 7. ville oppå bordet, men det var ikke plass. Han tok tak i beina mine, og kastet meg ned i gulvet. Jeg besvimte og fikk en alvorlig hjernerystelse etter som jeg landet på hodet, i et gulv som var like hardt som en asfaltvei. Legene trodde jeg hadde fått hjerneblødning ettersom jeg ikke hadde farge i øyeeplet. Øynene var helt hvite, og jeg kom nesten i koma. Men jeg ko ut av det hele. The end Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Oh, denne var lett! Har sydd 18 forskjellige plasser 16 forskjellige ganger. Brukket én fing en gang og ankelen to ganger, så jeg har litt å velge mellom! Men altså; det verste var for et snaut år siden. Vi gikk i 10. og hadde akkurat ryddet skolegården. Sand, søppel og småstein var rensket bort og skolegården var plettfri. Bortsett fra en ting. I en av lysgravene ligger en rist som har falt ned, og frøken spør om vi kunne ta den, selvfølgelig om vi greier det! Men joda, siste halvår i 10. skal man smiske så mye så mulig, og "nei" er ikke noe man sier til lærere. Så vi er i overkant av 10 gutter som tar fatt og løfter opp denne store jernristen på mellom 6- og 700 kilo opp den ene meteren det skulle. Med litt klemming av fingre får vi det til slutt til, og vi ser oss egentlig mer eller mindre ferdige. Nå skal den jo bare på plass! Så mens jeg står alene i den ene enden og to andre i den andre enden står resten og sparker på plass risten. Jeg sier "dette kan bli litt tungt, kom og hjelp". En slutter å sparke og er på vei bort, men plutselig kom tyngden over til oss som holdt!! De to andre greide å slippe, men jeg var mer opptatt av å se på gutten som kom for å hjelpe meg, så jeg får den venstre hånden slått inn i veggen før jernristen kommer og slår hånden, samtidig som den drar med seg alt som heter kjøtt og skinn langt ned i fingertuppene. Etter litt hopping rundt, banning, skriking til frøken om at det var hennes feil og hun kunne brenne i helvette kom bilen som skulle kjøre meg, for ambulanse gikk for sent. Råkjøring til sykehuset og rett inn på legevakten, akkuten fant vi ikke. Vel inne trekker vi én kølapp uten helt å vite hva vi skulle gjøre. Vi blir raskt beordret inn til legen hvor jeg tar med meg en venn inn. Her sitter de å plukker ut kjøttet fra fingertuppen og prøver å fordele det utover fingen sånn noenlunde. Jeg skriker som en gal etter mamma og pappa i pausene fra maset om mer bedøvelse! Når mamma er vel fremme får jeg henne i kampens hete om å gi meg to store plater med Helnøtt sjokolade når vi kom hjem! Vel ferdig, etter mye krangling om at legen ikke ville sy den ene fingen men bare stripse og sa det ville bli like fint (noe det ikke ble!!), kom vi oss hjem og jeg fikk mine sjokolader! Mamma turte heldigvis ikke å ta av bandasjen, så jeg ble nødt til å dra ut på legevakten enda en gang for å fjerne sting/bandasje. Vel fremme finner denne fantastiske sykepleiersken ut at det ytterste leddet ikke virker som det skal! Legene hadde nemlig nøyd seg med at jeg kunne bevege det nederste leddet. Etter litt om og men blir jeg sent til en spesialist som skal dra "krokfinger" med meg, og drar til jeg kjenner tåren i øyekroken. Han konkluderer med at senen har røket. No shit Jeg får ordre om å møte fastende til operasjon dagen etter, og er nervøs som aldri før! Operasjoner er ikke noe nytt for meg, både nedentil og i øret, men dette tok kaka! Jeg presser mamma til enda noen nye plater sjokolade når operasjonen var ferdig, for denne "spesialisten" hadde gitt uttrykk for at dette var en inn-og-ut operasjon. Så jeg spiser godt og møter dagen etter, fastende, redd og med lite søvn. Èn time går. To timer går. Fem timer går. "Kom i morgen, vi hadde ikke tid allikevel!" Bah. Møter dagen etter, same procedure as the day before. MEN(!) tredje dagen slipper jeg inn. Inn-og-ut my ass. Her får jeg alle slags vitaminer og chill-pills, som selvfølgelig kom så tidlig at virkningen var ute før operasjonen, før jeg får to tuber inn i armen, noe greier på fingen, ledninger på bryst, hode og overarm, pumpe greie på armen og gud vet hva mer. Fem sykepleierske og to leger skullle til. Faen, det ble visst mer enn jeg trodde, men jeg fortsatte i god tro. "Nå skal du først få narkose og så skal du få lokalbedøvelse i hele den venstre delen av kroppen!" HVA FAEN!? Jeg skal ha et lite inngrep i det ytterste leddet i langrefingeren!!! Men neida, full pakke. Sykehus fra mandag til fredag i vinterferien og rehabilitering hos lege, ergoterapeut, fysioterrapeut og ... ja, jeg husker ikke navnene. Jeg går med den største skinna i verden i tre måneder med lær festet på neglene som har en strikk til skinnen hvor jeg skulle trene hver time i 8-10 minutt. Etter tre måneder kunne jeg bevege fingen et par cm. mer! Natteskinne i et halvt år, treningen foregår enda (selv om jeg har kuttet litt ned i det siste :/) og en helt enorm faglig påkjenning. All paralgin forte'en gikk hardt inn på konsentrasjonsevnen. Dobbel dose var deilig, men jeg var litt fjern i timene. ^^ Nå sitter jeg her og kan ikke ta lange-fingen helt inn, sansynligvis vil jeg aldri kunne heller. Nervene i fingen som skulle stripses istedetfor sys er helt ødelagte. Tar jeg nederst i fingen stikker det øverst og tar jeg øverst kjenner jeg ingenting. Den ser forresten fucka ut og. Bah, rotete innlegg, menne, takk til den som gidder å lese! Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Alt det bare for en karakter eller to ut av tiendeklasse.. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Uff, ja. Ikke verdt det! Eller, jeg fikk nå endel kilo sjokolade i løpet av tiden på sykehuset, så HELT bortkastet var det ikke. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 En gang jeg løpte (inne) samtidig som jeg var svimmel, og endte med hodet rett inn i en spiss kommode, og fikk et blodig og dypt kutt en cm fra øyet. Det skulle egentlig syes, men ble limt. Pluss de gangene to av fingrene mistet hud (+ kjøtt og blod) pga saksen. Det dryppet blod nedover halve trappen:) Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hull i hodet, måtte sy. Halveis knekt albue og skulder, en kompis som dytta ett gammelt tre. traff meg rett i hodet og knakk i to, er en ganske hard nøtt og knekke forstuelse fra ett 2m hopp rett på stein og ett bein. 2,5m rett ned på skarpe steiner, landet på ryggen og halebeinet. Glad jeg ikke ble lam. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hmm, hadde en betennelse i lilletåa en gang. Gjorde bra vondt. Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 når jeg falt baklengs ned fra garasjetaket og brakk ribben + benet. renset rør for løv og møkk Lenke til kommentar
Assbra Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 det var en gang jeg fikke et papirfly i armen, så var det skikkelig vondt. nesten som å få en kasserolle i hodet Lenke til kommentar
Kea Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Jeg tror det må ha vært da jeg var fire år gammel og søskenbarnet mitt kastet en lysestake i hodet på meg. Men det er så lenge siden at jeg ikke husker det. Edit: lysestake kan være så mangt... var noe sånt noe Men noe jeg definitivt husker var i fjor, da jeg snubla over støvsugeren. Jeg gikk inn i stua mens jeg så bak meg av en eller annen grunn, så hadde jeg glemt å pakke støvsugeren sammen fra dagen før. Der rett foran meg lå den og jeg så den ikke. Det første som skjedde var at tåa mi ble på en måte hengende fast i selve støvsugeren under fallet. Så jeg fikk vridd den litt rundt, for så å dunke den rett i støvsugeren. Ikke spør hvordan det gikk til, jeg registrerte det så vidt selv. Jeg vet ihvertfall at tåa mi gikk opp til dobbel størrelse i løpet av dagen. Det gjorde vondt, det! Endret 23. desember 2008 av Tweety-bird Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hm, mest vondt. Var vell når søstera mi slo en golfkølle rett over øyet mitt, blødde som bare det og måtte sy Eg stod bak henne, så skulle hun ta fart med golfkølla og traff jo da meg. Eller når eg stod i en sovepose, en annen fyr stod bakpå på soveposen min, så hoppet eg og datt rett i bakken og traff med lippen rett i en dør karm. armene var inne soveposen. Datt og av en føyse i barnehagen og dunka hode rett i bakken^^ fikk vist en mild form for hjernerystelse. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Wow, denne tråden for virkelig magen til og vrenge seg :S Nå nylig tror jeg det var når jeg skulle operere i øyet, så slo de sprøyten i den ene blodåren. Det er jo drit vondt i seg selv men så snur jeg meg og ser at den bare står ut av armen så hører jeg at de sier: Den åra er for utydelig vi tar en lenger nede. Også slår han en ny sprøyte nedi armen. Poenget var at jeg så det med mine øyner, så to sprøyter ut av armen min når det skjedde! Og faktisk det at jeg gikk rundt etter operasjonen med sting bak øyet, var faktisk ganske vondt. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Når jeg gikk i femte klasse, fikk jeg sent en dag en underlig form for mageknip. Jeg tenkte ikke så mye på det, og regnet med at det skulle være borte dagen etter. Da jeg fremdeles hadde vondt dagen etter, ble jeg litt skremt, men smart som jeg er, holdt jeg kjeft, så klart. Hva viste det seg å være? Blindtarmbetennelse. Og hva hadde vi på skolen den dagen? Lang gåtur! Lærerne trodde jeg hadde hold, hele veien fram og tilbake... Husker ikke selve smerten, men husker at det gjorde fantastisk vondt. Var også en gang jeg skulle stå som målvakt under en håndballkamp på skolen. Fikk en håndball imot meg med stor fart, prøvde å ta den, men det hele resulterte i at lillefingeren ble bøyd altfor fort til en posisjon hvor den strengt tatt ikke hørte hjemme. Dette var rundt kl. 9, skolen slutta kl. 14. Gjorde bra vondt den gangen... Fingeren ble forstuet, og jeg kunne nesten ikke bevege den i to uker. Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Har aldri brekt noen bein, men en del forstuinger har det blitt! Var på fotballkamp, sto på sidelinja som innbytter når en eller annen idiot setter seg bak meg, rett bak liksom når jeg står og ser andre veien. Så snur jeg meg selvfølgelig og snubler rett over han og forstuer albuen + håndleddet på en eller annen rar måte, kunne nesten ikke røre armen etterpå. Var på båten til en venn, en ikke veeldig stor båt med flybridge og litt sånt. Inne der var det en liten trapp ned, kanskje 3 bratte trinn også et dashbord over der. Smarte meg skal selvfølgelig ta tak i dashbordet og svinge meg ned når en bølge traff båten og bøyde halve hånda mi (ringfingeren og lillefingeren). Hadde selvfølgelig vært på butikken og kjøpt spill rett før det, så fikk ikke spilt spilla før på leenge etter Kunne ikke se forskjell på knokene der, var liksom bare en stor knoke Uff, den ankel i trappa skrape greia er jeg godt kjent med også! Det gjør VONDT. Endret 23. desember 2008 av DragonsHeaven Lenke til kommentar
KeikoPunisher Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Var for ca et halvt år siden, skulle jeg kjøre en taubane lignende ting ned et ca 30 meters tau, menst jeg satt i en klartesele. Hadde gjort det et par ganger før og det hadde gått fint. Men den ene gangen kom jeg skeivt, og tauet hadde blitt strammet for mye så det gikk i en rett linje i stedet for å gå oppover mot slutten. Så for å ikke knekke ribbeina mine mot treet, slengte jeg foten i siste sekund mot treet for å ta imot. Tror jeg traff en stein eller noe sånt, men husker at jeg hørte en høy knekkelyd. det var sånn deilig ubeskrivelig smerte, men jeg regna med at det var sånn "de første sekundene smerte" som du får når du slår tåen inn i et bordbein. men neida, først lirka jeg meg ned fra lina, og fikk satt meg ned. Jeg og kompisene mine satt og funderte litt om det kunne være knekt, og utifra smertene mine ringte vi etter sykebil. vi fikk vite at vi var såpåss utilgjengelig fra omverdenen at jeg måtte bli plukket opp i helikopter. etter 1 time med ekstrem smerte kom helikopteret. det landet langt nede i veien, for å dra i gang et teselskap for å planlegge hvordan de skulle redde meg. jeg satt fortsatt samme sted, med den "de første sekundene" smertene som bare ble verre. Tilslutt ble de ferdig med teselskapet sitt og fløy opp til oss. de sto en stund og hovererte over oss, og vi hadde selvfølgelig fylt en stor sekk med alt klarteutstyret på en stein ca 1 meter over meg, og den sekken var tung. men helikopteret klarte å blåse den ned. gjett hvilken fot den landet på -.- etter etter koselig smertehelvete med sekken, kom det en fyr ned fra helikopteret, når han endelig var nede til oss klarte han å halvsnuble og ta imot fallet ved å ta på foten min. det var den tredje vondeste tingen i livet mitt (etter å knekke selve foten, og å få en sekk på den knekte foten.) han unskylte seg og ga meg morfin rett i blodet som en uunskyldning, det var jævlig chill med morfin, selv om det gjorde vondt som faen. han heiste meg fast i en snor ved hjelp av klarteselen min, og så hengte jeg under helikopteret ca 100-200 meter over bakken. det var gøy pga den doble morfindosen min. når helikopteret klarte å lande, etter bare en feillanding der jeg og sykehusmannen havna ned i noen fjæresteiner, dro piloten en dårlig vits som handlet om å etterlate meg, fikk de satt meg inn i helikopteret og kjørte meg til sykehuset. der fikk jeg vite at jeg hadde knekt skinnleggen i et spiralbrudd, altså knekt i to men i en sirkel(PAIN) så fikk jeg en alt for stor og tung gips, og sendte meg hjem. etter flere uker uten at foten hadde grodd og gipsen dro bruddet fra hverandre hver gang jeg reiste meg, fikk jeg en ny lettere gips. bruddet mitt grodde treigt som faen i ca 4 måneder, og etter mange mange komplikasjoner og ca et halvt år, er jeg fortsatt ikke frisk, men det har i det miste grodd en del, og jeg er ferdig med gips, jeg mister selvfølgelig skisesongen menmen. faen dette ble mye, men jeg kjeder meg og mye tid å slå i hjel så.. Lenke til kommentar
Candle Jack Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 En vinterdag, like før jul for ca 3 år siden. Det hadde regnet, sånn at det var speil-is overalt. Vi naboungene likte å ake. Vi fant ut at vi skulle ta på oss støvler, å stå på en sånn hjemmelagd snowboard laget av et gammelt plastikk-camping-bord. Jeg, dummingen var bakerst, og var dermed nødt til å være den som ga fart. Jeg gjorde meg klar, begynte å dytte. Fortere og fortere, til slutt klarte jeg ikke å holde følge, endte opp med at jeg danga ansiktet rett i bakken, knekte 3 av for-tennene mine, pluss at jeg fikk kuttet opp leppa mi. Kom til tannlegen, han så på meg, før han bestemte seg for å trekke ut alle de knekte tennene, å lage nye. Fy fan det gjorde vondt. Trakk ut 3 tenner mens jeg blødde fra både nese og leppe. Klarte å besvime før jeg kom til legen for å sy leppa. Legen der bestemte seg for å sy leppa mens jeg var borte vekk. Gikk bra til slutt. Så helt mørbanka ut i 3 måneder, pluss at jeg pratet rart en stund pga nye tenner. : ( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå