Gå til innhold

Ny laptop, tablet med mulighet for småspill?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter og drodler med tanken om ny laptop nå, og vet at jeg vil ha en Tablet PC. Jeg driver mye med grafisk arbeid samt at jeg kunne brukt det til å tegne diagrammer over scenerigger. En tablet PC hvor jeg da kan tegne direkte inn med pennen, er da noe som kan gjøre jobbhverdagen litt enklere.

Men hvordan ligger skjermkort an i forhold til Tablet-PCer? Slik jeg har tolket de jeg har sett på, så blir ofte skjermkortet nedprioritert, kanskje av flere grunner. De spillene som er aktuelle å spille på denne laptopen vil være for eksempel Civlization III, diverse Fotball Managers, Heroes III og litt slike eldre spill.

Min logikk tilsier at ethvert skjermkort i en moderne laptop klarer disse spillene uten problemer, men etter at jeg opplevde lag når jeg spilte Civilization III på MacBooken (Riktignok med ekstern 20" skjerm) ble jeg skeptisk.

Noe som kan gi noen råd? Jeg har tittet på blant annet disse:

Toshiba Tecra M4 - 14194,-

LG C1 Express Dual - 20425,-

HP Tx1020 - 10.490,-

Jeg har ikke satt noen prisklasse enda.

Setter pris på svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey hey :D har en tablet selv som jeg akkurat sluttet å spille oblivion på :p

Toshiba Tecra M4 :) men hvem av de har du sett på? det er to tecra m4 modeller, m4-103 og m4-150, selv har jeg m4-150 som har et geforce go 6600 grafikkort.

m4-103 modellen har et standard intel grafikkort, vet ikke hvorvidt spillene går på det, men kan garantere at alt av spill per i dag funker på m4-150

jeg annbefaller uansett Toshiba sine modeller, ettersom de bruker wacom som skjermprodusent, dvs cintiq skjermer. (wacom er ledende innen alt av tablets tillegsutstyr)

jeg måtte riktignok spesialbestille min på lefdal. men finnes sikkert på nettet oxo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...