Jeg_ruler Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Her pa Island har vi en lov som sier at du ikke kan vise nasjonalsangen i annen form enn den er i i dag. Dvs. ikke spilt fortere e.l. Den som bryter denne loven kan straffes med fengsel i intil 2 ar. Har dere slike lover i Norge? Jeg vet at Basshunt3r laget en remix av den svenske nasjonalsangen uten at han (ihvertfall som jeg har fatt med meg) fikk noe trobbel. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Vi har heller en lov om ytringsfrihet! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Norges nasjonalsang finnes i flere utgaver (både tekstmessig og melodimessig). Dagens utgave skiller seg fra den som opprinnelig ble fremført i 1864 (som igjen skiller seg fra den opprinnelige tekst/melodisetting). Finnes en egen bok "Historien om Ja vi Elsker". Det er nok ingen lov rundt dette i Norge - men fremføring som er sjikanøs vil nok treffes av loven. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Ja vi elsker kjøtt/flesk/øl og pølser.... hvem har vel ikke sunget den på et tidspunkt i sin barndom på 17. mai. Endret 26. mars 2007 av Neophus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå