Gå til innhold

TVtool: Fargene på monitoren blir crazy i TVmode

Patriot

Anbefalte innlegg

Har 40.72 driveren og innstalerte netopp TVtool 6.8

Når jeg tar på TVmode så blir bildet på TV'en helt klart og fint, men bildet på monitoren får mange streker og får et mørkt og brunt preg med svarte kanter nederst og øverst, i det hele tatt ganske dårlig.

HZ går også ned til 50hz.

Skjermkorter er forøvrig geeforce 2 mx 400

Noen har noen løsning på dette?

Et lite bispørsmål i tilleg.. Hva må jeg gjøre for at oppløsningen skal automatisk gå ned til 800x600 når jeg tar på kloning i nview?

[ Denne Melding var redigert av: Patriot på 2002-12-14 02:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg kan med andre ord ikke bruke tvtool? Om jeg forstod det riktig så stilles altså refreshraten til den samme som TV'en kjører på når man bruker TVtool? Hvorfor er ikke dette noe problem i Nview da?

Hmm så det er ingen måte man kan stille inn tvtool på slik at den gir 50hz til tven og en annen til monitoren, jeg mener de innebygde driverene klarer jo dette...

Lenke til kommentar

Var inne og leste på siden til tvtool, fannt dette:

Hint: The Dual-View differs from the nView mode of GeForce 2-MX and GeForce 4 cards. With Dualview you get the same picture on TV and monitor at the same frequency. In contrast nView makes it possible to output different pictures with different refresh rates. nView is not supported by TVTool yet.

Det forklarer vel årsaken, tvtool er med andre ord ikke det rette programmet for meg, enda..

Det var litt kjipt, for nview er litt kleiet. For det første så blir ikke oppløsningen skrudd ned til 800 600 automatisk når e jeg tar på kloning..

Filmer vises heller ikke, blir bare svart vindu der filmen skulle være.. Noen som har en permanent løsning på dette? Uten å måtte begynne å skifte på primary skjermer osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...