Adlern Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei! I går natt hadde jeg en del problemer med nettverket til PC'en. Prøvde og feilsøke men fant ingenting. Så jeg skrudde PC'en manuelt av og på med "pc" knappen. Etter at dette var gjort ett par ganger får jeg den ikke opp igjen. Det tyder på at PC får for "lite" strøm. Verken CPU, HDD eller disker starter opp. Men noen av viftene rører på seg, bare utrolig sakte. Og noen av lysene blinker, men er dimmet ned. Jeg tro selv at dette er Strømforsyningen, men kan det være Hovedkortet? Noen som har noen ideer hva dette kan være? Takk! //Adlern Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Testet med og bytte strømforsyning, men det fikset ikke problemet Nå reagere den ikke i det hele tatt, men lampen på Hovekortet lyser grønt. Så jeg veit ikke hva som kan være feil. Noen tips? Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg teste og Jumpstarte PSU'en, men dette virket heller ikke. Så tror heller at det kan være CPU eller Hovedkort.. Men det er ingen som har noen Ideer? Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har du to eller flere ram brikker så prøv med en og en Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Har du to eller flere ram brikker så prøv med en og en 8244717[/snapback] Har 4 ram brikker, testet 1 og 1 men fortsatt ingen respons fra PC'en. Har også reseted Bios, men med ingen hjelp. Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Tested med enda en fungerende PSU, men til ingen nytte. Lampen på Hovedkortet lyser grønt, men feilen må vel ligge på enten Hovedkortet eller CPU nå? Lenke til kommentar
Rewws Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Hvorfor skulle en evt nettverksfeil resultere i at maskinen ikke fungerer? Det kan hende at maskinen har kommet ut for ett eller annet mer elementert enn nettverket... Siden det høres ut som du har strøm på maskinen hvis noe lyser og andre ting går "sakte" Har du noen form for kortsluttning? satt nettverkskabelen i ISDN kort? skade i nettverkskort inngangen eller på kabelen,... eller har pc'n vært i kontakt med noe veske? Endret 27. mars 2007 av Rewws Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå