Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vedvarende krasj ved tilkobling til nettet

Anbefalte innlegg

Jeg begynte plutselig å få problemer med at PCen viste en blåskjerm i under ett sekund før den reboota. Jeg fikk tatt et bilde av blåskjermen, og bestemte meg for å formatere maskinen etter som jeg hadde planlagt å gjøre det uansett. Problemene vedvarte fremdeles, så jeg lurer på om det kan være en hardwarefeil. Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Pro (laptop) med Windows XP pro. Problemet ser ut til kun å opptre når jeg er tilkoblet internett. Har hatt lignende problemer med VPN-klient, men også denne er avinstallert.

Jeg har forresten fått to ulike blåskjermer:

Blåskjerm 1

Blåskjerm 2

(Reduser til 30% for å se bildene i en grei størrelse.)

Nr. 1 er den som forekommer oftest. Den andre har bare dukket opp et par ganger, og har ikke sett den siden. Det står mye av det samme på dem uansett. Jeg har kjørt Windows Memory diagnostic og maskinen bestod alle testene. Har også kjørt Ad-Aware og fullstendig maskinkontroll med F-Secure, så det peker mot maskinvarefeil, mer spesifikt skjermkortet. Jeg vil helst ikke prøve å lede eventuelle forklaringer inn på noe, dette er bare det jeg tror.

Noen andre forslag til hva som kan være galt?

Bare spør hvis noen trenger ytterligere informasjon for å løse problemet!

Endret av harrall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som kan hjelpe meg?

8244517[/snapback]

Ingen som kan hjelpe meg?

8244517[/snapback]

Googlet opp disse, de fire fem første kan kanskje gi en pekepinn:

http://www.google.no/search?hl=no&q=stop%3...-s%C3%B8k&meta=

Nå har ikke du unexpected kernel mode trap, så da kan det tyde på hardware problemer (minne, overklokking el), bruk google og kjør inn de forskjellige feilmeldingene etter stop: 0x0000007f kodene er eksakte referanser til hva som gikk galt og kan derfor hjelpe deg til å finne ut hva som trøbler.

- Evt kan du forsøke å plukke ut en minnebrikke, koble ut cd/dvd spillere osv til feilen evt forsvinner, har du korrekte parametre for prosessor og klokkehastighet i BIOS ol?

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, men min søken var ikke en å høste frukter av. Har fortsatt problemet, men det mindre frekvent om ikke annet... Er dette noe jeg muligens kan få på PC-forsikringen? Eller er det noen som har andre utbedringsforslag?

Lenke til kommentar

søkte på google... og fant ut at to av kodene betyr:

Divide by zero error

A divide by zero is caused when a DIV instruction is executed and the divisor is 0. Memory corruption (or other hardware problems) or software failures can cause this.

Double fault

A double fault occurs when an exception occurs while trying to call the handler for a prior exception. Normally, the two exceptions can be handled serially, however there are several exceptions that cannot be handled serially and in this situation the processor signals a double fault. The two primary causes for this are hardware and kernel stack overflows. Hardware problems are usually related to CPU, RAM, or bus. Kernel stack overflows are almost always caused by faulty kernel-mode drivers.

disse to kodene er forøvrig 0x00000000 og 0x00000008

http://support.microsoft.com/kb/137539

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...