Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dlink DWA-547 Rangebooster PCI problemer

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått dette kortet til å fungere i XP?

Med en gang jeg legger inn drivere så henger maskinen seg og eneste måte å få den til å fungere igjen er å slå av og plukke ut kortet. Hvis jeg bare restarter så henger maskinen under oppstart.

Jeg har prøvd både å legge inn hele software greia som følger med kortet og kun drivere. Ingen forskjell.

Når jeg legger inn kun driveren så ser det ut til at kortet fungerer fint og det finner nettverk rundt meg, men så snart jeg prøver å koble til /oppdatere nettverksliste så henger maskinen seg igjen.

Har også bytta pci slot, men det samme skjer der.

Hovedkort: ASUS P5ND2 SE nVidia 570 chipset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en løsning jeg fant på web:

PROBLEM SOLVED!

What I did was;

downloaded the belkin latest US driver for their wifi draft-n atheros xspan PCI card.

Extracted the driver from the cabs manually, and did the same thing with the d-link driver. Replaced the dlink ar5416.sys with the older belkin version. Shut down the computer.

installed the network card in the PCI-slot. Rebooted into safe mode. Uninstalled the rangebooster-n driver from the device manager.

When then booting up into normal mode windows, the FOund new hardware wizard shows up, I then pointed it to the new disk with the d-link identifier file but with the belkin ar5416.sys driver. The card is now isntalled and works perfectly!

woooooho :D

Lenke til kommentar
Her er en løsning jeg fant på web:

PROBLEM SOLVED!

What I did was;

downloaded the belkin latest US driver for their wifi draft-n atheros xspan PCI card.

Extracted the driver from the cabs manually, and did the same thing with the d-link driver. Replaced the dlink ar5416.sys with the older belkin version. Shut down the computer.

installed the network card in the PCI-slot. Rebooted into safe mode. Uninstalled the rangebooster-n driver from the device manager.

When then booting up into normal mode windows, the FOund new hardware wizard shows up, I then pointed it to the new disk with the d-link identifier file but with the belkin ar5416.sys driver. The card is now isntalled and works perfectly!

woooooho :D

8239580[/snapback]

Takk for svaret.

Slitsomt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...