Sitronkake Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei! Hvordan er The Legend of Zelda: Twilight Princess på Gamecube i sammelikning med Wii? Har Gamecube fra før og vurderer å kjøpe spillet. Er det noen store forskjeller i f.eks. grafikk, quester, gameplay osv? Verdt å kjøpe Wii kun for Zelda? Mvh Sitronkake Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nå har jeg ikke prøvd Gamecube versjonen, men kontrolleren i Wii-versjonen er virkelig bra. Jeg vil si Wii er verdt å kjøpe kun for spillet, men du bør kanskje sjekke ut om det er flere spill til Wii du liker først. Der brant jeg meg så jeg endte opp med å selge Wii-en... Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nimrad: Men så fikk du jo sikkert mer igjen enn du betale for tingen også. Hadde du ikke gjort det så hadde stillt seg annerledes. Personlig så vet jeg ikke.... Jeg er Ninty fanboy, og Zelda var det første jeg kjøpte. Har enda ikke spillt igjennom det, det fenger meg ikke. Er mer ett flerspiller menneske :-) Gleder meg til Mario Party 8. Exite Truck er jo konge da! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Spillet er identisk uten om kontrollene. TP er jo eit Gamecube spill så egentlig skraper ikkje spillet i potensialet til Wii. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nimrad: Men så fikk du jo sikkert mer igjen enn du betale for tingen også.Hadde du ikke gjort det så hadde stillt seg annerledes. 8239356[/snapback] Tjente 2000 på å spille 40-50 timer med zelda pluss en del timer med Wii Sports. Det hadde nok en del å si ja, du har rett i det. Men spillbiblioteket til Wii var/er ikke på topp for min del. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Wii-versjonen er bedre fordi du slipper å lade opp spin-attack tingen der! Lenke til kommentar
kilik Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg har GC-versjonen og er veldig fornøyd med den. Utfra hva jeg har sett av Wii-versjonen er grafikken identisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Wii-versjonen er bedre fordi du slipper å lade opp spin-attack tingen der! 8239421[/snapback] Det må du heller ikke på GC-versjonen, men det er likvel lettere på wii... Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Takk for alle tilbakemeldinger! Bestiller Gamecube versjonen via absoluttspill.no Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg liker GCversjonen bedre enn Wiiversjonen, på grunn av kamerakontroll(Som jeg bruker veldig mye i 3DZeldaspill). Men begge versjoner er fantastiske. Og Wii er verdt kjøpe seg uansett, enn om du skal ha Twilight Princess til Wii eller GC. Fantastisk maskin. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Kjenner noen som kjøpte seg en Wii bare for Zelda, og han syns det er verdt det (men så har han ikke GC, men PS2, og 360). Det er i GC man ikke trenger å lade opp for Spin Attack, i Wii må du vente litt. Om det er fordel eller ikke, vet jeg ikke... Hadde jeg hatt begge konsollene hadde jeg ikke nølt med å kjøpe med en Wii versjon, veldig morsomt å utføre angrepene med wii-mote og nun-chuck. Men hvis du ikke skal ha Wii fordi de andre spillene ikke appelerer til deg, da kan man jo kjøpe GC. spillet er verdt 2000kr+ (etter min mening), men ikke forskjellen mellom GC og Wii. Annen forskjell som jeg leste om er at Wii er speilvent iforhold til GC... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Annen forskjell som jeg leste om er at Wii er speilvent iforhold til GC... 8240957[/snapback] Riktig, dette fordi Link har vært sjevhendt i alle spillene til nå, ergo holdt sverdet i venstehånda. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bilde fra TP (gamecube) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bilde fra TP (wii) Grunnet til at de valgte å gjøre Wii versjonen speilvendt var nok at folk flest holder Wiimoten i høyre hånd, og at det ville blitt unaturlig om spilleren svingte med høyre, og link med venstre. Det var jo en fin måte å løse problemet på det, sett bort ifra at alle untatt Link er sjevhendte i Wii versjonen :!: Endret 26. mars 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nå har jeg ikke spilt GC-versjonen, men jeg vil tro Wii-versjonen er langt bedre når det gjelder sikting med sprettert og slikt (man sikter jo bare på skjermen med Wiimoten). Husker jeg slet noe vanvittig med å sikte kjapt og effektivt i Ocarina of Time i alle fall (tommelstikkestyring), så hvis det funker på samme måten i GC-versjonen av TP vil jeg si det er et minus i forhold til Wii-utgaven. Lenke til kommentar
@ir Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nå har jeg ikke spilt GC-versjonen, men jeg vil tro Wii-versjonen er langt bedre når det gjelder sikting med sprettert og slikt (man sikter jo bare på skjermen med Wiimoten). Husker jeg slet noe vanvittig med å sikte kjapt og effektivt i Ocarina of Time i alle fall (tommelstikkestyring), så hvis det funker på samme måten i GC-versjonen av TP vil jeg si det er et minus i forhold til Wii-utgaven. 8247033[/snapback] Har wii-utgaven, og supert fornøyd med den. Enig med Juke - mye enklere å skyte sprettert/pil og bue. Det går mye fortere, og føler garantert bedre, føles naturlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå