BlastyTrasty Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Ubuntu running on Xbox 360 Cpasjuste has managed to get Ubuntu (comunity developed Linux-based operating system) running on the Xbox 360. It contains all the standard applications such as a WEB BROWSER, spreadsheet software, instant messaging software and more. To get it running King Kong is required as well as the vulnerable kernels. Read more about it here. video: http://mydedibox.homelinux.com/downloads/x360/ubuntu_360.avi Foreløpig får han ikkje tilgong til GPU, og ikkje noko lyd. Men kansje det er det her som skal til for at nokon flinke folk skal få til ei skikkeleg mediacenter løysning? Eg håpar ihvertfall det! Her står det meir: http://www.engadget.com/2007/03/25/homebre...60-runs-ubuntu/ Endret 26. mars 2007 av dark by design Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hmm.. interessant.. Men ikke aktuellt for oss som vil spille på Xbox Live.. Du må jo ha en gammel kernel på boxen som igjen medfører at live ikke vil fungere. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nja, hvis det er slik Media Center på 360 blir så dropper jeg det! Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Sant nok det med XBL, og det er sjølvsagt trist. Og linux er for min del uintressant. Men om dei får til å laga homebrew, og ein skikkelig XBMC360. Kjøper eg enkelt og greit ein ekstra core modell, som eg nyttar som mediacenter. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Sant nok det med XBL, og det er sjølvsagt trist. Og linux er for min del uintressant.Men om dei får til å laga homebrew, og ein skikkelig XBMC360. Kjøper eg enkelt og greit ein ekstra core modell, som eg nyttar som mediacenter. 8239274[/snapback] joda, så lenge man får tak i en box med gammel kernel så er jo det en god ide. XBMC360 i en ny 360 som støyer mindre hadde vært helt fortreffelig. Kan faktisk ikke skjønne at MS ikke lar noen lage dette for dem. Det XNA-opplegget burde jo kunne brukes her. All kildekoden til XBMC er jo laget i visual studio .net uansett så burde være en smal sak å porte det til 360. Xbmc på 360 hadde jo vært ett kjempemessig salgsargument via jungel-telegrafen.. Jeg kjøpte min xbox1 ene og alene for å bruke XBMP(forløperen til xbmc) etter å ha prøvd det hos en kompis. Og som de sier på reklamen, ett tygg og du er hekta hekta hekta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå