Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Blu-Ray på Xbox 360 likevel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme her.. my diggere å ha en film/cd med cover og booklet i hylla en en fil på harddisken.

Er vel en grunn til at så mange spill kommer i collectors edition for tiden? Folk liker stæsj :p

8268988[/snapback]

Nåja, selv gidder jeg nesten aldri se på dvd film fordi jeg må finne frem plata å putte den i spilleren.

Pluss at det er litt bedre å laste ned med et tastetrykk enn å gå ut å kjøpe eller bestille å vente dagevis.

Lenke til kommentar
Nåja, selv gidder jeg nesten aldri se på dvd film fordi jeg må finne frem plata å putte den i spilleren.

Pluss at det er litt bedre å laste ned med et tastetrykk enn å gå ut å kjøpe eller bestille å vente dagevis.

8269019[/snapback]

Da er det vel heller snakk om å være lat? :tease:

Lenke til kommentar
HD-DVD har gitt nettverksfunksjoner til flere av filmene sine. Foreløpig er ikke mulighetene så veldig spennende. Men de lar deg eksempelvis laste ned nye undertekster om du kanskje har kjøpt filmen i et annet land. Det ryktes at Blu-Ray også vil benytte seg av nettverksteknologi i fremtiden.

Her har jeg en glimrende idee.

Mang en gang lurer jeg på hva en skuespiller heter, eller hvilke andre filmer han/hun har spilt i.

Her ser jeg for meg en slags meny, som lister alle skuespillerne og de som har produsert filmen, ett klikk på navnet, så spør hd-dvd spilleren mot en internett database, og vips så får man frem info man vil ha.

(gjerne imdb.com)

Her er mulighetene mange, feks link mot nettbutikker for å kjøpe disse filmene.

Dette tror jeg mange hadde satt pris på.

Lenke til kommentar

Jaja eg er ihvertfall sikret ein HD DVD spiller til 360 for 1095,- inkl frakt fra play-asia:P Uansett med evt. fortolling av halv pris, sparer eg litt på det :)

Når da PS3 kommer i hus med sin BR-spiller har eg begge beina plantet i denne hellvettes formatkrigen.

Lenke til kommentar
HD-DVD har gitt nettverksfunksjoner til flere av filmene sine. Foreløpig er ikke mulighetene så veldig spennende. Men de lar deg eksempelvis laste ned nye undertekster om du kanskje har kjøpt filmen i et annet land. Det ryktes at Blu-Ray også vil benytte seg av nettverksteknologi i fremtiden.

Mang en gang lurer jeg på hva en skuespiller heter, eller hvilke andre filmer han/hun har spilt i.

Her ser jeg for meg en slags meny, som lister alle skuespillerne og de som har produsert filmen, ett klikk på navnet, så spør hd-dvd spilleren mot en internett database, og vips så får man frem info man vil ha.

(gjerne imdb.com)

8274018[/snapback]

Det der var rett og slett en knakende god idé- :)

Jeg hadde iallefall selv brukt den funksjonen hyppig. Ingenting er mer frustrerende enn å være fem minutter inn i en film og å ikke komme på navnet på en skuespiller man VET man har sett før. Da klarer jeg nesten ikke å konsentrere meg om handlingen i filmen. :blush:

Mulighetene er iallefall enorme.

Lenke til kommentar

(gjerne imdb.com)

8274018[/snapback]

Det der var rett og slett en knakende god idé- :)

Jeg hadde iallefall selv brukt den funksjonen hyppig. Ingenting er mer frustrerende enn å være fem minutter inn i en film og å ikke komme på navnet på en skuespiller man VET man har sett før. Da klarer jeg nesten ikke å konsentrere meg om handlingen i filmen. :blush:

Mulighetene er iallefall enorme.

8276668[/snapback]

Jupp.

Har gått og tenkt på den lenge, nesten en foretnings idee faktiskt.

Lenke til kommentar

HD DVD er iallfall på full vei med masse interaktiv snacks

Blandt annet kommer Smokin' Aces med "Assasin Tracker interactive feature using Google Maps" som er en applikasjon som lar seeren bruke google kart til å holde styr på hvor alle snikmorderene befinner seg til enhver tid. Kanskje ikke den mest givende anvendelsen, men det er en start.

HD DVD - Official HD DVD ligger det en "Interactivety demo" der Kevin Collins sender bokmerker fra en HD DVD-spiller til en annen. Dette systemet er ikke oppe enda, men det er under utvikling i følge Amir.

Andre ting som kommer til å bli tigjengelig for nedlasting gjennom HD DVD-spilleren er:

- trailere

- oversikt over release-datoer og titler

- ekstramateriale til den aktuelle filmen

- teksting på foretrukket språk hvis dette ikke finnes på discen fra før.

fra avforum.no

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...