ttt Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 No må vi ikkje starte den vanlege kranglinga om at DVD ikkje har nok plass til spel og andre urelevante kranglar som pleier å dukke opp. Denne tråden handlar, som emnetittel seier, om moglegheita for ein Blu-Ray-spelar til Xbox 360. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Er jo litt artig å se hvor lite tro MS har på HD DVD når de kommer med slike uttalelser. Og ganske utrolig hvordan de velger å pushe på de som har kjøpt og kjøper X360 i dag et format som de selv ikke er villige til å kjempe for. Vil si MS kjører en hard linje når det kommer til å bry seg om kjøperne når de velger å selge noe som kanskje bli så og si ubrukelig om noen år. 8240679[/snapback] Poenget er vel mer at MS betrygger brukerne sine. Hvis nå HD DVD taper krigen så er ikke X360 brukere utelatt fra å se HD film igjen (i motsetning fra PS3 brukere som foreløpig er låst til Blu-ray), Ms bare sier at de vil gi X360 et rimelig alternativ for å se HD film uansett format. MS støtter HD DVD fullt ut ennå, så du trenger ikke bekymre deg om det. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Nokre innlegg om størrelsen på DVD er stor nok for framtidige spel er sletta. For det første er dette emnet diskutert rikeleg med gonger før, og vi veit alle korleis det går. For det andre er det her snakk om ein avspelar for film, altså ikkje noko som blir brukt til spel. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Vi som har PS3 bør vel egentlig håpe på at X360 også får Blu-ray, siden de faktisk fortsatt har et valg.. Jo flere som tar i bruk Blu-ray, jo større sannsynlighet er det for at det er det formatet som kommer seirende ut. Men faen jeg hater slike formatkriger, burde hatt et høytstående organ som tok en kvalifisert avgjørelse tidlig i utviklingen. For min del var det egentlig ett fett hvem som vant, men nå som jeg har PS3, håper jeg selvfølgelig på at den skal være til nytte også i framtiden. Uansett håper jeg på en rask avgjørelse snart, evt. sidestilling av de to formatene (likt innhold på begge deler) og så kan f.eks alle lage kombi-drev. Endret 26. mars 2007 av gordito Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Vi som har PS3 bør vel egentlig håpe på at X360 også får Blu-ray, siden de faktisk fortsatt har et valg.. Jo flere som tar i bruk Blu-ray, jo større sannsynlighet er det for at det er det formatet som kommer seirende ut. Støtter den Er nok bare snakk om penger her. Sony kommer aldri til å nekte MS å lage blu-ray addon, på samme måte som MS ikke nektet sony å kjøpe rettigheter til codec'en de nå benytter i BR filmene. Endret 26. mars 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Vi som har PS3 bør vel egentlig håpe på at X360 også får Blu-ray, siden de faktisk fortsatt har et valg.. Jo flere som tar i bruk Blu-ray, jo større sannsynlighet er det for at det er det formatet som kommer seirende ut. Støtter den Er nok bare snakk om penger her. Sony kommer aldri til å nekte MS å lage blu-ray addon, på samme måte som MS ikke nektet sony å kjøpe rettigheter til codec'en de nå benytter i BR filmene. 8240890[/snapback] Så lenge Blu-ray kjører soneinndeling på filmene så ønsker jeg ikke å støtte det formatet. Får krampe av de forbanna sonene, jeg vil kunne kjøpe filmer fra hvor som helt i verden uten at de skal kunne begrense hva jeg skal kunne spille av. Akkurat det kan jeg med HD DVD, derfor så støtter jeg det formatet, kommer ikke til å forandre mening om det selv om det kommer et Blu-ray drev til X360. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Er jo litt artig å se hvor lite tro MS har på HD DVD...8240679[/snapback] For MS spiller det jo fint liten rolle om HD DVD eller Blu-ray blir standarden. De har ikke betydelige eier/lisensinteresser i noen av formatene, så i bunn og grunn så bryr de seg nok fint lite om hvem som 'vinner'. For Sony derimot så er det snakk om enorme summer i potensiell inntekt pga lisensiering hvis Blu-ray blir valgt av massene. Lenke til kommentar
tezz Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Er jo litt artig å se hvor lite tro MS har på HD DVD når de kommer med slike uttalelser. Og ganske utrolig hvordan de velger å pushe på de som har kjøpt og kjøper X360 i dag et format som de selv ikke er villige til å kjempe for. Vil si MS kjører en hard linje når det kommer til å bry seg om kjøperne når de velger å selge noe som kanskje bli så og si ubrukelig om noen år. 8240679[/snapback] Poenget er vel mer at MS betrygger brukerne sine. Hvis nå HD DVD taper krigen så er ikke X360 brukere utelatt fra å se HD film igjen (i motsetning fra PS3 brukere som foreløpig er låst til Blu-ray), Ms bare sier at de vil gi X360 et rimelig alternativ for å se HD film uansett format. MS støtter HD DVD fullt ut ennå, så du trenger ikke bekymre deg om det. 8240807[/snapback] X360 eierne har vel aldri vært "utelatt" fra å se Blu-Ray? De kan vel kjøpe seg stand alone player som andre mennesker? På samme måte som Ps3 eiere kan kjøpe seg en HD DvD spiller. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Men om det blir slik at det kommer Blu-Ray-addon til X360, så vil jo det si at muligheten for Xbox 360-spill på Blu-Ray-disc større også. Dvs. at MGS4 er enda et skritt nærmere Xbox 360 Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Du vil ikke se spill på blu-ray, med mindre de også kommer på DVD i samme pakke. Er policy på at ingen 360-spill kan gis ut på HD DVD, og ser ikke hvorfor det skulle endre seg med blu-ray. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Du vil ikke se spill på blu-ray, med mindre de også kommer på DVD i samme pakke. Er policy på at ingen 360-spill kan gis ut på HD DVD, og ser ikke hvorfor det skulle endre seg med blu-ray. 8242498[/snapback] I så fall er Xbox 360 dødsdømt Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Veldig veldig tvilsomt. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Syns det er hyggelig gjort av MS og gi folket mulighet til å velge, selv om det (antakelig) først kommer etter HD DVD (eventuelt) har tapt krigen. Ser ikke for meg at Sony hadde gjort det samme... I dette humøret MS er i for tiden, så forundrer det meg ikke om de går etter "Giant Enemy Crab" også snart Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Tror dette blir noe alà veien microsoft tar Combi HD-Dvd og bluray Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Overlever i så fall et diskbytte eller to. Pokker heller, en av mine største spillopplevelser kom på 11 disketter. :!: 8242605[/snapback] Hmm, Monkey Island 2? @Amored Eg tvilar sterkt på at MS nokon gong vil tillate spel på HD-DVD eller Bluray, sidan det vil medføre at der vil vere spel som ikkje kan spelast på alle XBox 360ar. Har du satt ein grunnspesifikasjon, må du nesten halde deg til han. Når det gjeld viktigheita av meir lagringsplass: Eg trur det er kjekt å ha, men ikkje absolutt naudsynt. Eg trur det vil ta ei god stund før vi kjem dit dei fleste spel tek meir plass enn du kan få på ein DVD. So 360 er nok ikkje dødsdømt. Men dette blir vel litt off-topic? Kay Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Vi stenger denne, Opprydding kommer om en liten stund. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Om noen av postene jeg slettet var fra brukere som ttt har slettet før i dag kan det godt hende han gir en advarsel til dere. Dere må høre på oss når vi sier noe, ikke bare poste videre. OK? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Nå går jeg halvveis off-topic, men oppskalerer 360 dvd'er? On-Topic: Jeg synes MS gjør en bra jobb hvis de gir ut et Blu-Ray-drev til 360, at de gir forbrukere et valg er alltid bra. Endret 26. mars 2007 av Bertelsen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Den oppskalerer DVD`er så lenge du benytter deg av VGA kabel. OT/slutt ^^ Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 26. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2007 Å ha et valg er jo vel og bra, men jeg tror ikke MS vil ha så dårlig reklame som de får hvis de plutselig går vekk fra HD DVD-addonen og satser rent på Blu-Ray. Er jo litt kjedelig for de som allerede har kjøpt seg HD DVD-spilleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå