Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Blu-Ray på Xbox 360 likevel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke? Microsoft og Sony er store konsern med litt større bekjeftelser enn konsoll markedet. Tviler på Sony vil nekte Microsoft noe slikt, skal microsoft nekte Sony tilgang til sin OS? Nei, det er business. De tjener penger på at flest mulig bruker deres egne format, varer etc...

Sitter selv pent på gjerdet og venter på at ett av formatene skal tape, etter det kjøper jeg kanskje en spiller når prisen ikke er så stiv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg driter i hvilket av mediumene som blir markedsdominerende, sålenge de kan få ut finger'n og velge en standard. Det er usselt av begge parter å la forbrukerene måtte betale for at de ikke klarer å komme opp med et kompromiss.

Lenke til kommentar
Jeg driter i hvilket av mediumene som blir markedsdominerende, sålenge de kan få ut finger'n og velge en standard. Det er usselt av begge parter å la forbrukerene måtte betale for at de ikke klarer å komme opp med et kompromiss.

8239303[/snapback]

Det er vel ikke slikt at de velger standarder. Er vel forbrukerne som aksepterer og velger en standard. De prøver bare og få igjennom sin egen standard, den de har satsa på.

Anyway dette er i allefal skumle utsagn for HD Dvd, om det er reelt eller ikke så skaper det gennerel misstro til formatet.

Lenke til kommentar

Vel, det kan kanskje være første tegn på at krigen er tapt for HD DVD. Men hvem vet. Dersom det blir Blu-ray som blir det gjeldende formatet etterhvert så er det hvertfall bra at Xbox360-eiere også får mulighet for blu-ray.

Ser ingen grunn til at Sony skulle nekte Microsoft å ha blu-ray på sin konsoll hvertfall. :p

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Eg håpar Blu-ray kjem til XBox 360 so raskt som råd. Det er klart det kan vere litt surt for dei som har kjøpt HD-DVD-addon, men: Nokon vil tape uansett, og dess raskare formatkrigen blir avgjort, dess færre blir det som sit igjen med "Betamax", og dess raskare vil produksjonen gå opp og prisane ned.

Eg bestilte forøvrig 3 Bluray-filmar til i dag, og aukar med det samlinga til 5. :)

Kay

Lenke til kommentar

Dette er nå gamle nyheter, MS har uttalt for lenge siden at de kunne slippe en blu-ray addon til X360 hvis HD DVD tapte krigen.

Skulle nå evt HD DVD tape krigen så er det ikke en katastrofe for de av oss som faktisk har kjøpt addon'en, det er nå ikke slik at filmene plutselig slutter å virke.

Jeg synes at til og med pr i dag at den tusenlappen jeg betalte for min er verd det med tanke på hvilke titeler jeg har kjøpt og kan kjøpe på HD DVD. Skulle de nå til og med slutte å slippe titler fra og med i dag så kommer jeg ikke til å angre på at jeg kjøpte den. Men det ser ikke ut som HD DVD eiere har noe å frykte ennå, det er mange god titler som er på vei til formatet.

Lenke til kommentar

Hvis det viser seg at begge formatene vil overleve side om side håper jeg de kommer med en kombispiller.

Når det gjelder formatkrigen er Universals framtidige avgjørelser de viktigste. De er det eneste store filmselskapet som eksklusivt støtter HD DVD, så hvis de velger å lage BR-filmer er det kroken på døra for HD DVD.

Lenke til kommentar

Er dritt lei den format krigen, syns "de" kunne bestemt seg for ett format å brukt det!

Sånn de holder på ødelegger de kun for seg selv ved at folk bare sitter på gjerdet å venter... Hadde Blue-Ray vært det eneste valget hadde jeg gått til innkjøp for lenge siden, samme med HD-DVD! Men vil ikke starte noen film samling på ett format som muligens er skrap iløpet av 3 år!

Lenke til kommentar

Godt å se at det fremdeles finnes uopplyste mennesker her inne :)

Men jeg er helt enig med alle andre som ønsker kun ett format - hadde vært moro å prøve enten Blu Ray eller HDDVD på et HDTV, men per dags dato er i hvert fall ikke jeg villig til å punge ut for et produkt som muligens bare kan brukes som en provisorisk fotstøtte om noen år.

Lenke til kommentar

Er jo litt artig å se hvor lite tro MS har på HD DVD når de kommer med slike uttalelser. Og ganske utrolig hvordan de velger å pushe på de som har kjøpt og kjøper X360 i dag et format som de selv ikke er villige til å kjempe for. Vil si MS kjører en hard linje når det kommer til å bry seg om kjøperne når de velger å selge noe som kanskje bli så og si ubrukelig om noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...