KGU Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) En Kungfu-mester i Chongqing i Kina er ikke fornøyd med kompensasjonen han får fra eiendomsutvikleren for å flytte og har barrikadert seg i huset sitt, som har blitt en øy etterhvert som gravearbeidet har pågått i resten av området. The developers, who want to build a six-storey shopping mall, have reportedly offered compensation of 3.5m yuan (£233,000), a staggering sum in a country where the average income is about £1,000 a year. But Mr Yang and his family insist they are not concerned about money. "I promise we will fight to the end," his wife, Wu Ping, told reporters outside the building site. "Even if we have to give up our lives, we will not move. This property is ours." http://chinadaily.com.cn/china/2007-03/23/content_835341.htm http://www.guardian.co.uk/china/story/0,,2041487,00.html Endret 26. mars 2007 av KGU Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg vet ikke om dette står respekt av, eller om det bare er barnslig stahet. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg vet ikke om dette står respekt av, eller om det bare er barnslig stahet. 8239070[/snapback] Har ikke lest artikkelen, men han har tydeligvis retten på sin side? Er det ikke noe verre enn barnslig å starte byggingen før du har kjøpt eiendommen? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Å ha retten på sin side betyr ikke at det ikke er barnslig. Hadde han ikke hatt retten på sin side, så hadde dette aldri vært en sak i den formen det er nå. Å begynne byggingen er vel ikke barnslig dersom man regner med at folk vil selge. Det er en risiko, men normalt ikke stor. Så jeg ser ikke helt relevansen i dine innvendinger. Jeg er fortsatt blandet i mitt syn her. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Jeg vet ikke om dette står respekt av, eller om det bare er barnslig stahet. 8239070[/snapback] Har ikke lest artikkelen, men han har tydeligvis retten på sin side? Er det ikke noe verre enn barnslig å starte byggingen før du har kjøpt eiendommen? 8239139[/snapback] Det er en vanskelig sak om hvem som har rett, han har fått tilbud om mye penger for å selge, men nekter. De tre hundre andre som bodde der har solgt sine eiendommer til eiendomsutvikleren, han er "the last man standing", så derfor kan ikke byggerne få gjort noe der. Endret 26. mars 2007 av KGU Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 haha, at han gidder =) han vil vel ha mer penger da. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 26. mars 2007 av KGU Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Å begynne byggingen er vel ikke barnslig dersom man regner med at folk vil selge. Det er en risiko, men normalt ikke stor. Jeg sa ikke det var barnslig, jeg sa det var verre enn å være barnslig. Altså - i mine øyne hadde byggefirmaet, eller hva det var, oppført seg mer negativt enn ordet barnslig. : ) Lenke til kommentar
nilox Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Bare tenkte at det hadde nesten vært litt morsomt om de lagde en glassmonter over huset hans og bygde hele kjøpesenteret rundt han. Da får han jo i det minste kort vei til butikken. :!: Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Men kan han starte butikk uten å betale leie til kjøpesenteret? Lenke til kommentar
nilox Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Det er vel fortsatt hans eiendom? Kanskje det er planen hans. Han er bare sleip tror jeg. Endret 26. mars 2007 av Polluks Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Å begynne byggingen er vel ikke barnslig dersom man regner med at folk vil selge. Det er en risiko, men normalt ikke stor. Jeg sa ikke det var barnslig, jeg sa det var verre enn å være barnslig. Altså - i mine øyne hadde byggefirmaet, eller hva det var, oppført seg mer negativt enn ordet barnslig. : ) 8239653[/snapback] Javel. Ser fortsatt ikke relevansen til mitt innlegg. Men verken begrunnelse eller revans er strengt tatt påbudt her, så la gå. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg synes det er flott at noen står på krava og ikke lar seg tvinge til å flytte. Hvor i svarte skal han gjøre av seg da? Jeg forstår godt at han ikke vil forlate hus og hjem for noen skarve millioner. Det som overrasker meg er at de ikke kan tvinge han til å flytte. Det varer vel ikke lenge før denne familien befinner seg på nærmeste søppeldynge - avrettet av den kinesiske mafiaen. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg synes det er flott at noen står på krava og ikke lar seg tvinge til å flytte. Hvor i svarte skal han gjøre av seg da? Jeg forstår godt at han ikke vil forlate hus og hjem for noen skarve millioner. Det som overrasker meg er at de ikke kan tvinge han til å flytte. Det varer vel ikke lenge før denne familien befinner seg på nærmeste søppeldynge - avrettet av den kinesiske mafiaen. 8240126[/snapback] "Noen skarve millioner" er mye i Kina da, det tilsvarer flere titalls millioner her i Norge med vårt prisnivå. Han har fått avslag på sitt ønske om å fortsette å bo på det samme stedet i det nye kjøpesenteret som skal bygges. Han er uten tvil modig, det krever baller å sette seg opp mot det kinesiske systemet. Men dersom han blir henrettet så blir det nok stor oppstand i Kina så stor som denne saken har blitt i kinesiske og internasjonale medier. De øverste myndighetene vil gjøre alt for at ikke de lokale myndighetene finner på slike sprell tror jeg. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (...)Det varer vel ikke lenge før denne familien befinner seg på nærmeste søppeldynge - avrettet av den kinesiske mafiaen. 8240126[/snapback] Husk at han er kung fu-mester. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg er klar over at noen millioner er mange penger i Kina, men selv om det er mange penger så må da denne mannen få forbeholde seg retten til å fortsette å bo på sin egen eiendom, selv om han har blitt tilbudt mange penger for å flytte. Nå kjenner ikke jeg saken, men du sier: Han har fått avslag på sitt ønske om å fortsette å bo på det samme stedet i det nye kjøpesenteret som skal bygges. Mener du at de kan nekte han å bo i sitt eget hus? Jeg vil anta at han kan saksøke byggekongen for ganske mange penger hvis de bygger et svært kjøpesenter rundt huset hans, tenk på forringelsen i verdien av boligen og tomta. Alt bråket, utsikten blir ødelagt og ikke minst alt søppelet det vil kunne medføre. Kina har ikke for vane å bry seg så veldig hardt om hva andre måtte mene... Den kinesiske mafia bryr seg enda mindre vil jeg tro:) Lenke til kommentar
KGU Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Jeg er klar over at noen millioner er mange penger i Kina, men selv om det er mange penger så må da denne mannen få forbeholde seg retten til å fortsette å bo på sin egen eiendom, selv om han har blitt tilbudt mange penger for å flytte. Nå kjenner ikke jeg saken, men du sier: Han har fått avslag på sitt ønske om å fortsette å bo på det samme stedet i det nye kjøpesenteret som skal bygges. Mener du at de kan nekte han å bo i sitt eget hus? Jeg vil anta at han kan saksøke byggekongen for ganske mange penger hvis de bygger et svært kjøpesenter rundt huset hans, tenk på forringelsen i verdien av boligen og tomta. Alt bråket, utsikten blir ødelagt og ikke minst alt søppelet det vil kunne medføre. Kina har ikke for vane å bry seg så veldig hardt om hva andre måtte mene... Den kinesiske mafia bryr seg enda mindre vil jeg tro:) 8240225[/snapback] Han krever eiendomskompensasjon, altså tilsvarende eiendom et annet sted med en rekke krav, og man er uenige om kravene. Stort sett all eiendom i Kina er statlig eid, også denne, men han leier eiendommen. Når en slik sak har så stor nyhetsverdi både innenlands og utenlands så tar selvsagt de øverste myndighetene hensyn til dette. Noe annet ville jo være fullstendig idiotisk. Over 80% av de spurte på kinesiske mediers websider støtter mannen. At de lokale myndighetene bryr seg mindre er klart, da de ikke har hovedansvaret for landets indre stabilitet. Er det lokalmyndighetene du mener når du snakker om mafia? Landets øverste myndighet har et svare strev med å få lokalmyndighetene til å følge deres direktiver. Fjellene er høye, og keiseren er langt borte, er et mye brukt kinesisk ordtak. Endret 26. mars 2007 av KGU Lenke til kommentar
KGU Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (...)Det varer vel ikke lenge før denne familien befinner seg på nærmeste søppeldynge - avrettet av den kinesiske mafiaen. 8240126[/snapback] Husk at han er kung fu-mester. 8240224[/snapback] Det er et godt poeng. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Når jeg snakker om mafia så mener jeg mafia, har du problemer med å forstå det ordet? Nå er egentlig mafia litt feil, siden det egentlig er Cosa Nostra, men det brukes vel ofte om en organisert kriminell gruppe med mye makt i dagligtale. Hvorvidt de lokale myndighetene i Kina kan betegnes som mafia vet jeg ikke, men jeg kan godt se for meg at rike byggherrer i Kina har kontakter i underverdenen og lett kan fjerne slike oppviglere uten særlige problemer. Det er sikkert ikke vanskelig å finne noen til å rydde han av veien og gjøre dette uten at noen finner noen spor. Jeg tror ikke det kinesiske politiet er det som er friest for korrupsjon heller når det kommer til stykket. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (...)Det varer vel ikke lenge før denne familien befinner seg på nærmeste søppeldynge - avrettet av den kinesiske mafiaen. 8240126[/snapback] Husk at han er kung fu-mester. 8240224[/snapback] Det er et godt poeng. 8240415[/snapback] Halvparten av kinas befolkning er kung fu-mestre:P Tror ikke at kung fu hjelper så mye mot dynamitt eller kuler for å si det enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå