FotoFox Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Jeg var ute en tur i går og tok dette bildet i farten. Jeg gjorde noe farge og kontrast justeringer før jeg kom fram til dette. Bildet fikk frem mange detaljer ved huset og skapte en slags bilde-i-bilde effekt, det fanger et typisk norsk hus fra 60-tallet. Jeg synes resultatet var bra, men ønsker alle slags tilbakemeldinger på det Originalstørrelse ligger i albumet mitt i linken i signaturen. Endret 26. mars 2007 av FotoFox Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Likte stilen på huset. Men, hva har skjedd med fargen på taket? Litt for ivrig med kontrasten, eller er det bare slik det er? Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Et litt uvanlig bilde, som jo ofte er positivt. Ser ut til at fokus treffer fint, og at huset ser helt skarpt ut. Reagerte også litt på fargene på taket, samt at det ser ut til å være litt støy i himmelen i bakgrunnen. (Kan også være skjermen min som er på tur.) Jeg får også et lite inntrykk av at huset ikke er helt rett, er det meningen? Spesielt tydelig i nedre bildekant - om man følger panelet bortover på begge sider av det nederste vinduet. Personlig syns jeg nok at du enten burde fått med deg hele det vinduet, eller fjernet hele - selv om det nok vil gå på bekostning av husnummeret. Hm, virker kanskje litt negativt dette - men egentlig syns jeg bildet var fint, men kommer bare med noen personlige oppfatninger av bildet... Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg får også et lite inntrykk av at huset ikke er helt rett, er det meningen? Spesielt tydelig i nedre bildekant - om man følger panelet bortover på begge sider av det nederste vinduet.Men om man derimot ser på det øverste vinduet, så står jo det rett, så det er noe galt her. Han har sannsynligvis tatt bildet etter vinduet, tenker jeg. Lenke til kommentar
FotoFox Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Takk for svar Jeg svarer til dere begge; Taksteinene på huset var svært gamle, noe som gjorde fargen mørke rød og litt uvanlig. Likevel kan jeg ha vært litt for ivrig på kontrasten, men den er ikke brukt overdrevent. Jeg tok som sagt bildet i farten og hadde derfor ikke stativ. Egentlig tror jeg bildet er så rett som jeg kan få det, skjevheten må være byggverkets feil. Uansett, takk for kritikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå