ostehøvel Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Hei! Nå nærmer jo sommeren seg, og hva passer ikke bedre da en litt glamusikk/sommermusikk? Kom med dine anbefalinger og argumentèr hvorfor de er gode sommerlåter! Da kan jeg begynne med følgende: Lou Bega - Mambo No. 5 (god rytme og ganske ernergisk sang som ble spilt mye på sommeren for noen (15?) år siden ) Postgirobygget - Idyll Postgirobygget - Sommer på jorda Postgirobygget - En solskinnsdag (mange av Postgirobygget sine sanger handler om hvor deilig sommeren er, de er et "must" når man skal ha sommermusikk ) Ellers er det mange andre norske sanger som passer til sommeren: Folk og Røvere - Yess det er sommer De Lillos - Neste sommer Bjelleklang - Gud hvor du er deilig De Lillos - Smak av honning De Lillos - Nå kommer jeg å tar deg Johndoe - Pyromantikk Johndoe - Jeg sitter på en bombe Trang Fødsel - Fredag Jokke og Valentinerene - Sola skinner Her er noen anbefalinger av andre medlemmer, typiske sommerlåter: Augustana - Sweet and low ATB - Summer Rain Cathrina and The Waves - I'm Walking On Sunshine Big Mountain - Baby I love your way Björn Rosenström - Jag är så het Brant Björk & The Bros Bryan Adams - Summer of 69' Cristian Walz - Wonderchild DDE - Vinsjan På Kaia Don Henley - Boys of summer Eiffel 65 - Blue Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours (Radio Edit) Grease - Summer Nights Guns N' Roses - Paradise City Guns N' Roses - Sweet Child O'Mine Gyllene tider - Kung av sand Gyllene Tider - När vi två blir en Gyllene Tider - Sommartider Hellogoodbye - Here in your arms Jimmy Jansson - En underbar refreng Jimmy Jansson - Som sommaren Jimmy Eat World - The Middle Jokke og valentinerne - En perfekt dag Juanes - Adios Le Pido Kula Shaker - Strangefolk Magnet - Lay lady lay Mungo Jerry - in the summertime Paradiso - Bailando Paul Oakenfold - Southern Sun Per Gessle - Juni Juli Augusti Per Gessle - När alla vännerna gått hem Percy Faith - Theme From A 'Summer Place' Tom Waits - Starvin' in the belly of a whale Weezer - Island in the Sun Will Smith - Miami Anbefalte band: UB40 Muse Postgirobygget De fleste norske band generelt mer kommer! Nyhet 2010: Nå finnes Den store sommermusikklista på Spotify! Alle deres forslag vil bli forsøkt lagt til her. Kom med dine forslag Hvilke sanger får deg i sommerhumør? Endret 19. mai 2013 av ostehøvel Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Leste at den nye CD'en til Timbuktu vil slå ann. Nok en landeplage fra svenske fronten ... Frem med ørevern til sommeren ihvertfall Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 For meg er det Kreator, Slayer, Sodom, Blood Tsunami, og annen Thrash som er sommermusikk. vet ikke hvorfor men det passer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Eg kjøpte albumet De aller beste av Trang Fødsel i fjor og den ligg klar i bilen. Låtliste: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. På fredag 2. Kursiv 3. Hippie 4. Helt herlig 5. Mia 6. Kom og se 7. Drømmedame 8. Hele veien hjem 9. Midt i trynet 10. Han er mann 11. Ingenting er umulig 12. Bing Bang 13. Livet det er helt ålreit 14. L.I.G.G. U.N.N.A 15. Lykkelige meg Ellers har eg og ein del Postgirobygget på CD og, blir ikkje sommar utan. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Ellers har eg og ein del Postgirobygget på CD og, blir ikkje sommar utan. 8238733[/snapback] Helt enig! ingen sommer uten Pgb Kan også anbefale Baby, I Love Your Way, denne er fremført av mange artister. Anbefale Big Mountain sin versjon Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Beinkjør - Hvis jeg vill Beinkjør - Tollevise Propaghandi - Ska Sucks Generelt punk med frekke melodilinjer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har letet men finner ingen tråd for dette. 8238689[/snapback] Jeg anbefaler deg å leite litt bedre neste gang. Med litt enkel søking fant jeg følgende tråder: sommermusikk? noen som har forslag? Sommersanger, Post dine sommerfavoritter her! hjelp til sommercden Sommersanger 8) sommeralbum Sommersanger ved bålet Din beste sommersang ? Jeg syns allikevel emnet er bredt nok og førsteposten gjennomført nok til å la emnet stå. Oppdater gjerne førsteposten i takt med hva du (trådstarter) finner ut av nettsteder o.l. med gode anbefalinger av sommermusikk! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jamiriquai - Seven Days In Sunny June Det finnes ingen bedre sommersang! Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) ** Må være fusk i søkemotoren deres Takk da skal jeg oppdatere førsteposten med anbefalinger Endret 26. mars 2007 av sjeefen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg anbefaler alle å benytte seg av Googles søkemotor. Gå inn på Google og skriv "site:diskusjon.no *søketekst*" I dette tilfellet skrev jeg "Sommermusikk" i søketeksten etter site:diskusjon.no. Link Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg er ikke fan av å hengi meg til det mest harry oppgulpet av norsk musikk de siste 20 årene om sommeren. Det finnes så mye bra musikk, så hvorfor kaste vekk verdifull tid på svada? Men det er vel gjerne meg det er noe i veien med som ikke kan utstå Postgirobygget og sviskene til DeLillos... Uansett, her er musikk jeg skal høre på i sommer: The Soundtrack of Our Lives - Instant Repeater '99 The Apples in Stereo - Go The Apples in Stereo - Can You Feel it? Oasis - All Around the World Brightblack Morning Light - Everybody Daylight Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Sommermusikk: Red Hot Chili Peppers: Fint, og gamle minner fra den tiden jeg var blodfan kommer tilbake. XTC: Catchy og lett pop/New Wave. Spesielt albumet Drums and Wires anbefales. Bigbang: Ja.... Jeg vil også legge til at jeg ikke skjønner helt greia med PGB.. Sanger om pils og engangsgrill og de samme akkordene i hver sang finner jeg svært lite givende. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Mye bra her! skal legge en del til lista mi etterhvert Fint om dere som nevner artister også slenger opp låtene som dere tenker på. På den måten kan vi få en stor og fin liste etterhvert! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Et par friske sommerbriser i lydform: Brimstone Solar Radiation Band - Apple Pies and Orange Skies Of Montreal - Lysergic Bliss Alt av disse bandene duger som bare rakkern, dette er bare to eksempler. Lenke til kommentar
sh- Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 George Harrison - Got My Mind Set On You Lenke til kommentar
froeya Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 De Lillos - Neste sommer Wise Guys "Jetzt ist Sommer" Seeed "Dickes B", "Papa Noah",... Dick Brave & the Backbeats, rock`n`roll som Eddie Cochran Jim Stärk "Morning Song" Eläkeläiset Gaute "Utp bygda", "Sommer hele ret" Hayseed Dixie Roxette "June afternoon" Sportfreunde Stiller "`54 `74`90 2010" Ingenting " Här kommer solen" Robbie Williams "Hot fudge" The Dubliners "Whisky in the jar", "Farewell to Carlingford", "God save Ireland", " Wild Rover",... gnom " Hysj", " Fiskesang", "Lauritzens Kafe",... Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Paradiso - Bailando er jo den ultimate sommersangen. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Dagens dobbel: - Us3 - "Cantaloop (Flip Fantasia)" - Chris Rea - "On The Beach" Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Men det er vel gjerne meg det er noe i veien med som ikke kan utstå Postgirobygget og sviskene til DeLillos... 8239846[/snapback] Du er ikke alene. Jeg blir fysisk uvel av denne "nå er det sommer, så nå skal vi høre på søppelmusikk i to måneder"-mentaliteten som hersker hos enkelte. Dette er kanskje de samme menneskene som hører på nevnte lavmålsmusikk resten av året også, men det uansett like motbydelig. Uansett, her er noen album jeg synes passer bra om sommeren: Melody Club - Music Machine Funky, positiv elektropop, som utvilsomt matcher en sommerlig sinnsstemning. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea Tittelsporet (og forsåvidt resten av albumet også) er som skapt for late sommerdager i en park, eller tilsvarende situasjoner. Et vanvittig bra indie/folk-album, selv om jeg tviler litt på at det er en plate som faller i smak hos alle.. Bob Marley & The Wailers - Kaya Denne er selvskreven. Når en av låtene til og med heter "Sun Is Shining", har Marley & co gjort det lett for oss. Various Artists - The Harder They Come (Soundtrack fra filmen med samme navn) Enda en reggae-plate. Dette er riktignok et ganske cheesy valg, men albumet har en avslappet og uhøytidelig stemning, samtidig som musikken holder et imponerende kvalitetsnivå. Stan Getz & João Gilberto - Getz/Gilberto Dette albumet er en blanding av tradisjonell saksofonjazz og brasiliansk samba/pop/jazz (såkalt "bossa nova"), med innslag av lett og harmonisk vokal. Noen vil nok kalle dette "muzak", men som sommerlig bakgrunnsmusikk fungerer det ypperlig. Various Artists - Almost Famous (Soundtrack) Hvis du ikke har sett filmen; se den. Dette albumet bringer tilbake minner fra en av tidenes beste feelgood-filmer. Et velkomponert, smårocka og nostalgisk chillout-album. Endret 26. mars 2007 av Sondre^^ Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Men det er vel gjerne meg det er noe i veien med som ikke kan utstå Postgirobygget og sviskene til DeLillos... 8239846[/snapback] *masse tekst* 8245614[/snapback] Mye bra her Må bare kommentere at jeg kan fint høre på postgirobygget, uten at det betyr at jeg hører på lavmålmusikk ellers Jeg liker mye av den samme musikken som deg. Må bare si meg enig ang Almost Famous albumet. Det er herlig musikk det! Herlig film også btw Endret 26. mars 2007 av sjeefen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå