melz Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Hei. Jeg har en Packard Bell Easynote B3236D som har en tendens til å fryse/slå seg av etter noen timer med bruk. Pc blir varm og skrur seg av. Har installert alle drivere riktig. Har prøvd å reinstallere pc'en, i tilfelle virus å maskinen, men feilen oppstår likevel. Noen som har noen tips? :-) P.S Bærbar pc det er er snakk om Endret 26. mars 2007 av melz Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 det kan være at pcen blir for varm og at du må sette inn en ekstra vifte Lenke til kommentar
melz Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Hei, og takk for svar. Var litt uklar, men det er en bærbar pc det er snakk om. Så vidt jeg har klart å se så er ikke det flere plasser å putte inn noen ekstra vifte. Viftene som allerede er i pc'en ser ut til å gå greit i hvert fall. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 så ikke at det sto at det var bærbar, men hva om du setter pcen litt på skrå. slik at bakparten er 2-3 cm over det du har pcen på (ei bok funker fint). dette vil føre til at vifta får mer luft og at rammen (som vanligvis sitter i midten) også får mer luft. dette vil igjen føre til at det tar lengre tid før diverse komponenter blir varme. pleier å hjelpe det men hvis ikke så har jeg ikke noe svar Lenke til kommentar
zonko Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hvordan går viftene dine? Går de på full guffe, svakt eller ikke i det hele tatt? Ser du om det er mye støv i utkast og innsuget til vifta? Dette kan blåses bort med trykkluft på boks. Kan du beskrive varmen du kjenner utenpå maskina? Kan du steke egg på den eller er det tålelig greit? Kan være interne problemer, f eks at det ikke er god kontakt mellom prosessoren og kjøleanordningene,slik at varmen ikke transporteres bort, uten at jeg er noen ekspert på det. Du kunne kanskje ha lasta ned SIW som er et program som viser temperaturer osv inne i maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå