Gå til innhold

Har PS2 virkelig så mye dårligere grafikk enn PC?

Mozy

Anbefalte innlegg

Jeg spør dere som kjenner til dette bedre enn meg. Jeg kjøpte nemlig PS2 med Vice City her om dagen og må si jeg blei skuffet over grafikken. Grafikken er bedre på GTA3 som jeg spiller på PC'n med et Ti4200 kort.

Er det kanskje TV'n min som ikke er bra nok? eller skal det være så mye bedre på pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Grafikken er bedre på GTA3 som jeg spiller på PC'n med et Ti4200 kort.

Det skulle da egentlig bare mangle, du finner nok ikke noen konsoll som presterer kraftigere grafikk enn et GF4 Ti kort. GTA3 utgaven for PC fikk vel et løft på grafikkfronten i forhold til PS2 også.

Lenke til kommentar

gå inn i display options (trykk start mens du er i spillet, så er det en av valgene) og disable (slå av) Trails funksjonen som er nesten øverst i listen.. Trails funksjonen slenger på så mye Motion Blurring at det hele ser ut som en sinnsyk uskarp fargemix når en spiller det. Uten så blir grafikken mye klarere, skarpere, osv.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-14 02:42, skrev djorgen:

Seff er grafikken på pc-versjonen av et spell best. Mer kraft, bedre grafikk-kort, mer minne, etc.

PS2 er jo 2 år gammal nå... XBox er vel den eneste konsollen som virkelig kan kjempe med pc'en hw-messig.

(GF3/GF4, 733 mhz, 64 mb ram, 8 gb harddisk)

bare for å ha det sagt, en cpu på 800 mhz kan fint danke ut en på 3000 mhz. det går ikke ann å se hva som er best med bare å se på mhz, en pc/konsoll er mere avansert enn det.

Lenke til kommentar

I tillegg til forskjellen i grafisk prosessor-kraft kommer forskjellen i bildeskarphet:

PAL tv bildet har... er det 704 x 576 fosfor-dots. Men pga. 4:2:0 eller hva det er, så får du 2 og 2 like dots horisontalt, altså egentlig bare 352 forskjellige.

Vertikalt så er det jo interlaced; først linje 1,3,5,7 osv, neste linje 2,4,6,8 osv. Derfor er et PAL bilde 352 x 288 pixels, NTSC enda verre, 352 x 240 pixels.

Når man da tenker på at disse stakkarslige ca 100,000 pixelene er spredt utover 28" - eller kanskje du har "dødsrå" 50" skjerm - og så sammenligner dette med en 19" PC monitors 1600 x 1200 = ca 2,000,000 pixler - så får du et bilde som er minst 4 ganger så skarpt - i begge retninger, 16 ganger så skarpt totalt.

Sagt på en annen måte - på en kvadrat-millimeter har en PC skjerm 16 pixler - en TV skjerm har under 1.

Lenke til kommentar

Den 2002-12-14 02:09, skrev bidz:

gå inn i display options (trykk start mens du er i spillet, så er det en av valgene) og disable (slå av) Trails funksjonen som er nesten øverst i listen.. Trails funksjonen slenger på så mye Motion Blurring at det hele ser ut som en sinnsyk uskarp fargemix når en spiller det. Uten så blir grafikken mye klarere, skarpere, osv.

Dette kan diskuteres...

Personlig synes jeg det å slå av Trails funksjonen fører til at grafikken blir verre!

Ser du ikke at fargene blir helt ødelagt av det? Det ser nesten ut som et svart-hvit spill. Det er de sterke fargene som er med på å skape stemningen synes jeg:) Og angående blurringen så blir du vant med den etter en stund og det er derfor ingen grunn til å slå av Trails funksjonen hvis du ikke får hodepine av den(som noen har påstått:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 23:48, skrev Bralt:

Dette kan diskuteres...

Personlig synes jeg det å slå av Trails funksjonen fører til at grafikken blir verre!

Ser du ikke at fargene blir helt ødelagt av det? Det ser nesten ut som et svart-hvit spill. Det er de sterke fargene som er med på å skape stemningen synes jeg:) Og angående blurringen så blir du vant med den etter en stund og det er derfor ingen grunn til å slå av Trails funksjonen hvis du ikke får hodepine av den(som noen har påstått:)

Vel, joa - fargene blir jo mindre.. hva skal jeg si.. innpåslitne med funksjonen av :smile: Men øya mine likte ikke Trails funksjonen.. ble jo omtrent dizzy av og se på det.. akkurat som og se gjennom brilleglass når en faktisk ikke trenger/bruker brilleglass selv.. blurry..

bare juster på kontrasten + fargene på TV'en - så slå av trails - så blir det bra :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...