Gå til innhold

Den store diskusjon.no overklokkingskonkurransen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, jeg har tenkt å stille med ett par resultater jeg også :thumbup: ...Må bare få kommt meg hjem fra lan først...

Noe av det jeg er mest spent på er en Pentium 4 Northwood 2Ghz sammen med ett MSI 845PE MAX2. Tror dere dette kan komme langt med overklokking?

Lenke til kommentar
P4 2.0ghz, er det en P4 2A? Hvis så er tilfelle så klokker de sykt bra, er litt usikker på hk ditt, men det er jo bare å prøve. :)

8340690[/snapback]

Hvordan finner jeg ut om det er en 2A? er det mulig å se dette med cpu-z?

Jeg fant forresten en test av hk'et, men dette sier ikke meg så mye...Link

Forøvrig er kjøleren jeg kommer til å teste med en thermalright XP-120

post-109308-1176118244_thumb.png

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Jepp, jeg har tenkt å stille med ett par resultater jeg også :thumbup: ...Må bare få kommt meg hjem fra lan først...

Noe av det jeg er mest spent på er en Pentium 4 Northwood 2Ghz sammen med ett MSI 845PE MAX2. Tror dere dette kan komme langt med overklokking?

8340435[/snapback]

Har hatt samme hovedkortet sammen med en P4 1,8A. Den klarte 3,2GHz stabilt med en heatsink alpha cooler :thumbup:

Saa du har en god sjanse :yes:

Edit: Ja, det er en P4 2,0A siden den har FSB paa 400 MHz

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Hmmm.. Hadde det ikke vært for at tørrisrøret mitt ikke er ferdigprodusert enda, så hadde jeg joina denne komkurransen :D

Må vel kanskje finne fram P4 3.0 "Prescott" cpu'en min i helga, og P4 2.4 cpu'en

Har jo også en C2D som vil overklokkes. Får se hva jeg finner ut.. xD

Lenke til kommentar

Det gikk i dass med anskaffelsen av hk til P4 2.A prosessoren min :dontgetit::cry: så det ser ikke lovedes ut med tanke på tyning av den prosessoren.. :thumbdown: hvis ingen har ett socket 478hk liggende og vil sende pm da....**hint**hint** :whistle:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Tenker jeg skal prøve å få kjørt noe 3Dmark, og PI tester på pcn min. Skal se om jeg får lurt igang en 32M på 4Ghz, Får bare åpne vinduene og fyre på. 32M o.l. er det bare snakk om å fullføre? eller må man ha Orthos i tillegg?

Noen som har en klokkevennlig 775 CPU til meg? Jeg har HK som klarer mye, men jeg er usikker på om jeg klarer å finne noe CPU jeg kan dra litt langt. Vil gjerne ikke drepe CPU'n min.

Er egentlig ganske fornøyd med E6400 min. Som har klart 3.9Ghz til nå. Skal nok klare 4Ghz, og boote til win. Virker dessverre som HK'et mitt har en sperre på 500FSB, så får prøve med lavere multi og høyere FSB og se om det hjelper.

Hadde vert morro med en E4300, da kunne det blitt en fin klokk, 100% hadde ikke vert noe problem da.

Jeg har jo klart 3.9Ghz på den, så får kjøre på med 4Ghz og kjøre SuperPI på under 15 sek. Rekorden min er 15.016s. Og jeg har hatt et mål om å klare under 15 sek. Er ikke verre enn litt mere minne tweaking. Jobba ikke med det sist så får teste det når jeg kommer hjem etter å ha vert hos legen og sjekka kneet mitt jeg "herpa" på hopping på slalomski i påsken :S

Mangler bare no gammal HW jeg kunne klokka til dødsens for å få no sjuke % resultater.

Lenke til kommentar

Jeg får håpe på noen kalde netter denne uka hvis det skal bli noe greie på dette. Tok en liten test nå i helga,men det ble full stopp på 4GHz med en E6600 som hadde tilløp til feber.

Får jeg derimot tilbake disse temperaturene så blir det gøy.

post-15029-1176163037_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...